Hallo Allemaal ! Wij gingen met 20 weken rond naar de gynaecoloog voor controle, en een soort 20 weken echo. Mijn partner en ik zagen als eerste drie evenwijdige streepjes vlak naast elkaar, dus ik dacht gelijk een meisje ! En mijn partner sloot zich aan. De gynaecoloog liet ons ook de schaamlipjes zien ( ik zag het alleen maar grijsbeeld) En zei dat het voor 90 % een meid is. En noteerde dit in ons dossier. 1 dag later keek ik naar de geslachtbepaling echo foto van mijn zoontje (nu 1) En ik zag in zijn piemeltje ook 3 streepjes...hmmm nu twijfel ik toch. Ik durf ineens toch niet dat schattige roze behangetje aan te schaffen. Ik bel maar voor een geslachtsbepaling en wilde ook direct die dag langs kunnen komen. Dat kon Gelukkig !(2 dagen na geslachtsbepaling Meisje) De echoscopiste die erg vriendelijk was, vertelde ons dat we een zoon zouden krijgen. voor 99 % zekerheid, ook vertelde ze dat ze in het ziekenhuis 20 weken echo's deed. Dus ervaring heeft ze ! maar een gynaecoloog van minstens 50 jaar oud toch ook zeker wel? Van welk geslacht zal ons kindje nu zijn? Mijn Partner komt uit een ZOnen familie dus is een meisje wel heel speciaa(maakt dat de kans groter op een jongen?) Mijn zwangerschap verloopt anders dan mijn eerste zwangerschap. (bijv, Huid allergieen, eetlust trek in fruit en niet in hartig zoals bij mijn zoon. Minder emotioneel(maakt dat meer kans op een meisje?) Ik denk het niet, maar wat moet ik wel denken dan? Wat denken jullie? Nog een geslachtsbepaling laat ik niet maken, want dan is het alsnog niet zeker. Beide Partijen zijn zeker van hun ''voorspelling'' dus nog een keer langs gaan levert het zelfde op. Het enige wat ik me kan bedenken een neutrale kamer maken, en afwachten...Zo jammer maar ja...! Hebben jullie dit al eens meegemaakt ?!? Ik hoor het dan graag !
Vraagje... woon je in Belgie? Ik vraag dat omdat ik in Nederland nog nooit van 'een soort 20 weken echo' gehoord heb. Een 20 weken echo is een medische echo en er kan geen misverstand over bestaan of het wel of geen 20 weken echo is. En een gynaecoloog van 50. Eh... ja...? Ik ben in het ziekenhuis onder controle en daar werken ze met een team van gynaecologen. Daar is ook een gynaecoloog van een jaar of 50 bij. In de kundigheid merk ik gelukkig sowieso geen verschil (mannen en vrouwen van verschillende leeftijden), maar wat bedoel je precies? Ik zou sowieso op basis van een geslachtsbepaling alleen dmv echo geen roze of blauw behang kiezen, 90% betekent een kans van 10% dat het het andere geslacht wordt. En ik kom uit een familie van alleen jongens, (ja ja, behalve ik ) en de volgende generatie bestaat vooral uit meisjes. Elke zwangerschap is anders, dat zegt ook al niks over het geslacht. Nou, hier heb je ook niks aan he?
Oeps, ik begin nu ook wel erg te twijfelen. De echoscopiste zei tegen ons dat het duidelijk een '....' is. Geen twijfel over mogelijk maar blijkt dat het ook anders kan. En ik was al begonnen met gericht inkopen doen! En wilde ook de kamer in de geslachtskleur behangen. Ik zou het dan ook niet meer weten wie te geloven en gewoon neutraal behang gebruiken. Edit mod: je posts in een kleurtje plaatsen is niet toegestaan.
Je weet het pas 100% zeker als de kleine geboren is. Je kunt nog een pretecho erachter aan doen? Maarja...misschien is het een teken? hahaha Lekker wachten tot de geboorte. Succes!
Is het zo'n ramp dan om een neutrale kamer te 'moeten' maken ? Sorry, maar da's voor mij persoonlijk de intentie die ik uit je post haal, en dat stuit mij tegen de borst. Dat je het leuk vindt om van te voren te horen wat het geslacht waarschijnlijk is, daar heb ik totaal geen moeite mee, en dat sommige mensen zelfs een voorkeur hebben vind ik ook nog niet echt een probleem (in de zin van: een mens is maar een mens, een voorkeur mag je hebben, niet iedereen uit het, maar veel mensen voelen het wel diep van binnen, en als het anders is heb je 'helaas'(?)pech), maar dat je het jammer vind om dat rose behangetje niet te kunnen kopen vind ik gewoon erg ver gaan. Pas na de geboorte (of een vruchtwaterpunctie) weet je 100% zeker wat het wordt. Dat is nu eenmaal zo, en dat is volgens mij niet echt een ramp?! Er groeit een nieuw leven in je buik, en of het kindje straks in een roze of blauw behangen kamertje slaapt, het belangrijkste is dat het gelukkig wordt!
Nou nou volgens mij overdrijf je een beetje.... Dat bedoelt ze helemaal niet zo als dat jij het opvat
Verwarrend zeg! Ik denk ze een neutraal kamertje helemaal niet erg vindt, maar als je graag wilt weten wat het is en ze zeggen allebei totaal iets anders...tja dan kan ik geloven dat het je even duizelt. Je bent vaak toch al onzekerder tijdens je zwangerschap en nu weet je helemaal niet wat je hiermee aanmoet. En een 3d/4d echo laten maken? Is wel duur, maar wellicht is het hierop beter te zien? Ik heb deze pas half juni, dus ik heb geen idee of dat zo is... Maar ik weet wel dat ik dan nog even tussen onze baby's benen laat kijken! Want ook al gaf de echoscopiste ons 1000% zekerheid van een jongetje...ik ben er ook niet helemaal zeker van qua gevoel....(mijn gevoel zei namelijk heel sterk een meisje). Dus ook al heb ik zijn piemeltje uitvergroot op het beeld gezien en de uitleg erbij gehad; ik blijf ook onzeker!
Vanaf vandaag weet ik zeker dat ik een dochter krijg. Had al een sterk voorgevoel en de 20 weken echo heeft het ook laten zien. Ennuh....kamertje wordt hoe dan ook lichtblauw met wit en groentintjes!
Ooh ja, een vriendin van me vertelde net dat een collega van haar (ong. 3 jaar terug) 3 keer te horen kreeg van een (hele goede) echoscopiste dat ze een jongentje kregen en in het ziekenhuis op het laatst zeiden ze een meisje en er kwam uiteindelijk een meisje uit!
Ik wilde niet overdrijven, daarom schreef ik ook dat dat voor mij persoonlijk de intentie was die ik uit haar post op maak (mijn persoonlijke gevoel erbij dus). En ja, ik ben inderdaad best gevoelig als het dit soort kwesties aangaat.... (En ja, dat zegt waarschijnlijk meer over mij, dan over de startster van dit topic. Maar ik vind (weer mijn mening dus) dat het soms best een goed is om je te realiseren dat dit een soort 'luxe-probleem' is).
Hihi ehm bij ons was het toch echt wel zeker hoor Op de negen maandenbeurs heeft de echoscopist zelfs zijn pipi opgemeten... Ik kan je geen raad geven, als je geen echo meer wil laten maken wordt het dus gewoon een verrassing
Na de vroeggeboorte van mijn eerste die overgins een neutrale kamer heeft ! Lijkt het me beter als je met iets bezig houd zoals het geslacht dan constant met zorgen moet maken of dit kindje ook weer te vroeg komt. Met luxe problemen dus ja ! heerlijk he, mijn moeder kon amper kindjes krijgen en heeft er ook vele verloren. Dus ik weet heus wel dat dit dan een LUXE probleem is, maar mogen mensen het daar niet meer over hebben? Alleen maar over negative dingen? Geef mij die leuke zorg momentje maar ! Verder kan jij je door je persoonskwestie wel aangevallen voelen, Maar dat ligt toch echt aan jou ! Een jongetje en meisje zijn bij mij net zo welkom. Mijn vraag luid: Gynaecoloog Versus Ecoscopiste, Wie van de twee zal eerder gelijk hebben.? mijn kinderwens gaat nog door na dit tweede kindje want ik ben in de 20, dus als ik een jaar of 30/35 ben zal ik gerust weer kriebels krijgen. Dus nee beide geslachten zijn meer dan welkom. En tuurlijk is het leuk om een gericht kamertje te maken ! Ik ben een creatief persoon dus dan gieren de ideeen je door het lijf. Bij mijn eerste had ik prachtige ''blauwe'' kamer kunnen maken, want het geslacht was overduidelijk Maar mijn zoontje van 1 jaar oud heeft de mooiste kamer in ons huis, en raad eens? Ja neutraal,..! Ik vind het echt jammer dat jij zo vijandig moet reageren, het belangrijkste voor ons is : Dat het kindje maar niet te vroeg komt en gezond is ! (dat begrijp je wel neem ik aan?) Dus voordat je jezelf zo opwind, Think Twice ! Er zit altijd meer achter,...Altijd ! Laat mensen genieten van het leven er zitten gerust nog wel ''echte'' problemen achter die LUXE problemen.
(ook weer via mobiel net als vorige bericht , dus let niet op de foutjes) He thnx voor je mailtje ! Nee hahah ik woon niet in Belgie, (had gekunt) Ik woon gewoon in Nederland. Nee de reden dat ik zei dat Ik een soort van 20weken echo gehad heb, is doordat onze gynaecoloog officieel geen 20weken echo's mag uitvoeren omdat hij er niet meer dan 3 per week doet. maar hij wilde ook geen verwijsbrief geven..heel gedoe en verhaal...uiteindelijk duurde die zogenaamde 20 weken echo maar 5 min, waarbij hij ons het geslacht wist te vertellen,..(de schaamlipjes dus) En dat het kindje geen hazelip heeft, een gesloten rug en buikje had. Hij noteerde ook niks op papier (wat bij mijn eerste wel is gedaan, en mijn eerste had ook een echo van een uur ! Ja hij lag verkeerd) Dus mijn Partner en ik overwegen het heel erg om over te stappen naar de gynaecoloog die de keizersnede heeft uitgevoerd. Maar dit is wel is een ander ziekenhuis. Maaar nu wijk ik wat af, Ik vraag me af of een gynaecoloog met al meer dan 25 jaar ervaring in zijn vak, Het beter zal weten (het geslacht) Dan een echoscopiste van rond de 25 jaar, maar die wel echte 20 weken echo's uitvoert. Het leek mij wel een grappige vraag stelling. Nou ik ga stoppen want posten via mobiel werkt niet fijn.... Badankt voor je reactie !
Dames allemaal bedankt voor jullie reacties ik vind ze leuk om te lezen ! Doe dit zelfs via mobiel, omdat ik niet wil wachten tot dat ik thuis ben! Mijn gevoel zei trouwens dat het een meisje is en die van mijn partner ook. Maar ik ga zelf de volgende echo heeeel erg goed op letten, of ik de eileiders zie hahahah, (grapje) Nee misschien zie ik het overduidelijk en dan laat ik het jullie zeker weten, En iemand vroeg over 3d en 4 d De Echoscopiste heeft ons gratis 4 d en 3 d echo's gegeven omdat ze het zo met ons te doen had door die stomme gynaecoloog ! Maar ik zelf vind dat je het daar lastiger op ziet, maar volgens mij lag het kindje er ook niet helemaal lekker voor,! Ik ga nu stoppen hoor, ik houd het topic ind e gaten! Groetjes dames, en geniet van het weer lekker wordende weer buiten !
Jammer dat je mijn post vijandig vind. Zo was ie niet bedoeld. Eigenlijk meer als bewustwording (over dat luxe probleem inderdaad). En natuurlijk mag iedereen een luxe-probleem hebben. Ik zelf zou er voor tekenen! (en daarom heb ik waarschijnlijk ook gereageerd op een dag dat ik het moeijlijk had en erg gevoelig was voor dit soort dingen. Dat had ik misschien beter kunnen laten. Ik gaf zelf ook al aan dat het meer over mij zegt dan over jou, ik zie het echter niet als een probleem) Je schrijft 'think twice' en 'er zit altijd meer achter'. ik denk dat je vast wel in de gaten hebt dat dat ook aan deze kant zo is....
Jongens iedereen heeft zijn eiegen mening. Net zoals de zin "als het kindje maar gezond is" Mag je ook niet zeggen, maar dat is toch zo? Ik wilde ontzettend graag een meisje en dit is ook uitgekomen en ik schaam me er niet voor dat ik een voorkeur had. Dit moet iedereen zelf weten. Ik denk dat we het allemaal een beetje verkeerd hebben opgevat.....Hormonen he haha
Nou ga ik weer vervelend doen Nou ja.... een klein beetje... De zin 'als het maar gezond is' mag iedereen van mij zeggen en ik hoop ook met heel mijn hart dat het voor iedereen zo is. Ik gun namelijk alle ouders ter wereld een gezond kind. Mezelf niet uitgezonderd.... Maar daar zit hem de kneep: ik heb een kindje wat niet gezond is. Dus wat ik vervelend vind aan de uitspraak 'als het maar gezond is', is het woordje 'als'. Want wat nou 'als' het niet gezond is? wat volgt er op die uitspraak (ik hoop dat ik het duidelijk omschrijf en je misschien een beetje voelt, hoe het voor mij voelt wanneer mensen roepen: 'als het maar gezond is'....) Het lijkt dan alsof mijn kindje niet welkom is, wat anderen betreft, want hij valt aan de andere kant van het woordje 'als'. Natuurlijk reageer ik overgevoelig. Ik heb een rot-zwangerschap gehad en zit nog in een erg hormoongevoelige fase. Daarnaast 'moet' mijn niet gezonde kindje nog heel veel stapjes nemen voordat hij (misschien?) onder de categorie gezond zal vallen. Dat 'drukt' op mij, op ons gezin en op mijn humeur. En als ik een slechte dag heb, kan ik soms mopperen op de uitspraak 'als het maar gezond is'. Maar ik wens het iedereen toe, laat daarover ajb geen twijfel bestaan. Ik wilde alleen soms, dat mensen echt heel goed beseffen wat ze zeggen, en de uitspraak niet bezigen omdat het een standaard uitspraak is. Ik wilde dat iedereen zich eens afvroeg: 'wat nou als het niet gezond is'? Gewoon om even bewust te zijn van het feit dat het zo'n ontzettend groot wonder is, zo'n nieuw leven in je buik, en geen vanzelfsprekendheid. Tot slot: 'As het maar gezond is' Maar het kan ook niet zo zijn Dan zijn wij met al onze macht en kennis Ineens ontzettend klein! Als 'het' maar gelukkig is! (en dat is ie, ons niet gezonde kereltje!) @ W en A: sorry voor het afwijken van het topic
Ik kan me goed voorstellen dat het niet fijn is als je kindje niet 'gezond' zulke dingen als vervelend over komen. Mijn zusje is meervoudig gehandicapt en dus officieel ook niet gezond. Als mensen tegen mijn moeder zeiden, wat moeilijk voor je, ja mijn buurvrouw heeft ook een kindje met Down, werd mijn moeder ook gelijk boos. Ik begreep nooit waarom, nu kan ik bepaalde dingen bedenken waarom ze zich dan aangevallen voelde. MIjn zusje was nml gezond geboren. Maar juist door mijn zusje (van wie ik ongeloofelijk veel heel houd, ze is zo een vechtertje) Hoop ik aLLeen maar meer dat mijn kindje wel gezond is. Het Heeft namelijk zo veel invloed op mijn jeugd gehad, Dat ik dit zelf niet nog een keer Persoonlijk zou mee willen maken, misschien zelfs kunnen. Dus ook dit onderwerp heeft weer meerdere kanten. Vanuit jou begrijp ik het absoluut dus ook. Maar toch zal ik hopen op een kindje wat ''gezond'' is. Maar ik heb heel veel respect voor de de ouders van een kindje die dat niet is. Het neemt zoveel meer met zich mee. Maar idd het wijkt af van het topic.
Bij mij hebben ze tot 4 keer aan toe een meisje gezegd (zie foto in mijn album) en met 26.5 weken was het overduidelijk een jongetje op de 3D echo.. (zie andere foto in album) En ik heb er altijd moeite mee als mensen zeggen 'wat maakt het uit, maak je niet zo druk, waarom zou je het geslacht willen weten, als het maar gezond is toch?' Alsof je niet wil dat het gezond is als je het geslacht wel wilt weten Ik wilde ook het geslacht weten, vond ik gewoon erg leuk! Dan kan je je kindje ook al bij de naam noemen, dat vonden wij wel wat hebben.
Dankje voor je reactie ! ik ga naar je foto's kijken ben wel benieuwd nu! Ik vind namen bedenken zo moeilijk laat staan voor 2 geslachten ! Ik noem het nu 'het',hahah vooral door deze situatie. Ik ben ook erg beniwued. De gynaecoloog blijft het ook volhouden bij een meis.