Helppp, goede tip erg nodig!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by JoSuus, Jul 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JoSuus

JoSuus Actief lid

May 13, 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Sinds 5maanden hebben wij een tweeling gekregen, een tweeeige meiden tweeling. Ze zijn 4 wk te vroeg geboren maar hadden perfecte gewichten.

Het probleem is dat wij al 5 maanden geen oog dicht doen snachts.
    We hebben een tijd spruw gehad, i. had veel last van kramp en obstipatie, i. is op de pepti overgegaan en nu gaat alles heel goed met hen.
    Alleen de nacht. Om 20.00 liggen ze er na de laatste voeding in. A. krijgt de borst en een beetje gekloft met rijstebloem. I. een fles van 180 met rijstebloem. Ze slapen snel in of kijken nog even naar hun nachtlampje maar gaan dan lekker slapen.
    Maar.... elke nacht is a. wakker om 3u 4u 4.30 5.15 bijv. Dan geven we haar haar speentje weer maar ze valt dus niet meer in een diepe slaap!
    I. Slaapt door tot half 7!! Maar wordt wakker van a. men is dan niet meer in slaap te krijgen!

Honger is het echt niet, want als ze de slaap uiteindelijk toch nog weer te pakken heeft kan ze zo tot half 8 slapen.

Wat kan ik er nu aan doen om a als ze zo vroeg wakker is weer in slaap te krijgen? Wat hebben we al gedaan:
    Haar laten huilen. Ze gaat desnoods door tot een uur huilen!
    Bij ons leggen, dan slaapt ze zeker niet meer! (en wij ook niet)
    Inbakeren liggen ze al vanaf twee wk na de geboorte ivm onrust bij prematuurtjes etc.
    Voeding geven! Daarna valt ze wel weer in slaap maar ik om het half uur wakker.
    Apart van elkaar slapen zodat de tweelingzus rust heeft.

Ik heb iets over wilson gelezen, dan bij je kindje in het zicht blijven tot het in slaap valt!
    Ik denk dat ze na een lange slaap in de nacht wakker word ze dus gewoon niet meer in slaap valt. Wat is hier aan te doen, heeft iemand dit ook meegemaakt?
    Ik en mijn man zijn echt aan het doordraaien. Ik zit in de ziektewet omdat ik niet kan werken zo moe, chagrijnig etc. Mijn andere dochter van 3 vraagt waarom mama zo huilt aldoor, daar bloed mijn hart van. Etc.

Meiden help ons!
    Liefs

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik weet niet of het helpt maar het laatste flesje/borstvoeding later geven? Rond elf uur?
    Waarom ben je begonnen met rijstebloem? Ik hoor namelijk ook dat kinderen daar sneller wakker door kunnen zijn/juist niet doorslapen. Want er zit toch een beetje suiker is. Hier niet het geval, maar misschien bij de ene van jou wel. Dus een keer zonder proberen?
    En een nachtvoeding, zeker bij borstvoeding is niet raar. Dus misschien om 3 uur toch een keertje aanleggen. Kunnen jullie dan na een half uurtje misschien weer verder slapen.

Misschien kun jij of je kids een nachtje uit logeren, zodat jullie even bij kunnen komen? Dat is natuurlijk niet DE oplossing, maar even bijtanken kan soms geen kwaad.
    Elk geval heel veel succes! En ik begrijp dat het slopent kan zijn!

3. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

Mar 16, 2012
    1,870
    2
    38
    Brabant
    En als je A de fles van 180 geeft en I de borst en wat afgekolfd... Wordt ze dan ook wakker???

4. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Krijgt a. alleen borstvoeding of ook kunstvoeding?

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hier ook een kindje die juist onrustiger werd door de rijstebloem door de laatste fles... Viel hem te zwaar op de maag. Ik had ook nooit een goede speen waardoor hij het echt naar binnen gegoten kreeg. Als hij wakker werd voelde zn buik ook hard en had hij veel kramp.

