Besluit 2e kind?!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Tuttebell, Nov 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

Oct 27, 2010
    2,803
    3
    38
    Wij gaan er nu weer voor. Dochter is bijna 19 maanden. Er zal dis minimaal 2,5 jaar tussen zitten. Dit lijkt mij ideaal. Hopelijk lukt t snel en is ze niet veel ouder dan 3 jaar als ze grote zus wordt. Wij wilden er sowieso niet minder dan 2,5 jaar tussen ivm zelfstandigheid van de oudste. Wij zijn nog bij elkaar en ik werk 3 dagen, man fulltime.

2. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik wil ervoor gaan als zoontje 1 is, maar man wil wachten tot het voorjaar, dus nog even 5 maandjes geduld hebben:)

Ik heb er zo'n zin in!!!

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Hier kriebelde het al toen dochter 3 maanden was. Toen ze 10,5 maand was de mirena laten verwijderen, maar zouden eerst nog 6-12 maanden condooms gebruiken. Na 2 keer besloot vriendlief dat we wel vast voor een tweede konden gaan :p.

Tja, bij onze dochter zijn we 18 maanden bezig geweest, hopelijk duurt het nu niet zo lang. Als het wel weer 18 maanden duurt zal er 3 jaar tussen zitten.

4. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

Feb 26, 2009
    6,291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Toen mijn zoontje 1 jaar werd in december 2010 besloten wij voor een tweede te gaan. Wij zijn toen in januari weer "begonnen". In juni raakte ik zwanger en ben in februari uitgerekend, dan is m'n zoontje ruim 2.

5. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Wij wilden zo snel mogelijk na de bevalling weer zwanger worden. Helaas werd ik pas 14 maanden na de bevalling weer ongesteld. Nu krijgen we een verschil van 2 jaar en 2 maanden, terwijl ik eigenlijk max 2 jaar verschil had willen hebben.
    Maargoed, straks hebben wij weer voordelen van een geinteresseerd hulpje in huis inderdaad :).

6. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier begon het al heel gauw alweer te kriebelen voor een tweede.

Maar omdat ons zoontje heel slecht sliep en ik heel vaak borstvoeding gaf hebben we gewacht.

Toen ons zoontje 10/11 maanden was besloten we er weer voor te gaan. Omdat hij ineens heel goed ging slapen en we de borstvoeding hadden afgebouwd tot 3x per dag.

Nu hopen dat het gauw raak is, want we zijn alweer een aantal ronden verder en ons zoontje is nu alweer bijna 18maanden oud.

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik kan de stap nog steeds niet nemen omdat ik tegen opzie :( Gebruik ook niks dus we zien wel.. Wil het wel graag maar ben zó bang..

8. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Ohja wil ook eventjes zeggen dat wij na de bevalling nooit meer aan anticonceptie hebben gedaan.

9. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,055
    0
    36
    In de boom
    Ik wilde graag toen onze zoon een jaar was, maar mijn man wil nog steeds niet. Ik weet ook niet wanneer. Dus hier zal er een groot leeftijdsverschil tussen zitten.

10. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

Feb 22, 2008
    1,253
    24
    38
    Hier meteen na de geboorte van de eerste door voor een tweede en meteen na de tweede door voor een derde! ;) Na beiden wel moeten wachten tot mijn cyclus weer op gang kwam (BV), maar daarna ook (vrijwel) meteen weer zwanger. Tussen de eerste twee zit 18 maanden en tussen nummer 2 en 3 zal 20 maanden zitten. Vind het geweldig en ook prima te doen, had van mij ook nog minder tijd tussen mogen zitten!

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    inderdaad, je hebt het niet voor het zeggen! wij hebben 5 jaar gedaan over het zwanger raken van ons mannetje. we hebben een wereld ventje en daar zijn we heel heel erg blij mee! maar het kriebelen begint wel...ben pas in 3e cyclus en over een paar dagen word ik ongesteld (of niet) en ik voel weer hetzelfde als de keer dat ik zwanger bleek te zijn...we vrijen onbeschermd maar hebben geen concrete 'plannen'. het zou zomaar gelukt kunnen zijn en dan heeft de natuur zeg maar voor ons beslist en dan kan ik me geen dingen meer aanpraten:p maar durf er niet vanuit te gaan al is het een sterk gevoel...ach we zien wel!

12. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    In ons geval speelde er meer dan de tijd die we er tussen wilden. Dat was sowieso ongeveer anderhalf jaar omdat ik graag langdurig borstvoeding wil geven. Ik geef nogsteeds bv, maar de kans is groot dat mijn produktie zal stagneren op den duur. Ik zat volop in mijn dissertatie op het moment dat mijn dochter 1 werd (de tijd dat wij die vragen kregen), en was door het harde werken en het kolven als donor veel te mager geworden.

In augustus was ik een beetje op gewicht maar was mijn cyclus nogsteeds een puinhoop. In oktober sloegen we de (tweede of derde?) ronde over ivm mijn promotie deze afgelopen week, ik had berekend dat ik dan in de 10e week zou zitten en toen was ik met mijn dochter erg misselijk.

