Bestraten tuin kosten

Discussie in 'De lounge' gestart door Analogpark, 26 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Analogpark

    26 mei 2023
    8
    3
    3
    Vrouw
    Kaatsheuvel
    Wij moeten echt onze tuin gaan aanpakken, maar alles moet worden afgegraven, afgevoerd worden en dan alles opnieuw betegelen. Nu vroeg ik me af of jullie een beetje weten wat ik qua prijs kan verwachten? Het gaat om 50 m2.

    Wij hebben een offerte van 3000 en dat is dan nog zonder nieuwe tegels die ook erg duur zijn (een beetje kwaliteit kom je denk ik al op 1500 euro voor 50m2?) en 4500 euro voor 50 m2 vind ik echt heel veel geld. Het gaat ook om een huurhuis.
     
  2. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.546
    7.362
    113
    Kunnen jullie niet zelf (een deel van) de werkzaamheden doen?

    En eventueel straatwerk hergebruiken?

    Via Marktplaats etc kun je ook wel partijen gebruikte tegels kopen, dat is een stuk goedkoper.

    En het ligt er aan hoe je in het huurhuis woont, met de intentie om hier lang te blijven, of voor een paar jaar. In het laatste geval zou ik dus voor bovenstaande opties gaan en er zo min mogelijk aan uit willen geven.

    Qua prijs voor de werkzaamheden en nieuwe tegels kan ik je niet helpen, hier doe we (man) zoveel mogelijk zelf, dat scheelt al enorm in de kosten.
     
  3. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Geen optie om het graven en afvoeren zelf of met vrienden/familie te doen? Eventueel ook het legzand zelf de tuin in rijden? Mini graver en een bouwcontainer huren en je even
    één a twee dagen kwaad maken. Scheelt je echt bakken met geld.
     
  4. Analogpark

    26 mei 2023
    8
    3
    3
    Vrouw
    Kaatsheuvel
    Mijn man is geblesseerd dus kan zelf helaas niet echt wat doen, ik kan misschien wel een paar mensen vragen maar het is veel en zwaar werk plus een container huren is ook best prijzig (400-500 euro zag ik). Ik wil het graag nog de komende maanden laten doen eigenlijk en weet niet of het afgraven voor die tijd zelf lukt. Tegels kunnen we inderdaad nog wel ergens tweedehands vinden misschien.

    Wij zijn niet lang geleden verhuisd en willen hier (vooralsnog) voorlopig wel blijven, al willen we ook ooit nog graag kopen als de prijzen gunstiger zijn.

    Het gaat mij er meer om of het een beetje een redelijke prijs is of dat dit echt gewoon veel is.
     
  5. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    536
    446
    63
    Vrouw
    De prijs is heel redelijk! Zeker in deze huidige tijden waar je voor alles de hoofdprijs betaald.
     
    Dubbelgeluk, Aegyo, Berte en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.378
    6.921
    113
    Vrouw
    Wij hebben volgens mij 1400 euro betaald voor het egaliseren en bestraten van onze tuin (44 m2). De tegels zelf waren ook ongeveer 1400 euro.

    Oude tegels eruit halen hebben we zelf gedaan en in een container gedaan. Die container kostte 150 euro
     
  7. meisjemetdeparel

    meisjemetdeparel Actief lid

    16 feb 2023
    401
    1.053
    93
    50m2 kostte hier €1500 voor afgraven en bestraten. Ik heb gratis tweedehands stoeptegels gebruikt. Container voor tuinafval kostte 160 euro. Ik heb de hele tuin zelf leeg getrokken. Heb ik een week over gedaan, want ik moest overdag natuurlijk gewoon werken.
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.713
    113
    Redelijke prijs helaas. Hier een offerte voor het alleen het afgraven voor 4000 euro. Ongeveer 60m2.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  9. Analogpark

    26 mei 2023
    8
    3
    3
    Vrouw
    Kaatsheuvel
    Jemig dat is wel heel veel vind ik!

    Het kan dus nog best verschillen als ik het zo hoor..
     
  10. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.503
    872
    113
    Om die reden bestraat ik mijn huurhuis achtertuin niet opnieuw. De schuttingen kosten mij al een vermogen en kan er niets v mee nemen. Hier dus met standaard stoeptegels de rest goed gelegd en mijn tuin verder opgeleukt met mooi loungeset,plantjes etc. Verder onkruidvrij en aangeveegd houden en ik kan leven met deze tuin.
    In mijn koophuis had ik mooi antraciet bestrating etc, dat zou hier rond de 5 duizend totaal uitkomen. Plus de schutting zou t bijna om 8duizend totaal gaan. Niet te doen.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.578
    10.471
    113
    Met zelf doen heb je ook de uitdaging waar je de grond redelijk goedkoop kan afvoeren. Dat heeft ook invloed op de prijs, daar moet een hovenier ook voor betalen.

    Als je voorlopig verwacht dat je in het huis blijft wonen, en je hebt het geld, zou ik het naar je wens aanleggen.
     
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.331
    113
    Hier precies zo. Met wat zand erbij en dat egaliseren zodat we op 7000 euro.
     
  13. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.836
    2.698
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben het laatst gevraagd aan wat mannen die bij buren verderop bezig waren. 30 euro per m2. Zonder materialen, alleen voor het leggen. Wij hebben het uiteindelijk zelf gedaan.
     
  14. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Hier heb ik mijn tuin helemaal laten doen. Ik woon ook in een huurhuis. Alles eruit laten halen, afvoeren, afgraven, opnieuw bestraten. Deels met keramische tegels (die met motief)

    Ik was alles bij elkaar geloof ik rond de 10.000 kwijt. Dat is met de borders, kunstgras, goten etc erbij.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  15. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.638
    592
    113
    Het is denk ik inderdaad een redelijke prijs. Hier is deze weken een hovenier bezig voor de voor en achtertuin (ook met nieuwe schuttingen aan 1 kant en een nieuwe poort). Kost ons in totaal 6000 euro (denk zeker de helft voor de schuttingen). Dat is nog zonder tegels, die komen er apart bij, en dan heeft hij voor de voortuin een vriendenprijs gedaan. Bij ons hoefden voor de achtertuin niet alle tegels afgevoerd te worden want we hebben dezelfde gebruikt en aangevuld met nieuwe (nu moeten we wat oude afvoeren want teveel nieuwe besteld, maar die komt morgen iemand gratis halen). Al met al schrik ik dus niet van die 3000 euro op jouw offerte, maar het blijft echt een klap geld!
     
  16. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Sorry maar voor een huurhuis zou ik het nog niet eens overwegen
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  17. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.110
    1.778
    113
    Hier bij onze woningbouw mag je eens in de x jaar 5 kuub gratis zand aanvragen om je tuin te doen en volgens mij bij de gemeente ook. Scheelt toch weer ook geld, wellicht is dat bij jullie ook?
     
  18. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.546
    7.362
    113
    Hier bij ons kon je ook altijd x-aantal stoeptegels gratis krijgen bij de woningbouw, scheelt allicht ook in de kosten.

    Zou eens informeren bij je woningbouwvereniging!
     
  19. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.342
    1.498
    113
    Vrouw
    want? Niet iedereen kan ooit een huis kopen.
    Ik kan in mijn eentje nooit een koophuis betalen.
    En verwacht dus voor altijd hier te blijven.
    Ik zou het er echt wel voor over hebben, als ik het had.
     
    Analogpark, Peppabig, Dubbelgeluk en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Waarom niet? Veel mensen kunnen niet kopen en zullen altijd moeten huren.
    Je gaat toch niet tientallen jaren met een tuin zitten die je niet aan staat?
     

Deel Deze Pagina