Berg: wat helpt echt?

Discussie in 'Verzorging' gestart door ellalovescoffee, 2 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Er zijn via Google wel duizend tips te vinden tegen berg bij baby's, maar wat doen jullie eraan; wat werkt nu echt? Liefst een (natuurlijk) huis, tuin en keukenmiddeltje...
    Mijn zoontje is acht maanden en heeft behoorlijk wat schilfers op z'n hoofdje :(
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Huis tuin keuken middeltje is olie en dan wegschrapen met een pasje.

    Ikzelf vind de bergzalf van dr. Leenarts erg fijn
     
  3. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    De olietruc kende ik inderdaad, maar die zalf niet. Dank je wel @Meisje93!
     
  4. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.527
    113
    Vrouw
    Ik heb bergzalf van dr. Leenarts 1x gebruikt en het was weg! Vond het haast zonde van de hele tube :|:roflmao: Heeft hier dus echt heel goed geholpen.
     
  5. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    Het enige wat bij mijn dochter hielp was de zalf van dr. Leenarts :) Het was, net als bij @Palmpje, na 1x smeren weg.
     
  6. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    O wauw, dat zijn al drie met dezelfde tip! Thanks, ik ga die Dr. Leenarts snel in huis halen.
     
    Palmpje en rijo vinden dit leuk.
  7. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
    Olie op het hoofdje smeren en met een haarborsteltje voor baby's kan je het er voorzichtig af borstelen.
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Te verkrijgen bij de etos. :thumup:
     
    ellalovescoffee vindt dit leuk.
  9. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Vaseline werkt soortgelijk aan die zalf van dr leenarts. Uurtje inlaten trekken en dan met een luizenkammetje uitkammen/wegschrapen. Hierna weg goed de haartjes wassen
     
    ellalovescoffee vindt dit leuk.
  10. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    O, echt? Baat het niet, schaadt het niet: zal ik vanavond dan eerst eens proberen, voor zijn badritueel ;)
     
  11. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.058
    113
    Dr Leenarts heb ik ook beste ervaringen mee.

    Maar... mijn kinderen hebben jaren en jaren berg gehad, jongst van bijna 7 heeft het nog steeds. Ik ben daarom ook heel, heel lang geleden al gestopt om er iets aan te doen, iets met dweilen met de kraan open ;). Ze hebben er geen last van en met normale lange haren zie je er ook niets van. Wachten tot ze er overeen groeien kan dus ook een optie zijn.

    Er was alleen 1 keer een incidentje met luizenmoeder die al die schilfers interpreteerde als luizen en vol paniek verkondigde dat mijn dochter helemaal onder zat :rolleyes:. Ik moest zelfs per acuut mijn dochter van school halen, maar tot op heden nog nooit een luis gezien :p...
     
  12. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    En heeft het geholpen?
     
    wannabe mam vindt dit leuk.
  13. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    Bij ons was/is dat net zo, nooit iets aan gedaan eigenlijk. Nu hadden mijn kinderen ook echt een ontiegelijke hekel aan haren wassen, kammen etc, dus dat deed ik zo weinig mogelijk.
     
  14. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Ik maak elke dag staartjes in haar haartjes, anders hangt het voor haar ogen, vind ze niet leuk, maar ze heeft niks te willen ;)onderhand ben ik er heel snel in geworden :) Haar haartjes wassen doe ik eigelijk nooit. Enkel dus nadat ik er vaseline in had gedaan tegen de berg.
     
  15. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
  16. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Ondertussen de vaseline geprobeerd en het heeft een beetje geholpen: het lijkt stukken minder! In het weekend herhaal ik dat weer een keertje. Verder inderdaad zo min mogelijk wassen. Zijn haartjes lijken ook wat sterker te worden en groeien ineens goed, dus het valt minder op.

    Dank in ieder geval voor de reacties! Het is geen halszaak om er echt per se vanaf te willen komen (hij heeft er geen last van), maar met een huis, tuin en keukenmiddeltje wel het proberen waard vind ik :)
     
  17. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Zalf van Leenarts was hier veel te agressief. Wel het kammetje (een luizenkam) gebruikt in combinatie met kokosolie. Werkt heel goed!
     
  18. Lavendel89

    Lavendel89 Niet meer actief

    Hier de afgelopen weken ook van alles geprobeerd... sorry voor de vieze foto... maar het komt dus wel (gedeeltelijk) los maar blijft dan alsnog aan de hoofdhuid of in het haar vast zitten. Kammetje dokter Leenarts pakt niet alles en met een pasje gaat ook niet alles weg. Iemand nog tips? Of toch maar bij de huisarts shampoo vragen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.599
    2.170
    113
    Hier werkte tegen berg heel goed, gewoon baby shampoo van zarqua baby. Dit gebruiken als de standaard shampoo en bij mijn kids was t ineens gewoon compleet verdwenen.
     
    ellalovescoffee vindt dit leuk.
  20. Kittycat2018

    Kittycat2018 Actief lid

    28 nov 2018
    105
    69
    28
    Vrouw
    Mijn zoontje van 8 maanden heeft ook regelmatig last van berg gehad. Ik gebruikte baby huidolie om het berg weg te krijgen. Eerst olie met een hydrofiele doek op de hoofdhuid masseren even laten intrekken en daarna in bad haren wassen en dan kwam er al heel veel los te zitten. Nu heeft hij bijna geen berg meer.
     

Deel Deze Pagina