Best wel bang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Brien24, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brien24

Brien24 Actief lid

12 jul 2008
    149
    0
    0
    Hoi,

Ik ben morgen 8 weken zwanger. Vorige week echo gehad en het zag er goed uit hartje klopt ook.
    Maar toch voel ik me niet echt zwanger heb wel last van kwaaltjes maar niet veel heb last van me borsten heb wel last van vermoeidheid en ben soms misselijk en dat is het eigenlijk wel Heb ook best wel last van me onderbuik. Maar elke dag gaat er wel een moment voorbij dat ik denk ow zou het nog wel goed gaan en zou het hartje nog wel kloppen. Slaap ook heel erg slecht ook al ben ik heel moe. Vannacht werd ik weer om 5 uur wakker het word een beetje een gewoonte om elke nacht wakker te worden :evil:

Zijn er meer meiden die dit hebben?

Groetjes

Brien

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Had toen ik zwanger was ook zoiets... Voelde me echt niet zwanger. Wel wat minder trek in eten, pijn in borsten en moeier maar zwanger? Moest ik maar geloven door die twee streepjes.... :-s

Heel onwerkelijk vond ik het. Maar je klinkt kwa symptomen toch redelijk zwanger ;)

Alleen is het een beetje moeilijk aan te nemen maar straks krijg je je tweede echo en zie je weer dat kleine dingetje bewegen en hoor je een piepklein hartje kloppen...

Het zijn onzekere tijden maar je hoeft echt niet elke dag boven de plee te hangen van misselijkheid om zwanger te zijn! En het kan altijd mis gaan maar na 8 weken is die kans al een stuk kleiner dan met vier weken bijvoorbeeld.

Dus k zou zeggen het komt allemaal goed, je bent zwanger, je hebt een lief klein mini babietje in je buik... Niet te veel tobben hoor!

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Welcome to the club. Ik sliep in het begin ook heel slecht, inmiddels slaap ik meestal als een roos. Het begin is gewoon nog een stressperiode. Ik ervaar dat nu veel minder. Nu hobbel ik eigenlijk rustig voort. Maar wel met spanning wachten op de eerste schopjes :D

4. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Hier nog iemand die onzeker is.
    Heb ook niet al te veel symptonen.
    Heb met 7 weken een echo gehad en we hebben wel een knipperlichtje gezien, maar die vrouw deed zo raar dat mijn onzekerheid niet minder er op maakte.
    Eigelijk moest ik volgende week donderdag weer komen, maar ik heb gebeld naar het ziekenhuis of ik niet eerder mocht komen (ivm onzekerheid) en nu mag ik aankomende vrijdag gelukkig al komen.
    En hopelijk voel ik me na die echo beter.

Heel veel succes.

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Op het moment dat het hartje klopt, dan is de kans op een miskraam wel behoorlijk wat kleiner hoor!

6. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Ik herken dit helemaal.
    Heb met 10 weken een echo gehad, het hartje klopte en alle zag er goed uit.
    Soms heb ik echt het gevoel van, als het maar allemaal goed is.
    Gelukkig heb ik om 11.00u mijn 2e echo.
    Nu is het kindje bijna 12 weken oud.
    Hoop dat ik na deze echo rust krijg en me niet meer zo druk maak.
    Maar volop ga genieten van de zwangerschap.

7. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Volgens mij hebben alle zwangere vrouwen last van deze onzekerheid. Hier ook eentje ben af en toe misselijk geweest en ben op sommige momenten moe. Ook slaap ik erg slecht. En heb last van mijn darmen. Verder voel ik me niet echt zwanger mijn buik begint wel aardig te groeien.

Niet zoveel kwaaltjes maakt me ook erg onzeker! Volgende week heb ik mijn echo hopelijk krijg ik dan wat meer rust...

8. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik herken de onzekerheid...
    En ik heb ook nog geen hartje gehoord of echo gezien :(
    Maarja, moeten er maar vanuit gaan dat het er zit...

Is het voor jou ook de eerste keer?

Succes en geniet lekker van de zwangerschap :)

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, je hoeft echt geen symptomen te hebben om zwanger te zijn. Wees maar blij: ik heb ze allemaal en van mij mogen we terug naar de goeie oude tijd waarin de ooievaar de kindjes bracht. ;) Bleh, vind zwanger zijn niet bijster veel aan...

Die onzekerheid, dat hoort er gewon bij. Maak jezelf niet gek: wat je voelt is toch echt niet ineens meer waar dan die streepjes op je test. Je moet er gewoon aan wennen, had ik ook in het begin. Het is gewoon onwerkelijk dat er dan ineens zoiets in je groeit, maar daarvoor zijn we waarschijnlijk 9 maanden zwanger: dat we rustig de tijd hebben om het helemaal concreet en echt te laten worden.
    Relax en denk aan wat anders als je jezelf wee gek loopt te maken, (werkt veel beter dan NOG een keer een echo...)

10. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    een vraagje waarom hebben jullei allemaal zo vroeg al een echo...ik heb mijn 1e echo pas met 11 weken!

