Beter een goede buur dan een verre vriend

Discussie in 'De lounge' gestart door Kukido, 22 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    Na het geklaag over buren in andere topics, wil ik bij deze melden dat ik erg blij ben met onze buren.

    Ik vind het belangrijk op goede voet te leven met onze buren.
    We lopen de deur niet plat bij elkaar, maar als er iets is of iemand heeft hulp nodig, dan staan we altijd voor elkaar klaar.
     
    rums, 2littlemonkeys, miloena en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Hier ook fijne buren. Aan de ene kant een ouder stel waar we een paar keer per jaar een wijntje mee drinken en met wie we soms een praatje maken als we elkaar tegen komen op de stoep.
    Aan de andere kant een huis vol arbeidsmigranten die altijd beleefd en aardig zijn. Niks te klagen, hoor.
     
  3. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Zeker..dat had ik ool tot mijn lieve oude buurtjes moesten verhuizen. :cry:
     
  4. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier ook fijne buren :)

    Ene kant een buurman (jaar of 40) alleen. Vriendelijk en rustig.

    Andere kant onze 2 buurvrouwen, super lief en gek op ons zoontje.
    Als 1 van ons op vakantie gaat zorgt de ander voor het huis en de katten.

    Bij beide lopen we de deur niet plat maar prima contact.
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ons huis is omringt met 7 buren. Maar met niemand echt een band.

    Ik vind ze prima. Maak een praatje en begroet ze enzo. Maar koffie ofzo, nee.
    Onze buren zijn qua leeftijd ook niet onze generatie, rond de 60, tussen mn ouders en opa en oma in. Dus niet echt mijn smaak ;)

    Een stukje verderop wonen wel mensen van onze leeftijd. Maken we ook praatjes mee. Vind ik erg aardig maar komen we ook niet over de vloer.
     
  6. Maahn

    Maahn Lid

    12 apr 2019
    38
    31
    18
    Vrouw
    Ninja
    Limsa lominsa
    Hier ook prima buren, nooit problemen mee. :D
     
  7. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Hele goede band met de buren. Gaan bij elkaar op de verjaardagen en doen regelmatig een bakje.
     
  8. Diro

    Diro Lid

    20 apr 2019
    10
    12
    3
    Vrouw
    Hele fijne buren, zijn een soort vrienden geworden na al die jaren. Onze kinderen spelen ook veel samen.
     
  9. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.699
    113
    't Gezellige Brabant
    Ja hoor, hier ook prima buren. We wonen hier nog maar kort, maar ze hebben ons wel het gevoel gegeven dat als er iets zou zijn, wij kunnen aanbellen. Aan de ene kant een stel met 2 kinderen waarvan er 1 bij ons zoontje in de klas zit. Aan de andere kant een ouder stel die zelf al lang en breed in de kleinkinderen zitten, maar relatief jong en beiden erg actief. Zij is gek op onze kinderen, altijd even een praatje als ze ze ziet.
     
  10. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.446
    7.290
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Onze onderburen zijn geweldig. Ook een jong stel en mijn vriend kan het heel goed vinden met hem. Zitten ook vaak bij ons of mijn vriend bij hem te knutselen of bier te drinken. Buren naast ons zijn helaas vreselijke en moeilijke mensen waar helaas niet mee valt te kletsen.. die kunnen ook zonder eerst met ons te overleggen gelijk de politie maar bellen als ze ons iets te luid vinden praten ofzo. Heel jammer. Wel geprobeerd te praten maar hun schreeuwen helaas dan alleen maar eroverheen dat zij gelijk hebben. We negeren elkaar nu maar gewoon, heel kinderachtig, maar liever zo dan die ellendige discussies.
     
  11. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja zeker :)

    Achter ons gaan we zo nog ff heen, hebben net kuikentjes. Vinden de kids wel ff leuk om te kijken, wij ff praatje maken.

    2 huizen verderop borrelen we savonds met enige regelmaat, vooral zomers. In de tuin, kids op bed :D ook als man savonds rond half 10 naar werk moet en ik om 22:00 uur vrij ben staat de babyfoon daar eventjes. Zelfde leeftijd als ons, kinderen ietsjes jonger.

    En daarnaast woont collega van man, ook goed contact mee. Al met al een leuke straat.

    En naast ons is nu een stel bezig met klussen, ze zijn iets jonger dan ons. Ik kan haar van vroeger, heel toevallig. Hopelijk wordt dat contact ook goed.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Nou absoluut, wij hebben dat dus niet en missen dat enorm van ons oude huis. Een gezellig gezin met kinderen die dan af en toe wat te veel herrie maken en ons begluren vanaf de trampoline:roflmao: zouden wij een moord voor doen.
    Aan 1 kant al meer dan een jaar een leegstaand huis en aan de andere kant een vreselijk onaangename man van bijna 80.
     
  13. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Wij hadden ook leuke buren, helaas gaan ze in mei verhuizen, hopelijk komen er weer leuke mensen voor in de plaats. Aan de andere kant "meisje "/vrouw van mijn leeftijd alleen die ik nooit zie en hoor. maar als we wat moeten goed kunnen overleggen. Gewoon heel erg op zichzelf. We grappen wel eens of ze een vlam heeft als er een vreemde fiets staat. :roflmao:

    Mooie intelligente vrouw, hoe kan die nou alleen blijven o_O
     
  14. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Hier ook heeeeele lieve buren.
    Maar toch wel bijna 10 jaar geleden onze oude buren leren kennen in maart, in juli gingen we gezamelijk op vakantie want de mannen hadden ook veel raakvlakken. Toen hun 4 jaar geleden gingen verhuizen kregen wij na een maand ook een ander huis, nu niet meer naast elkaar maar schuin tegenover elkaar. Van een burenrelatie naar een beste vriendin relatie
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Hier ook fijne buren. Natuurlijk wel eens ‘overlast’, maar zij ongetwijfeld ook wel eens van ons. Geven en nemen, wat iemand in het andere topic al schreef.
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  16. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Na jarenlang te zijn geterroriseerd door onze oude buren nu in ons nieuwe huis hele fijne buren! Altijd een goedemorgen of even een kort praatje en helpen elkaar waar nodig. Zalig!
    En eindelijk na 5 jaar weer ongestoord in de tuin kunnen zitten zonder uitgescholden te worden!
     
  17. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik ben heel blij verrast. Na een tijd in een hele jonge buurt waar iedereen veel werkte en voor mijn gevoel weinig gezelligheid was, zijn we nu zo warm onthaald in de gemengde buurt waarin ons nieuwe huis staat. Prachtig boeket van de achterburen bezorgd gekregen en namens de 6 huishoudens aan de voorkant kwamen 2 buurvrouwen de dag na de verhuizing even kijken en een bon voor bloemen/woonaccessoires brengen, zo leuk! Hier hoor je ook veel meer fluitende vogels en geroezemoes in de tuinen. In die jonge buurt vaak helemaal niets omdat iedereen veel werkt en als er dan een keer iemand zat, kon je elkaar letterlijk verstaan..
    ze vieren hier ook oud en nieuw samen, lijkt mij erg gezellig!
     
  18. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hier hebben we het ook heel erg getroffen met de buurt!
    Vanmorgen hebben de buurtkinderen eitjes gezocht in de straat & daarna lekker in het zonnetje koffie gedronken met taart/cake erbij.
    Zo zijn er veel meer gezamenlijke activiteiten (straatfeest, verjaardagen, etentjes) wie wil is van harte welkom, maar niks is verplicht. Heerlijk!!
     
  19. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Hier ook super fijne buren! We wonen aan een dichte brandgang waar alle kinderen samen spelen. Er word regelmatig bij elkaar een kop koffie of biertje gedronken. Is er ergens hulp bij nodig is er altijd wel iemand die helpen kan!
     
  20. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Wij hebben geweldige buren, we zijn ook vrienden geworden. Hopelijk blijven we nog heeeel lang bij elkaar wonen. Ik ga echt huilen als ze weggaan.
     

Deel Deze Pagina