Geleende babykleding merken

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door capo, 10 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    Ha goedemorgen!

    Je kent het wel: zakken vol “doorgeefbabykleding” van vriendinnen. Super fijn en duurzaam!

    Sommige items uit die zak moeten echter straks wel retour (omdat er een speciale herinnering aan zit, of simpelweg omdat vriendinlief wellicht zelf ook nog gaat broeden).

    Iemand de gouden tip om die kleertjes te merken? Ik dacht aan een textielpen of textielstift om achterin bij het label een letter of symbooltje te zetten.

    Maar zo’n stift mag niet doordrukken, want dan zie je het in het nekje. (Vaak is er geen labeltje om op te schrijven.)

    Benieuwd!!
     
  2. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    6.984
    7.023
    113
    Via goedgemerkt kan je van die strijklabels kopen. Die kan je er ook weer af halen.
     
    capo vindt dit leuk.
  3. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.577
    3.804
    113
    Ik zou die bijzondere dingen met herinnering niet gebruiken denk ik. Zou er sowieso niet blijvends iets in schrijven.
    Die strijklabels heb ik ook, maar verwijderen gaat niet altijd goed.
    Misschien anders met gekleurd garen er een paar steekjes in borduren in de nek of zo die je ook makkelijk met een tormesje weer los haalt?
     
    Marti, chrystel73, capo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.513
    7.310
    113
    Ik kreeg bij de eerste ook wat kleren te leen van 2 vriendinnen. Om het uit elkaar te houden heb ik met 2 verschillende kleuren garen een klein kruisje in het labeltje genaaid.
     
    capo vindt dit leuk.
  5. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Ik zou veel te bang zijn dat er vlekken opkomen die er niet meer uitgaan of dat ze op een andere manier beschadigd raken dus zou bedanken voor kleding die weer terug moet.
     
    Vero0504, Neuzeke en Spectre vinden dit leuk.
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik maak altijd foto’s van alle kleertjes die we te leen krijgen.
    Op de laptop heb ik een aparte map genaamd ‘geleende kleertjes’ en in die map submappen met de namen van vrienden/ familie waarvan we het te leen hebben gekregen.
    Als ik items retourneer maak ik met Paint een zwart kruis door het kledingstuk wat weer retour gaat (ik zet altijd meerdere kledingstukken op 1 foto namelijk, maar je kunt natuurlijk ook alles los op de foto zetten).
    Gaat het laatste kledingstuk van 1 bepaalde foto retour, dan gooi ik die foto gewoon in de prullenbak.

    Iets blijvends in dat soort kledingstukken zetten zou ik persoonlijk niet doen.
     
    capo en MamaAlice030 vinden dit leuk.
  7. Gordijnrails

    Gordijnrails Actief lid

    25 aug 2022
    110
    85
    28
    Teruggeef kleding, ik geef het altijd meteen terug. (Ik neem het dus niet aan) Ik vind het veels te vermoeiend om dat allemaal te onthouden. En er is zoveel leuke tweedehands kleding te vinden.
     
    Vero0504 en Amy32 vinden dit leuk.
  8. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    Ik zou t niet hoeven, babys/ kinderen maken zo vaak vlekken, je zal t er maar niet uit krijgen.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  9. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.472
    6.163
    113
    Hier ook zo. En helemaal als het kledingstukken zijn die ze daarna nog graag bewaren. Hoe vaak ik babykleding heb weggegooid omdat er vlekken inzaten die er niet meer uitgingen. Zou daar geen risico mee willen nemen.
     
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.033
    15.039
    113
    Dingen die perse retour moeten houden ze maar lekker zelf.
    Hier met 2 zusjes en 1 nicht roulette. De speciale dingen geven we niet mee door. Wat wel doorschuift zien we wel wat er terug komt en wat aangevuld is.
    Over het algemeen is het dan per maat aardig compleet wat je dan weer krijgt maar niemand telt van "ik gaf 10 broeken en er komen er 8 terug".
     
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.841
    16.877
    113
    Vrouw
    Als ik echt iets wil houden of bewaren, zou ik die items ook niet te leen geven....
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  12. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Dat ook inderdaad. Tenminste, niet met kleding van de kinderen die je om emotionele redenen wilt behouden. Iets van mijzelf lenen is geen probleem maar kinderen in geleende kleding zetten lijkt me erg onhandig omdat ze gewoon sneller iets vies/kapot kunnen maken.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  13. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.242
    113
    Items die ik wil bewaren want ze zijn waardevol voor mij geef ik niet weg (lenen doe ik niet aan, kleding geef je gewoon weg)
    Ik zou die kledingstukken teruggeven en niet gaat gebruiken.
     
    Lafayette, Spectre en sidmick vinden dit leuk.
  14. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.778
    15.330
    113
    Vrouw
    Ik zou ze niet gebruiken en ook niet bijhouden maar nu al terug geven.
    Ook gewoon aangeven dat je het erg zou vinden dat er vlekken op komen.
     
  15. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    Wat veel reacties al, fijn!

    Kan er wel wat mee :) tnx
     
  16. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Bij de kinderen in de instelling werd in de boord of het label een kruisje met bepaalde kleur garen gezet.
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.698
    42.523
    113
    Kleding lenen doe ik niet aan. Iets wat ze terug willen geef ik direct terug. Kleding is wat mij betreft weggeven.
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.698
    42.523
    113
    :eek:
    Wat een toestand joh voor 2e handskleding
     
    Bloempjelief, Anna009 en Zxcvb vinden dit leuk.
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.041
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een paar dingen die schoonzus wel terug wou, kijk als t stuk was no problemo natuurlijk. Was ook de reden dat ik t bij haar prima vond. Ze maakt zich niet druk als t niet schoon is gebleven of toch stuk is gegaan. Jasje die ze van ons had geleend en wij terug wilden was ook gesneuveld. Boeide mij ook weinig.
    Ik heb gewoon toen hij uit de maat was foto's alles neergelegd, foto gemaakt en doorgestuurd 'wat wil je terug, wat kan ik doorgeven?' Paar dingen wou ze terug (oa jassen) en de rest heb ik aan de buurvrouw gegeven met de melding: ik hoef niets terug hoor.

    Van vriendinnen wou ik geen retourkleding hebben. Dus mocht alles houden en wat ik zelf niet mooi vond oid naar buurvrouw doorgeschoven
     
  20. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.513
    4.575
    113
    Niet aan beginnen. Het is geen lenen maar doorschuiven. Als je het in zo'n zak doet kan je daar geen "voorwaarden" meer aan verbinden. Je geeft het weg en wenst een ander er veel geluk mee.

    Speciale kleding geef je niet weg maar hou je gewoon zelf. Heel simpel. Kan het niet kapot gaan, zoek raken en komen er geen vlekken in.
     

Deel Deze Pagina