Bevallen dames van de verlengde wachtbank deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Waterlelie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waterlelie81

    Waterlelie81 Fanatiek lid

    7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nou meiden, we kletsen hier wel verder he! Jammer van de fout!!!!

    Liefs
     
  2. mammma2

    mammma2 VIP lid

    13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ok, gevonden!! Deel 1 is nog wel open trouwens.................
     
  3. Esser

    Esser Fanatiek lid

    29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey meiden,
    Jee..........bizar, en een hoop werk die crash......
    Ben benieuwd of ik nu ook alles opnieuw moet plaatsen? (foto, banner etc)? Ff checken.......
     
  4. Esser

    Esser Fanatiek lid

    29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Nope, alleen even Joep zijn gewicht en lengte van de laatste CB check weer even aanpassen........

    Hoe is het hier verders met jullie?
    Lelie, al bijna helemaal klaar met de voorbereidingen voor de verjaardag van Emma? Nog heeeeel even.....! Weet je ook hoe de verjaardag van Laartje is geweest?

    Suus, ook weer vrij vandaag?
     
  5. Jewel83

    Jewel83 Fanatiek lid

    22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Moest even zoeken waar we nu waren maar ik heb jullie gevonden :)

    Esser, jij ook een dagje vrij vandaag? Klote van je werk zeg! Gelukkig mag jij wel blijven maar ik kan mij voorstellen dat de werksfeer momenteel niet zo fijn is. Kan je je al bijna aanmelden voor de cryo tp?

    Lelie, idd Emma al bijna jarig!! Groot feest gepland? Vast wel :D
    Ben je ook bij Lara haar verjaardag geweest?

    Suus, hoe is het bij jullie? Je ei goed benut de afgelopen dagen? ;)

    Hier is alles goed. Van de week met Ruben nog naar de ha geweest omdat zijn eczeem nog steeds niet opknapte. 's Nachts had hij zo'n vreselijke jeuk en sliep hij weinig. Gelukkig helpt de zalf goed en is het al bijna over.
    Hij trok zich van de week ook ineens op aan de tafel!! Daar stond hij dan...wijs om zich heen te kijken :D Het terug gaan naar zitten ging helaas gepaard met een flinke bult maar dat zal vast wel eens vaker voorkomen nu.
     
  6. kleintjevoorons

    kleintjevoorons Fanatiek lid

    9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Heeey ik heb jullie ook weer gevonden.

    Jewel, Wat voor zalf gebruik je nu? Maurits heeft ook nog heel veel jeuk. Alleen hij lijkt voor alle cremes enzo allergisch te zijn. En welke melk geef je nu? Pepti? Ik zit er zelf aan te denken om een krabpakje aan te schaffen/aanvragen aan de huisarts voor s nachts. Daar zitten de voetjes en handjes dicht zodat ze niet kunnen krabben. Maar moet eerst wat meer informatie over inwinnen. Kan Ruben verder trouwens wel alles eten behalve koemelk. Ik vind het zo'n zorgen he dat maurits zo veel eczeem heeft.

    Nou ik zit nog steeds thuis. Van een enorme snotneus en een ontploffend hoofd heb ik nu een hoest als een bejaarde. Niet leuk. En vandaag is Maurits weer naar de opvang dus kan ik rustig uitrusten. Hopelijk wordt het vandaag beter want ik wil nog wel iets aan mijn weekend hebben :(
     
  7. Jewel83

    Jewel83 Fanatiek lid

    22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Kleintje, ik gebruik nu als zalf hydrocortison. Het is wel een hormoonzalf en eigenlijk wou ik dat niet maar de eczeem knapte echt niet op en Ruben had veel last van de jeuk. Ik geef nu de pepti melk ja. Ik twijfel momenteel wel of het alleen een koemelkallergie is. Hij heeft weer wat uitslag gekregen, hele kleine plekjes maar, maar hij reageert dus ergens op. Hij krijgt eigenlijk niets anders dan wat hij al gehad heeft en nooit eerder op gereageerd heeft. Wel heeft hij sinds lange tijd weer mango gehad dus misschien komt het daarvan of kip. Hij heeft laatst wat stukjes kipfilet gehad en gister toevallig een potje waar ook kip inzat. Dus dat geven we nu maar even niet meer.