En indd bij borstvoeding toch gewoon proberen aan te leggen. Verder is het best lastig waarom ze elke keer wakker wordt. Wij hebben bij Tycho een periode van 4maanden gehad dat hij om de 3-4uur wakker werd. En ook alles geporbeert maar niks hielp (slaapzak aan/uit,wel/geen late fles,wel/niet in bad voor het slapen,donker/niet donker op zn kamer,drukke/geen drukke dag, bedje andere kant van zn kamer)
    Op een gegeven moment besloten om hem 1x in de week naar mn schoonouders te brengen zodat we in ieder geval 1 nacht goed zouden slapen. Mn vriend zelfs het bedje van mn schoonouders bij ons zetten om te zien of het niet aan ons bed/matras lag, dat ging mij alleen een beetje te ver.

En achteraf bleek dat hij ineens een spong had gemaakt van jewelste. In die periode ging hij namelijk leren draaien heen en terug, tijgeren,zitten,kruipen en optrekken en aan de meubels lopen. Nadat hij dat allemaal kon is hij zomaar van de een op andere dag ineens weer perfect gaan slapen: om 19uur erin en om 7uur wakker.

Lastig om te zeggen maar indd probeer ze anders een nacht even bij je (schoon)ouders te brengen zodat je even kunt bijtanken. Dan kunnen jullie er zelf ook weer makkelijker me eomgaan.
    xxx

6. adi

adi Niet meer actief

Ik denk eerlijk gezegd dat een baby van 5 maanden niet de hele nacht dooslaapt op borstvoeding. Volgens mij is het doodnormaal dat het kind dan nog meerdere nachtvoedingen krijgt.
    MIsschien is dat 'het probleem'?

7. adi

adi Niet meer actief

Oh, en hebben jullie geprobeerd om nog een late voeding te geven? Met 5 maanden ook zeer gebruikelijk.

En verder snap ik dat je doodmoe bent. Ik heb een drieling waarvan op die leeftijd 2 huilbabys, en mijn zoontje sliep zijn eerste nacht door met ong 22 maanden.
    Het is soms ook de aard van het beestje.

Misschien 1 makkelijkste oplossing:
    - leg ze apart;
    - laat A. in een coosleeper naast jou slapen, en leg haar liggend aan als ze wakker wordt. Zo heb jij de meeste rust.

Echt, hoe dankbaar was ik geweest als ik deze tip had gekregen in die periode, heb me een jaarlang helemaal dood-rondgelopen met een huilend en wakker kind. (overigens gaf ik tot 22 maanden gewoon een nachtvoeding als mijn zoontje erom vroeg).

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Als onze zoon 's nachts wakker wordt en niet meer wil slapen gaan we ermee in een stoel zitten om te knuffelen. Meestal komt hij dan lekker tegen je aanliggen en na een kwartiertje is hij weer zo rustig dat we hem weer in bed kunnen leggen en hij verder slaapt tot de ochtend. Slecht gedroomd, knuffelhonger, ik weet het niet.
    Een kindje wat nog borstvoeding krijgt zou ik gewoon aanleggen.

9. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Je kunt nooit met zekerheid zeggen waar het aan ligt, kan ook gewoon het "karaktertje" zijn. Maar je kunt natuurlijk diverse zaken proberen waaronder ook een fles, want ik denk ook dat vaak borstvoedingskindjes 's-nachts nog voeding willen (met uitzonderingen natuurlijk). En met die leeftijd is een nachtvoeding niet uitzonderlijk. En als je perce borstvoeding wilt geven dan 's-nachts een aantal keer aanleggen, heel normaal (maar wel vermoeiend).

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

oei uuhmm ja voeding is niet altijd de oplossing daar krijgen ze juist energie van. ik zeg niet dat je dr moet laten verhongeren hoor dat echt niet maar misschien het laatste flesje iets later geven als dat mogelijk is?

ik roep maar wat hoor

11. JoSuus

JoSuus Actief lid

May 13, 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    I. was ook aan de borst maar heeft koemelkallergie en krijgt nu dus pepti. A. heb ik aan de borst en dat gaat erg goed. Als wij haar voeding geven zodra we de eerste kik horen dan is er totaal geen verschil. Dit hebben we ook aldoor gedaan maar uiteindelijk mee gestopt omdat ze ook weinig tot niets drinkt. Daarna slaapt ze ook niet meer en is heel snel weer wakker.

Uit logeren is ook al gebeurd maar geeft ook geen verschil. En voor onze rust ook niet want daarna zitten we er weer mee.

