Beslissing aanvraag zez

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Kikkertjekwak, 22 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Goedemorgen,

    In augustus heb ik via mijn uwv een zez uitkering aangevraagd en een ontvangstbevestiging gekregen. Ik las bij veel gestelde vragen dat er uiterlijk binnen 8 weken besloten wordt of het goedgekeurd is.

    Nu heb ik hier nog niets over gehoord, en dat kan, volgende week zijn er pas 8 weken voorbij, maar ik heb gisteren voor de zekerheid gebeld.

    De dame in kwestie gaf aan dat ze pas beoordelen vanaf de datum dat ik verlof heb Aangevraagd, en dat het dan nog 8 weken kan duren (maximaal, meestal 2 wkn). Dit lijkt mij onjuist omdat er op de website het volgende staat:

    "Uiterlijk binnen 8 weken ontvangt u via Mijn UWV de brief met de beslissing. Hierin leest u hoe hoog uw uitkering is en hoelang deze duurt. Ook staat in de brief wanneer uw uitkering ingaat en wat de eerste betaaldatum is."

    Bovendien is m'n verlof dan al ingegaan. (1 november..)

    Ik vroeg me af welke informatie juist is.

    Alvast bedankt!
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Kikkertjekwak,

    Logisch dat je aan de bel trekt als je verschillende signalen hebt gekregen! Laat ik beginnen met de voor jou juiste informatie:
    Nadat wij je complete ZEZ-aanvraag binnen hebben, krijg je meestal binnen 2 weken, maar uiterlijk binnen 8 weken na de ingangsdatum van het verlof, digitaal een brief met onze beslissing.

    De verwarring heeft kunnen ontstaan omdat het voor aanvragen die vóór 1 juli 2019 binnenkwamen anders was geregeld. Dan kreeg je binnen 8 weken na ontvangst van de aanvraag een beslissing.

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe!

    Met vriendelijke groet,
    Harold
    UWV Webcareteam
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  3. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Oké fijn! Bedankt dan geloof ik dat het helemaal goed komt,:):thumup:
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Kikkertjekwak,

    Namens mijn collega Harold: Graag gedaan!

    Heb je vragen over jouw uitkering, dan mag je ons ook een bericht sturen óf met ons bellen op werkdagen tussen 8 en 17 uur via 088 898 9294 als jij dírect een antwoord nodig hebt.

    Met vriendelijke groet,
    Wieger
    UWV Webcareteam
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina