Besnijdenis

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door caroline27, 27 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline27

    caroline27 Actief lid

    3 jan 2006
    365
    0
    0
    Hey meiden

    Yessin word op medische gronden volgende week besneden. Hij heeft een te nauwe opening om goed te kunnen plassen , zodat zijn pipi een soort ballonnetje word en van een straal naar een douchekop effect plast . Heeft een van jullie dit al es meegemaakt ? Ik zou graag willen weten was jullie evaringen waren en evt tips zijn welkom ! Aan de ene kant ben ik blij voor hem dat het nu opgelost word en aan de andere kant ben ik bang voor wat hem te wachten staat , gelukkig heeft hij er nog een benul van !

    Kuzzzzzzz Caroline
     
  2. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn man is ook toen hij klein was om medische redenen besneden en weet daar niks meer van. herstel schijnt ook heel goed en vrijwel pijnloos verlopen te zijn. hij weet nu ook niet beter. was erg grappig na de geboorte van onze zoon. ik dacht dat hij wel wist hoe je het vooruidje schoon moest houden, niet dus, dat had hij nog nooit gedaan haha je hoeft je niet teveel zorgen te maken hoor, sterkte en succes!
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.239
    113
    Vraag anders Layla even (te vinden in het topic juli mama's 2006), haar zoontje is voor 2 weken terug besneden.

    Groetjes Anita
     
  4. caroline27

    caroline27 Actief lid

    3 jan 2006
    365
    0
    0
    Thanks zal wel goed komen !
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    @claartje: bij ons werd juist gezegd dat je het voorhuidje niet schoon mag maken..dat je het gewoon met rust moet laten.
     
  6. chaya

    chaya Bekend lid

    27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    jep hier ook, gewoon van afblijven wordt er gezegd!
     
  7. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    bij ons werd dat ook gezegd dat je het voorhuidje gewoon met rust moet laten en niet moet schoonmaken...

    Ik vind het zo zielig voor die kleintjes zo'n besnijdenis, kijk als het moet dan moet het maar ouders die er voor kiezen om het te doen vanwege geloofsovertuiging bv dat vind ik best zielig voor die kleintjes... ( met alle respect voor de mensen die het wel doen hoor maar zo denk ik er gewoon over )
     
  8. Niet meer actief

    ik moet het ook nog laten doen indd vanuit geloofsovertuiging en ik zie er zo teenop vreselijk gewoon

    indd layla heeft hem bij haar zontje laten doen ivm een medische reden en het schijnt dat tamer er niet zoveel last van heeft gehad, alleen de eerste dag wat huilerig

    maar als ze dit leest zal ze zelf wel even haar verhaal doen
     
  9. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hey hey

    mijn zoontje is op 9 feb. besneden vanwege medische redenen maar ook voor het geloof. Het lijkt allemaal heel erg en en zielig voor de jongens maar het valt echt heel erg mee.

    HIj kreeg eerst een zetpil (dormucum) om rustig te worden, zodat hij niet gaat huilen of gaat bewegen tijdens de operatie. Toen kreeg hij een spuitje in zijn piemel. Dat is de plaatselijke verdoving. Dat deed wel pijn. Maar dat was zo over. Het werd eerst allemaal schoongemaakt en de voorhuid werd losgemaakt. Veel jongens hebben allemaal viezigheid van binnen maar dat kan je zelf niet schoonmaken. Het zijn verstopte talgkliertjes. Tamer kreeg toen een klem op zijn piemel en werd de voorhuid weggesneden. Je was zo weer buiten. Na een uurtje was de verdoving uitgewerkt. En tamer begon toen heel erg te huilen. HIj viel gelukkig snel in slaap. Om de 6 uur kreeg hij een pijnstillers. Verder moest hij elke dag 3 keer gedouched worden zodat de wond snel kan genezen. Veder heeft tamer echt geen pijn gehad. Alleen die ene dag dan. Het verschonen was wel pijnlijk maar dat is normaal. Hij heeft verder geen bloedingen gehad of wat dan ook. 4 dagen daar werd de klem eraf gehaald en en de volgende dag is het buisje er af gevallen. Het is nu 3 weken geleden en had is bijna helemaal genezen en het is niet pijnlijk meer.

