Bestaat er een kans dat...

Discussie in 'De bevalling' gestart door roever, 6 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief

    De vierde gewoon even eerder zich aankondigt dan de vorige 3?:cry:

    1ste. 41.5
    2de. 40.1
    3de. 42.2

    Ik kom de dagen niet meer door, ongelooflijk zeer lichaam,enorme spanning in m’n nek... en er gewoon mega klaar mee!
    (Wie niet denk ik trouwens...)

    zijn er überhaupt hoop ervaringen?
    1dag momenteel voelt als 1 maand:confused::confused:
     
  2. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Oh meid zo herkenbaar, die laatste loodjes kunnen zo zwaar zijn. Kan je anders eventueel vragen of de verloskundige met 39 weken wil kijken of er gestript kan worden, misschien dat dat een extra zetje kan geven.
    Verder kun je alleen maar lief zijn voor jezelf, even toegeven aan de pestbui en hopen dat de dag zo voorbij is.

    Hier ook zwanger van de 4e en hoewel de eerste een prematuur was kwamen die daarna ook pas voorbij de 41 weken. Ik ga ervan uit dat ze nog een hele tijd blijft zitten, maar deze zwangerschap valt me wel zwaar met zoveel nog jonge kinderen thuis en een fysiek zware zwangerschap dit keer. Van mij mag de kleine er nu ook al wel uit en dan ben ik nog lang niet zover als jij bent.
     
    roever vindt dit leuk.
  3. roever

    roever Niet meer actief


    Exact hetzelfde hier.. zit er eigenlijk al weken wat doorheen, juist omdat ik al lang niets kan... :/
    En nu lijkt de tijd gewoonweg stil te staan en heb ik nog maar weinig positieve momentjes...
    En ik weet t , uiteindelijk is t nog maar even.
    Maar nu lijkt het eindeloos
     
  4. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Geen positieve ervaring helaas (3 keer 41 weken), maar wel even een hart onder de riem. Ik weet hoe ongelooflijk zwaar die laatste weken kunnen zijn, zeker als je overtijd loopt. En hopen dat het dit keer wel eerder komt, weet je ook met al drie keer dat de kans niet zo groot is, helaas.
    Bespreek het wel met je vk. Misschien al strippen of misschien toch afspreken dat er een grens is en dat inleiden een optie is? Ze houden er vaak rekening mee dat je het overtijd fysiek en psychisch niet te zwaar gaat krijgen.
    Sterkte, ik benijd je niet! Duim voor je dat het eerder komt, op zich is er altijd een kans natuurlijk :thumup:
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik hoop het voor je. In mijn directe omgeving zijn de dames die overtijd gingen ook bij alle zwangerschappen overtijd gegaan en zelfs ook ingeleid worden nog omdat ie anders wel bleef zitten
     
  6. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Ai, @roever, dat is echt heel erg vervelend om er zo doorheen te zitten. Het is ook gewoon pittig, die laatste loodjes.
    Ik heb niet zo'n goede ervaring met er doorheen zitten en gestrest zijn aan het einde van de zwangerschap. Dat had ik bij mijn tweede ook heel erg. En juist bij haar ben ik met 41.4 ingeleid.
    De anderen zijn met 40.2, 39.6 en 40.4 geboren.

    Is het een optie om het te bespreken met je vk en met haar een plan te maken? Bijv. afspraken vast inplannen, ook de afspraken om te strippen en de afspraak wanneer je doorverwezen zal worden naar de gyn voor een inleiding. Dan heb je telkens kleine stapjes waar je naar toe kan leven en af kan tellen.
    Bespreek het ook met je naasten. Misschien kunnen zij je helpen om het deze laatste weken wat dragelijker te maken.
    De lastigste tip die ik je geef is je gedachten om te zetten en proberen om toch die positieve kanten te zien en positief te denken. Dat helpt naar mijn idee het meest.
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.980
    17.016
    113
    Vrouw
    Heb je verder iets besproken om te kijken of je eventueel gestript kan worden? (Als je dat zelf ook wilt)
    Hier 2x overtijd... dus verder geen ervaring. Maar ik weet hoe slopend die laatste loodjes kunnen zijn.. succes nog eventjes
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    hier ook zwanger van de 4e
    Ik ben nooit spontaan bevallen dus kan er niks over zeggen wat dat betreft ;)
    Maar ik zou toch vragen of de verloskundige kan kijken of je gestript kan worden.
    Zeker omdat je er zo doorheen zit.
     
  9. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Hier bevallen met:
    40.3
    40.0
    41.1
    40.1

    Het erdoorheen zitten herken ik helemaal! Ik was het zó zat en was ervan overtuigd dat de vierde net als de derde zo laat zou komen. Toch kreeg ik om 22.00 op de uitgerekende datum weeën. 4.30 is hij toen geboren.
    Succes met de laatste loodjes!
     
  10. roever

    roever Niet meer actief

    Nu komt het aller ergste....
    Ik ben niet Vg strippen etc! Haha
    Lekker krom dus... :/
    En ze doen dat niet eeeder dan bij 40/41 weken???

    Naja t zullen wel weer paar heel zure weken worden.
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    maar waarom niet dan?
    Het helpt alleen maar als je lichaam er klaar voor is.
    En vragen kan altijd hè ;) het is je 4e dus vaak willen ze dan wel eerder kijken.
     
  12. roever

    roever Niet meer actief


    Ja geen idee, heeft me altijd al wat tegengestaan..
    Net wat je zegt.. t kindje komt pas als t er klaar voor is.
    Waarom dan al die moeite/stress:|
    Bij vorige hebben ze me wel ingeleid dmv m’n vliezen te breken..
    Dat was toen echt allllerlaatste optie om evt thuis te kunnen bevallen. Was toen 42 weken.
     
