Besnijden, ervaringen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Anakin, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Volgende week wordt mijn zoontje van 6 jaar besneden, dit is medisch noodzakelijk vanwege zijn te krappe voorhuidje.

    Wie heeft ervaring en kan me iets meer vertellen over:
    - verzorging na de operatie
    - sporten, zwemmen etc. na de operatie
    - wanneer weer naar school
    - andere tips & tops zijn welkom :)

    Alvast bedankt!
     
  2. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Geen ervaring, maar hou er rekening mee dat het misschien niet vergoed, is weer zo'n nare zorgverandering van de laatste jaren...
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Klopt, het wordt inderdaad niet vergoed, dat wisten we al.

    Beetje jammer..... 1150 euro betalen, terwijl het op medische gronden is :$, maar goed....
     
  4. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Woow ! Ik weet dat er een besnijdenis kliniek bestaat kost het 'maar' 250 euro, misschien het overwegen waard?
     
  5. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ja klopt, 280 euro in de besnijdeniskliniek, dat had ik ook opgezocht, maar dat gaat niet gebeuren.
    Mijn man is niet zo eeeeehhh... multiculti ingesteld (en dan zeg ik het netjes haha) dus die wil dat pertinent niet, dus het gebeurt gewoon in het ziekenhuis.
     
  6. TmrZra

    TmrZra Niet meer actief

    Jammer Anakin, want hier in Groningen hebben we een hele goede kliniek waar ook heel veel niet gelovigen worden besneden. Dus ook mannen en kinderen die een medische indicatie hebben. Voordeel is dat er geen narcose aan te pas komt en dat ze het dagelijks doen en jarenlange ervaring hebben.

    Maar dat terzijde, omdat hij al iets ouder is, zal hij misschien iets meer last van hebben. Hier was het advies bij mijn.broertje om het piemeltje de eerste dag vrij te laten (lekker zonder broek op de bank). En daarna eigenlijk zoveel mogelijk weer het normale leven oppakken. Misschien dat hij nog last krijgt van de narcose, maar dat hoeft niet natuurlijk.
     
  7. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Jammer van die instelling van je man. Lijkt me erg vermoeiend, maar dat terzijde. Zo'n erkende besnijdeniskliniek krijgt echt heel veel jongetjes over de vloer en dan heb je ook dat gedoe van een narcose niet. Ik denk dat hij daar meer last van kan hebben dan de ingreep zelf.
     
  8. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier in de kliniek trouwens gewoon bij een Nederlandse arts hoor. Maar goed, wanneer je man zo'n angst of fobie heeft voor mensen van een andere afkomst of religie zou ik lekker het 4 dubbele betalen.
     
  9. imba 86

    imba 86 Niet meer actief

    Wat als die arts niet nederlands is? Is je man dan ook nog steeds niet zo multicultureel? Ik vind het me nogal een bedrag hoor 1150 :$ en lees hier 250-280:)
    Zou daar echt wel wat over te zeggen hebben.
     
  10. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Hier moet mijn zoontje ook vanwege medische redenen besneden worden. In het ziekenhuis hier zou ik 2000-, euro kwijt zijn. Maar dezelfde arts waar mijn zoontje was voor iets anders is ook arts in een besnijdeniscentrum. Ideaal want zo weet ik precies wie mijn zoontje al krijgt en het kost mij dan maar 260-, euro. Ik begrijp ook niet goed waarom dit niet vergoed meer wordt aangezien het echt medisch noodzakelijk is :(
     
  11. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Oh jee.... de mening van mijn man maakt meer los dan mijn vraag over ervaringen.
    Het gaat in het ziekenhuis gebeuren, dat staat vast, onder narcose.
    Ongeacht wat iedereen van mijn van vindt.

    Bedankt TmrZra voor de tip.
     
  12. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja komt nogal frappant over toch, vooral met die 'Haha' erbij.
     
  13. imba 86

    imba 86 Niet meer actief

    Ja omdat het onlogisch is. Maar waarschijnlijk ligt het geld bij jullie voor het oprapen. Dus dan doen;)
     
  14. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Mooi gezegd.

    De arts in het ziekenhuis kan ook "multicultureel" zijn. Op straat, op het werk, zal hij ook multiculturele mensen ontmoeten/zien. Je kan je daar toch niet voor afsluiten? Ik begrijp echt niks van zo'n tunnelvisie. Of je moet in een hutje op de hei wonen en dat alleen maar om die reden is ook nogal wereldvreemd.
     
  15. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Dames, het maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit wat jullie er van vinden.
    Al die aannames veranderen echt niks aan deze frappante, wereldvreemde tunnelvisie.

    Ik zal het beheer vragen om dit topic te sluiten.

    En dan ga ik nu mijn geld oprapen, voordat ik erover struikel.
     
  16. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83

    Maar dan heb je keuzes. Ik kan een andere arts eisen. Op straat kun je eret een grote boog voorbij lopen en Werk Tja je hoeft er niets tegen te zeggen

    Ik ken er ook 1. Maar als die een multiculturele arts zoals jij dat zo mooi zegt treft. Eist hij een andere;) zelfs al hij dan weken moet wachten.
     
  17. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Op verzoek van ts gesloten.
     

Deel Deze Pagina