    Ik zou een besnijdenis zo jong mogelijk doen, want ik heb zo veel verhalen gehoort, zoals nachtmerries, bedplassen of niet durven plassen of wat dan ook. dat wilde ik me kind sparen.

    tamer heeft de smartlap methode gehad, de klem
    je hebt ook een andere methode dan wordt het gehecht en dan hoef je neit meer terug gekomen en vallen de hechtingen er vanzelf af.

    hier wat tips van mij
    laat hem geen strakke ondergoed en broeken dragen. Lekker van dat jogging spul aan laten trekken,
    om de 3 uur luier verschonen ookal heeft hij maar weinig geplast. Gewoon voor de wond zodat die zo schoon mogelijk blijft.
    Als hij een poepluier heeft snel verschonen anders wordt de wond vies en kan het gaan onsteken,
    de pijnstiller om de 6 uur geven ookal heeft hij geen pijn

    en over het schoonmaken van het voorhuidje. dat moet je dus wel schoonmaken en kan viesigheid in komen en dat kan best pijnlijk zijn.
     
  10. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik moet er niet aan denken om dat te moeten laten doen als ik een knul had! Maar ook mijn man is besneden! Sorry, maar ik ben blij dat ik een meiske heb en niet in die situatie zit! In ieder geval heel veel sterkte! En hte zal echt wel allemaal loslopen!
     
  11. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @leeuwen 77, waarom vind je het zo erg dan. Als ik geen moslim was had ik toch gedaan. Het is heel hygienische en je verkomt zo veel infecties en ziektes. Ik ben blij dat ik tamer heb laten besnijden.
     
  12. ImaaN

    ImaaN Actief lid

    9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    moet mijn zoontje ook nog laten besnijden helaas kan dat nog niet,omdat hij eerst geopereerd moet worden aan zijn plasbuis :cry:
    weet nog helemaal niet wanneer die operatie plaatsvind wil het ook zo vroeg mogelijk laten doen.
    ik vind een besnijdenis ook zielig maar een operatie vind ik nog erger.
    als ze een operatie kunnen overleven dan is een besnijdenis toch niet zo erg. ;) zo probeer ik mezelf te "troosten"zeg maar :oops:
    natuurlijk wil je net dat je kindje pijn heeft, maar omdat mijn zoontje al zoveel onderzoeken,katheters enz heeft gehad ben ik t wel gewend nu
     
  13. niva

    niva Fanatiek lid

    16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Als het om medische redenen moet kun je niet anders inderdaad, maar buiten dat vind ik het vreselijk dat zoiets gebeurd om andere dan niet medisch noodzakelijke redenen. Sorry als ik hiermee mensen voor hun hoofd stoot, maar ik vind t persoonlijk heel raar om zoiets vrijwillig te doen zonder dat t medisch noodzakelijk is.

    maar goed, daar is dit topic niet voor bedoelt, dus ik zal er verder niet over uitwijden.
    Een vriend van mij heeft het ook gehad, toen hij 13 was pas. Hij heeft er een heeeel naar gevoel aan overgehouden en dat het erg pijnlijk was, maar goed hij was dan ook al 13.

    Ik denk wél dat kindjes veel meer pijn kunnen handlen als ze nog heel klein zijn omdat ze er dan nog niet over na kunnen denken..of is dit een rare logica>? Ik hoop in elk geval dat het meevalt voor je zoontje en wat kan ik me goed voorstellen dat je er zenuwachtig voor bent..veel succes hoor!
     
  14. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Ameen is ook besneden in het besnijdeniscentrum in Amsterdam nu een maand geleden! Wij hebben het gedaan uit geloofsovertuiging maar ook is het tegelijkertijd erg schoon.. het valt allemaal erg mee hoor maak je geen zorgen is een beetje naar gezicht als je ziet dat ze de ingreep uitvoeren maar je krijgt daarna een lijst mee met dingen waar je op moet letten etc... En schoon is het zeker er kwam behoorlijk wat rommel onder zijn voorhuidje vandaan en dat terwijl hij elke dag baddert hoor en ik heel schoon ben... het duurt wel ongeveer 3 weken voordat het genezen is maar het ziet er heel netjes en mooi uit.. niet schrikken het piemeltje zwelt wel op de eerste week meestal maar goed smeren met vaseline!

    Ik ben erg blij dat ik het heb laten doen hij heeft maar 2 daagjes er een beetje last van gehad en heeft nu een mooi piepie haha ;)
     
  15. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Besnijdenis komt tot heden nog steeds voor bij Christenen, Joden en Moslims.
    Alleen al in de VS is 55% van de mannen besneden niet vanwege religieuze redenen maar om medische en hygienische redenen.

    Het is gebleken uit recentelijk onderzoek dat mannen die besneden zijn veel minder vatbaar zijn voor de ziekte aids.

    Baarmoederhalskanker schijnt minder voor te komen bij vrouwen waarvan de man is besneden.