Ik weet bijna zeker dat het probleem is dat ze niet meer diep inslaapt nadat ze voor het eerst wakker is geworden. En dat ze dat ook niet meer kan omdat wij voor de rust van haar zussen en ons haar speentje aldoor snel hebben gegeven.

De rijstebloem maakt ook geen verschil want dat heeft ze net drie keer gehad. En daarvoor was het al maanden zo. Ik stop niet met de borstvoeding want dat gaat heel goed en heeft er weinig mee van doen. Ze kan makkelijk zonder voeding in de nacht blijkt.
    Ze krijgen geen avond voeding meer omdat ze die niet willen, niet wakker worden en ook bijna niets drinken.

Volgende week naar de KA en waarschijnlijk wordt ze dan opgenomen om te kijken hoe het slapen gaat....

12. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

als je je voeding dikker wil maken moet je geen rijstenpap geven geef ze dan bambix vanilie daar sliep onze zoon ook goed door... 1 theelepeltje is genoeg voor in de fles... en maak de fles wat voller.. maar niet al te dik anders krijgen ze er niets meer uit
    maar zorg er wel voor dat ze een wat dikkere fles en voller krijg zodat ze moeite moet doen om het te drinken daar worden ze ook moe van en vallen ook wat sneller weer in een diepe slaap...

13. adi

adi Niet meer actief

Bambix vanille is ook gewoon rijstebloem, alleen met een hoop suiker erin.

14. NoLu

NoLu Niet meer actief

Stop je dr strak in onder een deken?

Hiermee stoppen dan, dit hielp bij ons. 2 maanden lang was het om 3 uur tm 6 uur feest. Huilen huilen huilen ( vanaf 4 maanden )

Toevallig had ie na 2 maanden 3 dekentjes onder gespuugd want hij was niet lekker dus heb em toen alleen in een slaapzak gelegd.

Wat blijkt! meneer sliep helemaal door! Hij wilde gewoon niet meer vast liggen en naar zn zij kunnen draaien!

15. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Misschien dat het de moeite waard is dat jij op een koemelk-vrij dieet gaat? Dan kan I. ook weer aan de borst, en in de nacht kan dat erg handig zijn. Als ze wakker wordt, aanleggen en verder soezen. Goede kans dat ze dan beter slaapt, in 'nachtmelk' zitten stofjes om de baby slaperig te krijgen. BV ligt ook minder zwaar op de maag dan KV, dat is wat comfortabeler voor zo'n kleintje :)

16. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Dat ben ik niet met je eens, maar goed dat is kind afhankelijk toch?

Mijn zoon sliep al na twee maanden hele nachten door, af en toe word hij wakker, door herrie of een sprongetje, maar voor de rest slaapt hij echt wel door hoor.
    Hij krijgt pas sinds een paar weken groente en fruithapjes en nu wat brood, maar daarvoor alleen borstvoeding.

Natuurlijk is één kind wel iets anders dan als je er meerdere hebt dat snap ik heus wel, maar er zijn wel kindjes die zonder nachtvoedingen kunnen.

(niet afkrakend of aanvallend bedoeld hoor trouwens) Dat ik nu wakker ben heeft een andere reden (terras opbouwen om 4 uur s'nachts, welke idioot verzint dat??)

17. Taliada

Taliada Actief lid

May 29, 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nachtvoedingen zijn idd niet vreemd bij bv babys. Hier geef ik ze nauwelijks nog, een enkele keer heeft hij er nog behoefte aan. Heb je wel eens gedacht aan een droomvoeding? Veel babys hebben namelijk de reflex om in hun slaap te kunnen drinken. Ik geef hem altijd rond 22.30 als ik zelf naar bed ga. Hij slaapt dan tot 5.30/6.00 en is dan ook echt wakker.

Als jouw kindje al om 20.00 zijn nacht in gaat dan is hij volgens mij gewoon uitgeslapen rond half 4. Reken ook maar eens uit hoeveel hij dan wel niet heeft geslapen! Ik zou toch proberen hem een late voeding extra te geven.

18. Taliada

Taliada Actief lid

May 29, 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een optie is trouwens om tegelijk met je kinderen te gaan slapen. Is niet zo gezellig maar dan heb je in ieder geval de uren slaap gehad, want van 20.00 - 3.00 is 7 uur slaap.

Share This Page