11. raspberry

Ja, dat vroeg ik me eigenlijk ook al af... We krijgen in Nederland onder normale omstandigheden gewoon 2 echo's: termijnecho tussen 10 en 14 weken en eentje bij 20 weken...
    Waarom krijgen jullie dan al zo vroeg een echo? Jullie zijn toch niet allemaal via hormoonbehandeling o.i.d. zwanger geworden, toch gewoon op de normale manier?

12. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Ik krijg er 2 achter elkaar, omdat er sprake is van een termijndiscussie.
    Bij de eerste echo dachten ze dat ik al 12 weken zwanger was, maar dat bleken er maar 10 te zijn.
    Om zeker te zijn hoelang ik nu zwanger ben, krijg ik vandaag nog 1 echo. Ik ben nu als het goed is op 1 dag na 12 weken zwanger.
    Wanneer er sprake is van een termijndiscussie krijg je altijd nog 1 echo. Zodat ze zeker zijn van de uitgerekend datum.
    Hoe het komt dat er 2 weken verschil tussen zit? Dat komt omdat ik direct na het stoppen van de pil zwanger ben geworden. Ik had zelf geen idee van mijn cyclus. Deze blijkt dus langer te zijn, dan dat de verloskundige dacht.

13. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    oh oke, maar ikz ie ook veel meiden die met de 8e week al een echo hebben, waarom is dat dan? Ik heb dan alleen een intake...bloeddruk gewicht etc

14. raspberry

Da's ook normaal hoor, Brenda. Ik heb idd ook twee keer termijnecho gehad, omdat ik volgens de eerste echo 2,5 week korter zwanger zou zijn dan we op basis van m'n cyclus dachten. Om de een of andere reden houden ze nog steeds die datum aan (echodatum) terwijl 2e termijnecho en de 20-wekenecho toch echt een weekje vroeger uitkwamen. Nouja, ga er maar van uit dat die kleine komt op de tijd dat ze moet komen.

Maar goed, vrouwen die dan al bij 6-7-8 weken een echo hebben: je ziet nog geen flikker! En klaarblijkelijk neemt het de onzekerheid niet weg, dus ik snap niet helemaal waarom VK's en gyn's zo meegaan in die vragen van vrouwen om toch nog maar een echo.... (en dan met z'n allen mopperen dat we weer extra belasting moeten gaan betalen... zo hou je de gemeenschappelijke kosten wel hoog).

Maar wat ik al zei: die onzekerheid wordt er niet mee weggenomen. Zoals ik het nu ervaren heb, zal die ws. pas weg zijn als de kleine er echt echt is, en dan zullen we met z'n allen toch echt 9 maanden moeten wachten.
    Waarop we weer met nieuwe onzekerheden geconfronteerd zullen worden, ;): wat als er iets gebeurt met m'n kleine uk?
    Tja, je kunt nu eenmaal niet alle onzekerheid in het leven wegnemen, that's life. Als we dat nu eens met z'n allen gingen accepteren, :)

15. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ja daar heb je gelijk in en je ziet idd niks! Ik wacht gewoon nog 6 weekjes..heb het druk zat dus zal vast wel snel voorbij zijn :)

16. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb de 21e inderdaad alleen de intake. Ik ben dan ongeveer 9 weken.

Ik denk dat dan de afspraak wordt gemaakt voor een echo.

Ik kijk er al wel naar uit :)

17. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik heb dat ook gehad tot de tijd dat ik het hartje kon horen met de angelsound.
    Als ik me dan onzeker voelde dan pakte ik de angelsound en kon ik luisteren.

Ondertussen voel ik de kleine meer wel als niet dus hoef ik me nergens druk om te maken ;)

het is gewoon een rot periode....maar het gaat over...echt waar ;)

18. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ja is gewoon even geduldig zijn...ik ga er gewoon van uit dat alles goed is :)

19. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hmmm, ik vind toch dat ik hier even moet reageren. ik ben namelijk zo'n vrouw die eerder dan 'normaal' (wat dat is mag iemand me trouwens uitleggen ;) ) een echo krijgt, namelijk rond de 9 weken. de reden? omdat ik hiervoor een miskraam heb gehad, en we dus niet exact weten hoe ver ik nu ben.

ik ben maar wát blij dat ik die -vroege- echo krijg; het stelt me vast gerust, en we hebben een idee van hoe ver ik ben. kan me eerlijk gezegd niet schelen dat ik de gemeenschap daarmee op kosten jaag: een miskraam is iets heel naars, wat ik niemand gun, en wat je toch wat onzeker en angstig maakt.
    bovendien: ik heb nog geen medische kosten gemaakt dit jaar, dus de echo zal wel uit mijn eigen bijdrage komen. mag ik 'm dus alsnog zelf betalen!

20. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Dat snap ik wel als je een miskraam hebt gehad dat je eerder een echo krijgt hoor! Ik hoop dat alles goed is meid!

Deel Deze Pagina