    Ook is het een feit dat over de hele wereld meer mannen rond lopen die wel besneden zijn dan niet besneden.

    Het is dus maar net hoe je het bekijkt, maar het is zeker niet zo dat het laten besnijden van je zoontje vreemd en ouderwets is. Het heeft dus wel een diepere betekenis :) .

    Grt Vanilia
     
  16. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    dat was ook de reden dat de bensijdenis vervroegt is. tamer had verstopte talgkliertjes en onder het voorhuid je. je kan er zelf neit bij met schoonmaken alleen arts met besnijden dan. Maar dit komt heel vaak voor bij kinderen dus ik was al gelijk gerust gesteld.

    Tamer is nu helemaal genezen. de wond is mooi dicht.
     
  17. caroline27

    caroline27 Actief lid

    3 jan 2006
    365
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties!
    Bij yessin kan de voorhuid helemaal niet over zijn plasser ?! Hij word in het ziekenhuis onder narcose gebracht en geopereerd. Zijn papa is toevallig wel marokaans maar dit was voor ons niet de reden tot besnijdenis . De consultatie arts heeft het opgemerkt en me door gestuurd naar de ha , kinderarts , uroloog en allemaal dachten ze er hetzelfde over. Wij , als ouders waren er nog niet uit of dat hij sowieso besneden zou worden want zijn mama is nl. Dus dat soort dingen bespreken we uitvoerig. Ik vind het jammer dat hier een mening overgezegd word betreft geloofsovertuigingen , dat was nl niet mijn vraag. Sorry maar uit ervaring weet ik dat de meningen verschillen hierover, het is niet de bedoeling geweest van mij om hier iemand te kwetsen . Ik krijg zelfs nu van mensen te horen waarom doe je dat "besnijden" bij hem . Ik voel ze denken als ze maar geen moslima word! en als ik dan uit leg dat het medisch is dan is het zo van oohhhhhhh maar dan maakt het opeens niet meer uit?! Vind dat zo'n moeilijke situaties! Je weet gelijk hoe ze werkelijk zijn . Mijn man en ik zijn al 12 jaar samen en hij is zo als hij is , een marokaan en ja hij drinkt en doet niet mee aan de ramadan maar wat maakt dat nou uit ! Hij is zichzelf en toch doen mensen nog zo naar tegen ons hierover.

    Maar goed ik hoor dus van jullie dat het mee zal vallen . Ik hoop het ! Ben nu al zenuwachtig ! Het stelt me zeker gerust dat de pijn ong 1 a 2 dagen zal zijn.

    Ik hoop dat ik niet te langdradig was ?! Thanks meiden !

    kuzzzzzzzzzzzzz
     
  18. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Zien dat ze de ingreep uitvoeren? :confused: :confused: :confused:
    Waarom moet je dat zien vraag ik mij dan af...van de andere kant...ik zie op de tv dat zoiets een hele happening is voor de familie. Zal dus wel bij t geloof horen.

    In ieder geval....als je een besnijdenis uit laat voeren om medische redenen in een ziekenhuis krijg je niks te zien. Bij mn zoon is t ook gedaan, in t ziekenhuis, onder narcose (zo'n ballon), hij heeft er amper last van gehad en weet er zelf ook niks meer van
    Een voorhuid mag je idd niet schoonmaken, niet door de huid naar achteren te verschuiven tenminste. Je mag alleen wassen wat er zichtbaar is. Tegen de tijd dat je zoontje de leeftijd heeft dat ie zelf op ontdekkingstocht gaat en ermee gaat spelen dan mag hij zelf wel de huid naar achteren halen, alleen hijzelf want hij voelt tot hoever hij kan gaan.
     
  19. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    ja ik was er gewoon bij aanwezig omdat het onder plaatselijke verdoving ging... en iedereen overdrijft het altijd zo hier wordt ik zo moe van he... een hele happening we zijn blij ja dat we het hebben gedaan meer niet hoor pffff
     
  20. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Door al die feiten ga ik er niet anders over na denken, ik vind het gewoon super zielig ... En als het om medische redenen is ja dan kan je niet anders maar mensen die er bewust voor kiezen nee sorry ...

    @Layla: En geloof me hier op het CB zeggen ze dus dat je het voorhuidje me rust moet laten want je hebt juist de kans dat als je er telkens aan zit dat je dan juist meer kans hebt op infecties ....

    Maar goed heel veel succes en sterkte toegewenst bij de ingreep ... ik hoop dat die kleine er niet zo veel last van heeft ....
     

Deel Deze Pagina