Beugel; iemand ervaring met een Herbst beugel?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door poema, 3 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Mijn dochter moet een Herbst beugel. Heeft iemand hier ervaring met zo'n ding? Ik vind het er nogal heftig uitzien namelijk...
     
  2. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    We hebben geen ervaring met de beugel maar onze ortho adviseerde deze beugel wel bij mijn dochter. Zij had al een activator (zo'n groot blok) maar ivm een verhuizing zijn wij overgestapt naar een andere ortho. Hij adviseerde toen om over te stappen op een Herbst beugel. Er stonden in de spreekkamer een aantal voorbeelden van beugels, ook van de Herbst. Mijn dochter keek mij aan en zei: "Die ga ik echt niet nemen!" En eerlijk gezegd snapte ik haar wel. Wat een ding! Gezien de sport die zij beoefent vond ik het ook niet veilig om zo'n beugel te hebben. Wij hebben het dus niet gedaan.

    Waarom moet ze de Herbst beugel?
     
  3. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Ivm overbeet en dat de kiezen recht boven elkaar moeten komen. Er staat een hoektand scheef (melktand) en die moet er uit. De hoektand die er dan door moet komen, staat ook scheef en daar zou die Herbst dan ruimte voor moeten maken en dat het recht komt. Ik vind het best een ding merk ik... Helemaal omdat ik eigenlijk niet vindt dat ze een enorm gek gebit heeft....

    Mag ik vragen welke sport je dochter doet, waarom je het niet veilig vond?
     
  4. frummeltje31

    frummeltje31 Fanatiek lid

    16 sep 2009
    2.157
    109
    63
    Mijn dochter is 11 en heeft zo een soort beugel. Het was even wennen, maar ze heeft er verder helemaal geen last van. Bij de ortho hebben ze haar eerst laten wennen aan een deel van de beugel en als laatste de beentjes er in laten zetten. Ik dacht in het begin ook van jeetje wat een ding. Maar achteraf valt het dus heel erg mee bij mijn dochter.
     
  5. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Oh fijn om te horen! We gaan er inderdaad toch maar voor. Over een maandje krijgt ze hem. Eerst nog een hoektand trekken (eens) en dan elastiekjes en dan de Herbst erbij... Ik ben heel benieuwd.
    Is het nog handig om voor het begin ander soort eten (meet vloeibaar) te halen? @frummeltje31 heb je misschien tips? ;)
     
  6. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.826
    1.281
    113
    Zoon heeft die ook gehad. Viel heel erg mee. De stangetjes komen wel eens los van de buisjes, maar die plopt een kind er ook weer zo in. Bij de ortho leer je hoe dat werkt.
     
    poema vindt dit leuk.
  7. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Fijn om te horen! Het ziet er namelijk echt best heftig uit ;)
     
  8. frummeltje31

    frummeltje31 Fanatiek lid

    16 sep 2009
    2.157
    109
    63
    Hier inderdaad de eerste paar dagen zacht voedsel en/of vloeibaar. Bij mijn dochter viel de pijn erg mee en kon ze al snel normaal eten. Uiteraard wel rekening houden met hele harde dingen, die mogen niet!
     
  9. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.051
    2.431
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Even goed kijken of het ook echt nodig is, zo’n beugel.
    je zegt zelf al dat je haar gebit er niet raar uit vind zien.
    En je moet natuurlijk niks.
    Het is soms zo makkelijk geld verdienen voor die ortho’s.
    Ik had vroeger een blokbeugel. No way dat ik dat ding droeg op school natuurlijk. Na een half jaar zei de ortho ‘goed gedragen hoor, nu tijd voor slotjes’. Pure geldklopperij.
     
  10. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Ik had hem nog nooit eerder gezien..
    Je kunt altijd nog voor een second opinion gaan bij een andere ortho tandarts.
    En zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden en iedere (ortho) tandarts heeft zijn eigen manieren. Misschien is er een andere tandarts die een manier heeft die beter bij jullie past.
     
  11. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Sorry voor de late reactie, ik heb geen melding ontvangen.

    In verband met de herkenbaarheid stuur ik je even een pb.
     
    poema vindt dit leuk.
  12. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Heb je nog tips voor lekker zacht voedsel? Ik denk aan soepen, yoghurt, vla dat soort dingen. Maar ben beetje zoekende voor echt zacht eten als in diner...
     

Deel Deze Pagina