Bescherming bij telefoongebruik

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door DeeLighT, 7 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Mijn dochter van 9 heeft sinds kort een telefoon voor als ze even alleen thuis is. (toen we in de stad woonden niet nodig maar nu is alles wat verder weg).
    Ze is op zich heel gedwee maar ook nieuwsgierig. Ik ben toch bang dat ze bv op google plaatjes tegenkomt die niet voor haar geschikt zijn.
    Weten jullie een goede blokkade of app hiervoor? Of een waarbij ik kan meekijken?
     
  2. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Je kan iig een snelkoppeling van koekeltjes ipv Google op haar mobiel zetten (kindergoogle)
    http://www.koekeltjes.nl

    Verder is het denk ik lastig, je kan het nooit helemaal afschermen denk ik. Goede afspraken werken hier wel; telefoon blijft beneden en we gaan het zomaar nieuwe contacten toevoegen. In het begin was het ontzettend interessant en zat ze regelmatig met haar 2 beste vriendinnen te appen (enige 2 contacten in haar telefoon met ons erbij). Tegenwoordig nooit meer.

    Ook voor YouTube geldt, prima als je iemand wil volgen, maar ik wil wel weten wie (heb wel eens samen met haar op haar account ingelogd om het te controleren).

    Hier is het eigenlijk geen issue, mobiel is om bereikbaar te zijn en zo gebruikt ze hem ook.
     
    DeeLighT vindt dit leuk.
  3. Prikje

    Prikje Actief lid

    18 dec 2017
    221
    81
    28
    Vrouw
    Ik denk ook dat volledig afschermen erg lastig is. Wij hebben duidelijke afspraken gemaakt. Geen contact met onbekenden, niet pesten of "rare" dingen doen. En ik controleer de telefoon. Op het moment dat ik iets raars vind, of als er een slot (die ik niet weet) op de telefoon zit dan is ze de telefoon voorlopig kwijt.
    Dit werkt hier erg goed!
     
    Deliana vindt dit leuk.
  4. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    hier 1 van 11. Waarbij ik onverwachts de telefoon afpak en controleer.
    Zo kwam ik erachter dat ze op een app zat (tiktok), en maar iedereen die ze niet kende volgde, en selfies erop zette. Toen ik het account wou deleten kon dit dus niet, dus ook de foto's niet.
    Heb haar op de gevaren gewezen, en de app verwijderd.
    nu mag ze voorlopig niet zonder toezicht erop. Eerst maar laten zien dat ze er wel verantwoordelijk mee om kan gaan
     
    Prikje en DeeLighT vinden dit leuk.
  5. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Ik heb cm security erop gezet hier kan je app lock gebruiken. Als mijn zoon alleen is blokkeer ik alles behalve om te bellen en appen. Zo hou ik het in de gaten. Je kan zelf aangeven welke apps je wil blokkeren
     
    DeeLighT vindt dit leuk.
  6. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Ik zou niks blokkeren, maar haar leren om te gaan met al die informatie waar je toegang tot hebt op Internet. Wat doe je als je iets vreemds, engs of raars tegenkomt. In principe zou ze de telefoon alleen hoeven te gebruiken om te bellen en hoeft ze dus niet op Internet. Daar kun je afspraken over maken lijkt mij met een kind die je ook de verantwoordelijkheid geeft om alleen thuis te blijven.
     
    DeeLighT vindt dit leuk.
  7. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Je kunt bij google blijkbaar wel safesearch aanzetten. Zit onder instellingen en dan zoekinstellingen.
     
    DeeLighT vindt dit leuk.
  8. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier juist een iphone voor dit soort dingen.
    Daar moeten ze toestemming krijgen voor ze apps om te downloaden.
    Daarnaast hebben we omdat ze toestemming moeten krijgen, eerst over de app (tiktok) gehad en heeft ze een prive account en mag ze alleen echte vrienden toelaten.
    Communicatie is de oplossing.
     
    DeeLighT vindt dit leuk.
  9. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Heb gekeken maar ik kan het niet vinden. We hebben Android .
     
  10. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Je moet naar het google account (google app openen en dan onderaan op de 3 streepjes klikken) op de telefoon gaan en dan naar instellingen. Dan kies je Accounts en privacy en dan kun je safesearch aanzetten.
     
    DeeLighT vindt dit leuk.
  11. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Gevonden, bedankt!
     
  12. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter heeft sinds vorige week een nieuwe telefoon, samsung A8. Toen we deze gingen installeren kregen we de optie family link.
    Dit hebben we geinstalleerd en ik heb op mijn eigen telefoon een family link app.

    Ik kan toestemming geven voor apps, apps blocken, telefoon vergrendelen, zien waar ze is, zien hoelang ze ergens mee bezig is, tijd imstellen hoelang ze erop mag etc.
     
    DeeLighT, Rosao en Caithy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina