Hallo, Ik was zelf erg nieuwsgierig wat de betekenis van de door ons uitgezochte namen is, misschien voor anderen ook leuk om na te kijken. http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/VNB/ nog 1 Spaarbeleg Babynamen ook deze is leuk, maar wel in t engels. http://www.babynamesworld.com/nl/ gr.Sarina
De naam van mijn dochtertje staat er wel in maar de betekenis is niet van toepassing op haar haha er stond bitter, bedroefd nou ze is altijd heel vrolijk ster van de zee stond er ook nog bij. nouja we hebben bij de keuze van haar naam niet gekeken naar de betekenis groetjes jolanda
geloof dat dit hier wel in past... last ik net op nu.nl Sanne en Daan populairste namen Uitgegeven: 3 januari 2006 13:31 Laatst gewijzigd: 3 januari 2006 14:52 AMSTERDAM - Voor Nederlandse ouders stonden de namen Sanne en Daan het afgelopen jaar op nummer één. Op het lijstje met de twintig populairste kindernamen, opgesteld door de Sociale Verzekeringsbank (SVB), passeerde Sanne in het laatste kwartaal Emma als meest gekozen meisjesnaam. Bij de jongens stond Daan het hele jaar onaantastbaar op de eerste plaats. Sem was in 2005 de op één na populairste jongensnaam. Volgens de website van de SVB kan Sanne de vrouwelijke vorm zijn van de Friese naam Sane, maar waarschijnlijker is het dat de naam een verkorting is van Susanne. De naam Susanne of Susanna komt uit het Hebreeuws en betekent lelie. Daan is een verkorting van Daniël. De naam Daniël komt eveneens uit het Hebreeuws en betekent 'mijn rechter is God'. Ten opzichte van voorgaande jaren blijken Nederlanders weinig vernieuwend in het geven van namen aan hun kinderen. Lieke, een naam die opdook in het lijstje van 2005, is de enige nieuwe van de afgelopen vijf jaar. Top 10 meisjesnamen: Sanne, Emma, Anna, Iris, Anouk, Lisa, Eva, Julia, Lotte en Isa Top 10 jongensnamen: Daan, Sem, Thomas, Tim, Lucas, Lars, Thijs, Milan, Jesse en Bram
ksta nog altijd op nummer 1 zie ik met mijn eigen naam eerder toen ik jonger was hoorde je de naam sanne bijna nooit en nu komt ie heel vaak voor
Leuk, om te zien, wat de betekenis van je eigen naam en die van familieleden is! Het lijkt mij heel mooi, mocht ik kinderen krijgen, om ze een naam met een mooie betekenis te geven.