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    je maakt het jezelf wel moeilijk hoor :p
    Nee grapje.. ik snap wat je bedoeld.
    Je zou evt kunnen vragen of ze dan met 40 weken willen kijken.
    Lukt het niet dan weet je dat je lichaam er nog niet klaar voor is.
    Gebeurd er wel wat is het mooi meegenomen toch?
     
  14. roever

    roever Niet meer actief


    Ja, I know... :/
    Dat is wel vaker t probleem met mij:confused::rolleyes::oops:

    t moet zich gewoon even nu gaan aankondigen... gewoon als een mega verassing! Haha
     
  15. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Ik snap jou wel hoor. Ik wilde ook geen ingrepen, baby komt wanneer hij er klaar voor is. Ook wilde ik heel graag de baby eruit. Maar ik wilde niet bevallen, ik was veel te bang voor de pijn. Maar ik wilde wel thuis bevallen en niet in het ziekenhuis...lekker tegenstrijdig allemaal :roflmao:
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  16. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Strippen helpt ook alleen als je lijf er al bijna klaar voor is. Je kan de vk vragen of ze met 39 weken een inwendige controle wil doen. Stel dat je baarmoedermond dan al mooi verweekt is en naar voren ligt dan kan strippen heel goed net een extra zetje geven. Als je baarmoedermond nog niet voldoende verweekt is en nog echt naar achteren ligt gaat strippen meestal alleen wat gerommel geven en meer niet.
    Maar stel dat het met 39 weken al wel kan en het lijf er klaar voor is, dan kan het je net even een paar dagen tot een weekje schelen.

    En meeste VK's staan inderdaad niet achter strippen voor de 40 weken omdat het dan nog niet bewezen effectief is, maar bij een derde en verdere kind lijkt het volgens de onderzoeken erop dat de kans dat het bij 39 weken al wel werkt een stuk groter is.

    Zelf ben ik er overigens ook voor om te wachten tot het vanzelf komt, pas na de 42 weken ingrijpen. Maar ik heb bij mijn tweede (ook een meisje) ook zo een zware zwangerschap gehad dat ik de VK nog net niet heb gedreigd zelf te gaan strippen als zij het niet deed bij 39 weken. Ik was toen echt radeloos :p. Niet dat het hielp, want die bleef ondanks 3 strippogingen eigenwijs zitten tot de 41 weken.
    Bij de derde was ik juist helemaal zen en vond ik het prima om voorbij de 41 en zelfs 42 weken te gaan.
    Ik gok dat ik dit keer weer meer richting radeloos ga :roflmao:. Die meiden geven me echt veel zwaardere zwangerschappen dan de jongens :cool:
     
    Afua32, miniVosje en roever vinden dit leuk.
  17. roever

    roever Niet meer actief


    Haha..
    Hier alleen jongens tot nu toe die zo lang laten wachten.. dus zegt niet zoveel hihi.
    Overigens.. lig ik momenteel finaal in de kreukels met m’n nek dat t nog wel even wachten mag... haha
    Maar zodra dat over is mag t wel spontaan gaan komen...
    Wat een ellende als je van te voren eigenlijk al weet dat “zo lang” nog duurt
     
  18. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Bij mij zijn door strippen 2 medische/ziekenhuis bevallingen voorkomen, dus ik ben daar zeker voor :)
    Maar dat is natuurlijk een persoonlijke ervaring.
    Mijn rijtje is 42, 41+3, 39+4 en 39+6. Bij de laatste 2 dus gestript en daarop bevallen. De andere 2 zijn overigens ook ingeleid ivm beginnende zwangerschapsvergiftiging en werden door de stijgende bloeddruk na de 40 weken medisch.. ook bij de laatste zei de vk: je kan wachten, maar als je bloeddruk overmorgen nog hoger is moet ik je doorsturen en mag je niet meer thuis bevallen. Dus wel laten strippen en 6 uur later had ik mijn zoon in mijn armen.
    Mijn lichaam kan gewoon niet langer dan 40 weken zwanger zijn ofzo :roflmao::|.
     
  19. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Ik wilde net zeggen kun je niet gewoon ingeleid worden met 39 weken maar als je strippen al niks vindt dan zal je dit wel helemaal niks vinden haha.
    Ja wat is wijsheid dan hè. Ik voelde me helemaal fit tot 40 weken bij de vierde maar voel me nu juist een paar weken na de bevalling fysiek echt nog helemaal niet zo goed. Hopelijk is het bij jou juist andersom!
    Succes!!
     
  20. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Welke moeite en stress?
    Strippen is Is in 10 min gebeurd. Stress heb je volgens mij nu ook al. En waarom zou je überhaupt stress hebben om het strippen?
    En kindje komt pas als het er klaar voor is: ja dat klopt maar dat geldt ook bij strippen:)
    Als het er nog niet klaar voor is dan kan de verloskundige strippen tot ze een ons weegt maar dan gebeurt er weinig.

    Eerste is met 42 weken geboren. De laatste dag, op 41+6 dat ik het nog thuis mocht proberen heeft de verloskundige me gestript. Na een uur had ik weeën. Helaas lag kleine verkeerd en moest ik alsnog naar het ziekenhuis maar het heeft zeker de boel op gang gezet.

    Met de tweede was het bloedheet, had last van m'n bekken en trok het echt niet meer. Met 39 weken aan het einde van de middag gestript. Begon meteen te rommelen en het zette door. Net voor de nacht was ze geboren. :)
     
    chrystel73 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina