Besef is er niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JippieJeejOle, 28 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JippieJeejOle

    28 jun 2020
    96
    108
    33
    Vrouw
    Even van me afschrijven...

    Zo halverwege augustus hadden vriendlief en ik wederom een totaal onverwachte positieve test in handen. Dit was direct na een miskraam in juli, waarbij de zwangerschap ook totaal onverwachts kwam. Daar vriendlief geen kinderwens had en ik aan de pil zat. Shock op shock op shock is er geweest.

    Inmiddels ben ik 9w6d zwanger van onze uk. Alleen is er totaal geen besef. Ik voel me niet zwanger, behalve vermoeidheid heb ik ook geen klachten verder. Ivm vakantie hebben we half oktober onze termijn echo. We hebben inmiddels wel 2 mooie echo's gehad. Hoe het kan dat het besef er niet is? Het gevoel mist? Ik heb geen idee... En begrijp me niet verkeerd. Want dit kindje is hartstikke welkom!
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik denk dat dit juist komt omdat het zo onverwacht is en "niet gepland". Wanneer je bewust zwanger wilt worden ben je juist vaak bezig met stoppen met de pil, wanneer vruchtbaar etc en tegen de tijd dat je NOD dan komt, dan wil je zsm testen bij uitblijven van menstruatie. Althans zo heb ik dat ervaren.

    Mijn derde zwangerschap is ontstaan door pilwissel en uiteindelijk niet goed gegaan (ivm trisomie18 moeten afbreken) en ook bij mij duurde het langer voor het doordrong dat ik zwanger was.
     
  3. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Mijn beide zwangerschappen waren/zijn bewust. Tot aan het moment dat de echte kwaaltjes begonnen wou het besef er bij mij oik.nog niet echt in. Ook ik was best wel moe. Maar gied. Dat had ik ook daarvoor wanneer ik lange diensten draaide. Maar toen de misselijkehid kwam besefte ik het. Er groeit toch echt een kleintje in mijn buik. Bij 16 weken kon ik hem ook voelen. Toen daalde het helemaal in. Inmiddels kan ik door alle nare kwaaltjes niet echt meer van mijn zwangerschap genieten. (Hg en bekken instabiliteit) hoop dat dit je gespaart blijft en dat je heerlijk op een roze of blauwe wolk mag gaan zitten.
     
  4. Kaaat

    Kaaat Fanatiek lid

    5 nov 2010
    4.034
    924
    113
    Vrouw
    Hier toch echt al 20 weken onderweg, maar na de 12 weken voel ik mij prima. Energie terug en kan alles doen. Voel het kindje al wel, maar het besef is echt nog abstract hoor. Het idee dat er straks echt een nieuw babytje bij ons zal zijn, lijkt over een ander te gaan.

    Hier liepen wij al een jaar (weer) in het ziekenhuis en ben in de corona stop, spontaan zwanger geraakt. Misschien dat het daar mee te maken heeft, maar ik denk ook dat het deels iets is wat bij je hoort of niet. Weet bij de eerste ook dat het besef pas echt kwam nadat ze was geboren. En heb mij echt wel zwanger gevoeld hoor, maar toch het echte besef kwam later :)

    Het komt wel goed!
     
  5. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Toen ik zwanger was van mijn zoontje, vond ik het ook allemaal super onwerkelijk. Pas toen ik hem voelde bewegen kwam het echte zwangere gevoel.
    Ook nu vind ik het allemaal nog moeilijk te vatten
     
  6. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Bij de 2e zwangerschap was het besef er maar tegelijkertijd enorm veel ongeloof dat het gelukt was.
    Deze zwangerschap heb ik tot de 20 weken nauwelijks bewust het besef gehad dat het toch echt gelukt was. Deels ook uit zelfbescherming vermoed ik. 1e zwangerschap van mij en man die spontaan kwam en is blijven zitten. Gevoelsmatig gaat de tijd nu ook enorm snel, het lijkt wel gisteren dat ik overtijd was en testte omdat we een nieuwe mmm poging zouden starten.
     
  7. Orchidea

    Orchidea Bekend lid

    1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Ik ken dat wel, het besef nog niet echt hebben. Ik ben heel angstig geweest dat het mis zou gaan, nog steeds wel een beetje.. en dat maakt het lastiger, het besef dat dit kindje er echt gaat komen. Hopelijk komt het gauw bij je, geniet van je zwangerschap!
     
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.847
    16.878
    113
    Vrouw
    Bij mij heeft het ook echt wel even geduurd. De eerste tijd durfde ik er echt niet in te geloven, hebben 1,5 jaar op dit kindje moeten wachten en toen het eenmaal zo was kon ik het niet geloven.. denk zo rond de 20 weken kon ik er steeds meer van genieten en werd het meer werkelijkheid. Zeker toen ik haar ging voelen bewegen.
     
  9. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.629
    589
    113
    Ik heb het bij deze zwangerschap ook heel erg, soms vergeet ik het gewoon zelfs ondanks de misselijkheid die hier helaas (bij 21 weken) nog steeds aanwezig is. Mijn eerste twee zwangerschappen was dat besef er echt veel meer.
     
  10. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Ik heb het bij deze zwangerschap soms nog, en ik mag al bijna bevallen.
    Dit kindje is een cadeautje, niet gepland. Geen rekening mee gehouden in de toekomstdromen.
    Deze zwangerschap voelt heel anders. "Ach, het komt zoals 't komt. En weer door."

    Voordeel daar van is dat ik vrijwel totaal stressvrij ben gebleven tot vorige week. (toen ineens nesteldrang, blaasontsteking, kwaaltjes, nog meer nesteldrang :roflmao:)
     

Deel Deze Pagina