Beroerd!!! Bedorven yoghurt? hoe lang dit nog eten na openen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 4 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Hoi meiden
    Hoe lang kun je yoghurt eten nadat deze open is geweest? Maandagavond hebben we een pak yoghurt open gemaakt en net 2 happen gegeten. Smaakte niet vies, maar zag wel kleine klontjes. Gauw weggezet, maar ben nu zo beroerd! Normaal had je de yoghurt nog wel moeten kunnen eten, toch?

    Ps: kan dit eventueel ook schadelijk voor onze kleine uk zijn?
     
  2. mavi derya

    mavi derya Fanatiek lid

    4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    yoghurt kun je heel lang eten en kan alleen wat zuurder worden is normaal ook niet z'n probleem.. en ik denk niet dat je er echt beroerd van wordt misschien meer van het idee?
     
  3. ER14

    ER14 Fanatiek lid

    17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Oh oh meiske toch. Wat maak jij je toch iedere dag weer zorgen...
    Nee, dit kan geen kwaad. En ja, je merkt het als yoghurt bedorven is. Daar gaat overigens wel even overheen.
     
  4. Babyliz

    Babyliz Fanatiek lid

    4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Dat moet gewoon nog goed zijn in principe inderdaad. Van 2 happen kan je ook niet echt beroerd worden denk ik door de yoghurt, dus zou me zeker geen zorgen maken om kleine uk hoor! :)
     
  5. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Niet van die kleine witte puntjes erin? Hier geregeld, maar kan geen kwaad. Als de yoghurt echt bedorven is merk je dat heel snel: geur, smaak, maar vaak ook bijv waterig (hier tenminste wel). Na twee dagen open zou dit alleen moeten kunnen in het volle zonnetje denk ik zo. Denk eerlijk gezegd ook niet dat je echt beroerd bent van die twee happen net, maar meer van het idee hihi. Niet zo'n zorgen maken hoor! Als je al ergens last van zal krijgen, krijg jij er last van: niet de baby.
     
  6. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Nou, dat is het eigenlijk niet maar ik had echt zoiets van, dit moet gewoon toch nog goed zijn? Eten het vaker 2 dagen daarna, daarna had ik zoiets van: kan dit eigenlijk kwaad, vandaar! Maak me geen zorgen hoor! Heb het al binnen dus! ;)
     
  7. Hysterisch

    Hysterisch Bekend lid

    24 aug 2013
    760
    0
    0
    Dit is bijna net zo erg als het 'rauwe ei in koek' topic. Jij moet ook gewoon maar 9 maanden lang op bed gaan liggen wachten ;)
     
  8. ER14

    ER14 Fanatiek lid

    17 apr 2013
    3.127
    2
    0

    Dan interpreteer ik de dagelijkse topics die standaard worden afgesloten met de vraag "kan dit kwaad voor onze uk" waarschijnlijk verkeerd.
    Excuus ;)
     
  9. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oh jeetje, maak je eens wat minder zorgen. Snotjes, een likje rode wijnsaus, hapje yoghurt........

    Nee wat je vandaag hebt gegeten kan vast ook geen kwaad.
     
  10. Sinaasappel

    Sinaasappel Bekend lid

    24 apr 2013
    715
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht idd ook... ohjee 'waar maakt ze zich nu weer zorgen om?'... Echt meis, probeer ook te genieten.
    En als je yoghurt al bedorven was, ga je daar of van spugen of aan de race. Dat is heel vervelend natuurlijk, niet voor de kleine, maar wel voor jou. Niet zoveel piekeren!
     
  11. beertje12

    beertje12 Actief lid

    10 dec 2009
    161
    0
    0
    Ede
    Ik heb eens een overzicht bekeken van al je berichten....
    Echt stop eens met overal zorgen om te maken.
    Anders wordt het een hele lange stressvolle zwangerschap voor jou.
    En ja, stress kan wel kwaad....
     
  12. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hoe ben jij je vorige zwangerschap doorgekomen????
     
  13. Purk

    Purk Fanatiek lid

    19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yoghurt is na twee dagen écht nog wel goed hoor, sowieso had je het anders meteen wel gezien en geproefd. Yoghurt wordt dan waterig met klonten en smaakt écht héél smerig. Trust me, I know :D
     
  14. Roxyroxx

    Roxyroxx Niet meer actief

    Idd... Jeetje... Dan vraag je je af of teveel snoep niet goed is (lijkt mij heel duidelijk dat dat niet het gezondste is, maar ok), dan weer of een gebakken wafel rauw ei bevat... Kom op, je moet ook zelf een beetje realistisch zijn en gewoon normaal nadenken.
     
  15. liefenklein

    liefenklein Niet meer actief

    Dit idd. Meid ontspan! Geniet van je zwangerschap ipv om alles stressen..
     
  16. Olifantje

    Olifantje Fanatiek lid

    25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    +1 :)
     
  17. Mamabram

    Mamabram Niet meer actief

    Oh meis. Hoe ben jij je eerste zwangerschap doorgekomen?

    Probeer het wat los te laten. Echt je maakt het jezelf zoveel makkelijker.

    Er zijn zoveel dingen die wel mogen. Probeer je gewoon aan de richtlijnen te houden dus geen rood vlees, geen rauwmelkse kazen, geen rauw ei (dus half gekookt of gebakken, alles wat in de oven is geweest is goed) niet teveel snoep en probeer gewoon lekker gezond te eten en voornamelijk te genieten!
     
  18. Arr

    Arr Actief lid

    24 aug 2012
    249
    3
    18
    Wat klink je toch elke keer weer als een grote paniekvogel. Lééf gewoon..
     
  19. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Of uit op aandacht? ;) Wel topics openen, maar vervolgens posten dat je je toch geen zorgen maakt?
    Waarom dan zo hysterisch doen?!
     
  20. annelie566

    annelie566 Niet meer actief

    Haha ik wist al waar dit heen ging op het moment dat ik je naam zag staan..word je niet helemaal gek van jezelf?
     

Deel Deze Pagina