Tot mijn grote verbazing hield ik in oktober al een dikke positieve test in handen :) Onverwacht zwanger, ik heb alsnog erg aan het idee moeten wennen, maar we zijn natuurlijk heel blij. Mijn dochter is 2 jaar en 4 maanden als deze baby verwacht wordt. Ik heb afgelopen week met een paar Emesafene tabletten achter de kiezen mijn proefschrift succesvol verdedigd, helaas niet echt kunnen genieten van het feestje, maar dat maakt me achteraf niet veel uit :D

13. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ben op de dag dat de kleine 15 maanden is geworden gestopt met de pil. Het eerste jaar moesten we er sowieso niet aan denken doordat ons zoontje best wel moeilijk was. Na een jaar zag ik het al wel weer zitten maar manlief moest nog even aan het idee wennen. Daar heeft ie dus 3 maanden voor nodig gehad :) 2e ronde was ik zwanger, dit bleek helaas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn, maar hierna was ik gelukkig gelijk weer zwanger. Nu zit er ongeveer 2 jaar en 4 maanden tussen.

14. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

wat vreselijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, een vriendin van me heeft dit pas meegemaakt,klonk erg akelig, er moest ook nog eens een eileider weg worden gehaald. Ze waren er veel te laat bij terwijl ze al vrij snel alle symptomen had..

15. maenmo

maenmo Lid

Aug 30, 2008
    43
    0
    0
    Ik vind het wel leuk hoe iedereen dat allemaal verteld. Ik heb inmiddels een zoon van anderhalf en heb nog niet het gevoel voor een tweede. Maar misschien komt dat snel wel. Ik wens wel iedereen die bezig is veel succes

16. blauwe wolk

Sep 11, 2008
    48
    0
    0
    schoonmaakster
    als je bang bent ben je er denk ik toch nog niet klaar voor hoor. ik heb t ook een hele tijd gehad. k was bang voor de bevalling en de moeilijke emotionele babytijd. ons kindje is n lieverd maar ook een driftige en erg moeilijk. hij is nu bijna 2,5jaar en nu hebben we 2 mnd terug de pil weg gegooid. dus k hoop dat een zwangerschap niet te lang op zich laat wachten maar k denk dat je t alleen moet doen als je er zelf klaar voor bent en niet omdat je anders zo´n groot leeftijdsverschil hebt ofzo... succes ermee!;)

17. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

Jun 21, 2007
    808
    1
    18
    Leuk om al de verschillen te lezen hierover!

Wij gaan volgende maand proberen voor een tweede kindje, mijn zoon wordt dan 2 jaar.
    Ik zie hier en in mijn omgeving erg veel mensen die de kinderen vrij kort op elkaar gekregen hebben, ik zou dat zelf heel erg pittig vinden als ik er nu al een baby had bij gehad.
    Mijn zoon is erg makkelijk, maar helemaal 2 kinderen in de luier te hebben zitten, die je moet helpen met letterlijk alles zoals aankleden e.d, een duowagen kopen... nee dat wil ik niet. En sommige mensen vinden dat juist wel weer fijn, om alles in 1x te doen want dan ben je er daarna ook weer eerder vanaf, qua zindelijk worden enzo.
    Ik hoop dat er straks een jaar of 3 tussen zit, maar dat heb je natuurlijk niet voor het zeggen.

Mijn zusje en ik schelen trouwens (bewust) een kleine 5 jaar en wij hebben echt altijd samen gespeelt en zijn echt vriendinnen en hebben wat aan elkaar gehad.

18. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    deze maand heeft het niet zo mogen zijn...ongepland zou het geweest zijn maar wel erg gewenst! ik had alle symptomen die ik met mn zwangerschap ook had en een zeer lichte posi test maar voelde niet goed...de dag erna ben ik hevig gaan menstrueren met enorm veel pijn (meer dan anders) en er kwam meer dan bloed uit...misschien een bevruchting die niet in zwangerschap doorzette...maar de drang naar een tweede is wel aangewakkerd en we gaan nu voorzichtig proberen. dwz niet beschermd vrijen dus! en dan zien we wel!wel spannend allemaal maar heb veel zin in een tweede zwangerschap! mn zwangerschap was prima maar de bevalling een hel en daar moest ik eerst even overheen komen en dat ben ik wel geloof ik...succes iedereen!

19. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Wij wilde eigenlijk niet te lang wachten omdat onze dochter toch wel een hele poos op zich heeft laten wachten. maar ik merkte dat hoewel het soms echt wel kriebelde dat ik er toch niet aan toe was om weer zwanger te worden, nu voelt het wel weer goed en gaan we er binnenkort weer voor. :) Daar is de keuze om weer te beginnen hier dus op gebaseerd er zijn bij ons geen illusies dat we iets te kiezen hebben over het leeftijdverschil en ik denk idd dat er overal wel voor en nadelen aan zitten. Ik merk wel dat ik er met een tweede weer net zo hard mee bezig ben (en we zijn echt nog niet eens begonnen:$) als met de eerste ik had echt gedacht en gehoopt dat dat minder zou zijn. :p :cool:

20. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

op ons mannekes 1e verjaardag besloten wij 'langzaam aan' n 2e te willen. Nu 1,5 jaar later zijn we 3 mk verder en nog geen nieuwe zwangerschap.

Share This Page