Beseffen we dat we allemaal corona gaan krijgen?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Zxcvb, 18 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Ik lees hier op zp de laatste dagen nog al eens dat er mensen besmet zijn 'terwijl ze net geboosterd zijn!'
    Zijn die mensen ook ziek? Of hebben ze een positieve test? Dat zie ik toch als 2 heel verschillende dingen.
    Je weet namelijk niet hoe ziek deze mensen waren geweest zonder vaccinatie.

    Er zijn zat mensen die ondanks vaccinatie ernstig ziek worden. Erger dan men had verwacht. 'Want ze zijn gevaccineerd'

    En er zijn mensen die roepen: '"zie je wel, niet gevaccineerd en ik heb alleen maar een snotneus". Fijn! Wees daar blij mee, want heel veel jonge, gezonde mensen kampen nu nog met de nasleep van hun besmetting.

    Het klopt dat het merendeel van de jonge gezonde mensen er met lichte klachten doorheen komt. Maar op voorhand is niet te zeggen dat dat ook voor jou persoonlijk geldt.
    In mijn ogen lijkt het een soort Russische roulette hoe jouw besmetting verloopt.

    Als ik nu kijk naar het hoge aantal besmettingen èn naar de cijfers in het ziekenhuis kan ik als leek alleen maar concluderen: het vaccin helpt!

    Maar dan zeg ik niet: "ik ben gevaccineerd, ja zelfs geboosterd. Ik krijg het nu niet meer" Oh nee, ik wacht rustig af wanneer ons gezin weer aan de beurt is voor een ritje teststraat.
    Want dames: reken erop dat je het gewoon een keer gaat krijgen!
    Er zullen altijd uitzonderingen blijven. We hebben hier in het gezin al 3x corona in huis gehad:
    1e keer alleen zoon van toen 12. Hij slaapt met zijn broer op 1 kamer, maar zijn broer is niet besmet door hem. Niemand in het gezin toen.
    2e keer begon oudste zoon, het hele gezin ging mee, behalve weer onze ene zoon.
    3e keer alleen zoon van 10.
    Zoon van 16 zegt dus: "ik kan gewoon geen corona krijgen"

    Ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die bang zijn om het te krijgen, want ze zijn bijv hoogzwanger. Of er staat iets anders belangrijks op de planning.
    Dan hoop ik voor die mensen ook echt dat corona hun huis voorlopig even voorbij gaat, maar vroeg of laat ben je stomweg een keer aan de beurt. Ook als je gevaccineerd bent of met booster.
    Ik heb het vaccin ook alleen maar genomen om ernstig ziek worden te voorkomen. Meer niet.
     
    Leesteken, bulakgirl, Vero0504 en 14 anderen vinden dit leuk.
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ben me daar wel van bewust ja. Maar toch wil ik het niet krijgen :roflmao: Ben nog in de naieve veronderstelling dat het aan mij voorbij kan gaan, haha. Meer gewoon het gedoe er omheen met quarantaines enzo. Ga er niet vanuit dat ik er erg ziek van wordt.
     
    JupitR, Suzy85, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Even off topic, maar na het lezen van je bericht vraag ik me vooral af hoeveel zoons je hebt :D
     
    Flowertje27, Luna86, RobinBird en 14 anderen vinden dit leuk.
  4. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Ja die quarantaine vind ik op dit moment het ergst. Iedere keer weer bij een verkoudheid scan ik in gedachten opnieuw de agenda: 'wat moeten we dan weer gaan afzeggen'
    Het gedoe er omheen vind ik, zeker ook voor onze kinderen, het vervelendst.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  5. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao: 5 :D
     
    Luna86, JupitR, Leesteken en 11 anderen vinden dit leuk.
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    haha - ondanks 2 schoolgaande kinderen denk ik hetzelfde. En oke - ik vind het wel spannend. Ik ben chronisch vermoeid en ben wel bang dat ik daarin wéér verder achteruit ga. En daarbij een vader zonder hypofyse, wiens lichaam dus amper zelf kan strijden tegen welk virus dan ook... In december ook weer 3 dagen ziekenhuis vanwege buikgriep... Dus ik blijf hopen ;) .
     
  7. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.584
    113
    Haha, ik verwacht inderdaad dat we het nog wel een keer gaan krijgen ook al hebben we het tot nu toe buiten de deur weten te houden. Het zou alleen zo fijn zijn als we kunnen plannen wanneer we aan de beurt zijn, zodat het zo min mogelijk verstoring op de agenda geeft :p
     
    Zara75 en Zxcvb vinden dit leuk.
  8. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.517
    3.203
    113
    Vrouw
    Dit geld voor ons ook inderdaad ja.
    Ik ben blij dat we het zo lang hebben kunnen ontwijken maar eens word het tijd.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  9. juliette77

    juliette77 Niet meer actief

    Helemaal eens. Iedereen kan het krijgen, en dus verspreiden. Kijk maar om je heen.

    En het bewijst maar weer eens dat de Coronapas en QR plicht volkomen nutteloos zijn.
     
    Irisje24, Vergeten, Waxinelichtjes en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Wij hebben vorig jaar corona gehad. Maar ik verwacht inderdaad nu met deze nieuwe variant dat we toch wel weer een keer aan de beurt zijn. Ik ben niet bang voor corona, wel voor wéér quarantaine met 4 kinderen :|
     
    dreames, Mapje en Zxcvb vinden dit leuk.
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.561
    113
    Vrouw
    Volgens mij heeft iedereen het nu al gehad :).
    Ieder zijn lichaam reageert anders op een besmetting dus ik denk echt dat er ook mensen zijn die gewoon 0 symptomen hebben en dus ook gewoon niet testen.
     
    Iertje81, Kraanvogel en Zonnestralen vinden dit leuk.
  12. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.784
    25.860
    113
    Vrouw
    Wij hebben het allemaal al gehad. Man en ik in de eerste golf.
    Oudste voorjaar 2021
    Jongste afgelopen najaar.
    Niemand is heel ziek geweest (alles was ook voor de eerste prik. Wijzelf en oudste zijn intussen wel gevaccineerd)
    Man en ik hebben beide nog restklachten (reukverlies en verminderde conditie/onvermogen dit terug op te bouwen)

    Ik besef me ook heel goed dat we het nog een keer kunnen krijgen. Maar proberen dit wel zo goed mogelijk te voorkomen door ons aan de geldende regels te houden.

    Afgelopen week meer contacten dan normaal. Vanmiddag crematie. Dus vanmorgen allemaal een zelftest gedaan. Gelukkig omo-wit.
     
  13. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Dit is precies hoe ik er ook over denk!
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  14. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik duim met je mee!
     
    Athina vindt dit leuk.
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, inderdaad. Liefst na de 29e, maar wel voordat dochter jarig is 3 maart :roflmao:
     
    Zara75, Athina en Leolove vinden dit leuk.
  16. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Gelukkig allemaal negatief.
    Veel sterkte vandaag❤️
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  17. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Ho ho, niet te veel eisen hoor:D
     
    Zara75 en Liekje81 vinden dit leuk.
  18. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.584
    113
    Doe mij maar in de carnavalsvakantie:D
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  19. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, mijn dochter is jarig in de voorjaarsvakantie, dus liever niet die week :roflmao:
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  20. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zit al af te tellen naar morgen. Nog 27 uur en ze ligt in het zwembad. Hebben we dat briefje in elk geval vast binnen :roflmao:;)
     
    Leesteken, Leolove en Zxcvb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina