Beugel bh

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mamma1984, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Beste lactatiekundige,

Ik las hier op de site dat wanneer je bv wilt gaan geven beter geen beugel bh's kunt dragen. Nu ben ik ruim 32 weken zwanger en ik heb alleen maar beugel bh's gedragen omdat ik de voedings bh's die ik al aangeschaft heb niet fijn vind zitten (en ik wist ook niet dat je geen beugel bh's mocht dragen :oops: ) Kan ik nu straks nog wel bv geven?

Maak me toch een beetje zorgen! Alvast bedankt voor uw antwoord.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    HAllo Mamma 1984,

De laatste weekjes...wordt steeds spannender.
    Maak je geen zorgen meid. Het is niet zo dat je met een beugel BH geen borstvoeding kan geven. Er zullen ook altijd vrouwen zijn die zelfs met een beugel BH n ooit last krijgen. We zeggen alleen liever niet omdat in de praktijk blijkt dat de laatste zwangerschapsweken en zeker de eerste weken/maanden na de bevalling de borsten erg in omvang kunnen varieren. Helemaal niet erg, dat hoort erbij. Een nadeel van een beugel is dat bij vele vrouwen dit de oorzaak is geweest van een verstopt melkkanaaltje of van een borstontsteking. Als je dat voor kunt zijn door even geen beugel BH of andersinds knellende BH te dragen dan is dat alleen mooi meegenomen.

Daarom dus uit voorzorg, liever niet.

Succes met je laatste weekjes, en je weet ons te vinden als je traks met BV vragen zit.

Ilse

3. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Hoi Ilse,

Bedankt voor je snelle reactie!
    Je verhaal is duidelijk. Ik heb vandaag toch maar alvast een voedingsbh zonder beugel aan en ga de laatste weken ook geen beugel bh meer aandoen zodat ik me alvast een beetje voor kan bereiden.

Wanneer ik straks vragen heb over bv dan kom ik hier zeker terug!

Groetjes,
    mamma1984

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Mamma 1984,

We zullen je met open armen ontvangen!