    Vervelend dat je nu zo hoest. Hopelijk knap je voor het weekend op! Gelukkig kun je nu wel even uitrusten nu Maurits op de opvang is. Beterschap iig!

    Zo Ruben slaapt nog! Hij lag er ongeveer 10.30 in! Ik ga zometeen toch maar even kijken........We hebben vanmorgen wel gezwommen dus daar kan hij ook flink moe van zijn geweest.
     
  8. kleintjevoorons

    kleintjevoorons Fanatiek lid

    9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Jewel, Een hormoonzalf bestrijd alleen de symptomen..... Helaas. Bij Maurits is het ook een raadsel waar het eczeem van komt. Hij krijgt alleen hypoallergene melk (al van zijn geboorte), appel, bloemkool en sperziebonen. En daarnaast was ik alleen zijn billen met zeepvrije wasgel en verder alleen met water. En zijn eczeem is komen opzetten toen we met vast voedsel begonnen. Dus dingen als wasmiddel, onze cavia's, melk kan het volgens mij niet zijn omdat hij daar al vanaf de geboorte aan bloodgesteld wordt. Maar wij gaan denk ik dinsdag weer naar de huisarts met hem. Je wordt er zo moedeloos van.
     
  9. Jewel83

    Jewel83 Fanatiek lid

    22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    #9 Jewel83, 8 okt 2010
    Laatst bewerkt: 8 okt 2010
    Ja ik weet dat het alleen de symptomen bestrijd. Maar de jeuk was zo erg en hij sliep zo weing. Nu het opknapt en we straks niet meer smeren kunnen we er misschien beter achterkomen waar hij op reageerd. Kan hij trouwens ook op de pepti reageren?
     
  10. kleintjevoorons

    kleintjevoorons Fanatiek lid

    9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Jewel, Volgens mij kunnen kindjes wel reageren op Pepti. Het is natuurlijk nog steeds koemelk alleen sterk in stukjes geknipt. Maar wanneer zijn jullie ook alweer begonnen met fles melk? Je was al eerder begonnen met fruit en groente toch?
    Ik had trouwens wel een tijd geleden gebeld met de nutricia voedingsdeskundige. Ik vroeg me namelijk af of Maurits nu nog een KMA kon ontwikkelen ook al had hij al 6 maanden HA melk. En dat kon volgens hun dus niet. maar wat ze ook zeiden was dat als eczeem verdwijnt door een zalf/hormoonzalf dat het dan niet door een voedsel allergie kon komen. Ik vraag me wel af wat daar helemaal van waar is maar misschien dat het je kan helpen. Zit het trouwens ook bij jullie in de familie? Bij ons namelijk wel.
     
  11. Jewel83

    Jewel83 Fanatiek lid

    22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ik ben idd eerder met fruit begonnen. Maar daar zit maar een weekje of 2 tussen. Hij kreeg toen we met de fles begonnen meer eczeem plekjes en de plekjes die hij al had waren roder. Daar had hij eigenlijk geen last van. En die plekjes zijn nu bijna weg, daar heb ik alleen de vaseline creme op gesmeerd. Maar de plekken waar ik nu zalf opsmeer zijn heel anders dan wat hij al had. Hij heeft onder z'n kin en in z'n hals. Het kan ook door irritatie gekomen zijn omdat ook erg veel kwijlt. Deze plekken kreeg hij nadat we begonnen waren met pepti. Maar of het daarvan komt?

    Je wordt er idd moedeloos van. Je wilt graag weten waarvan het komt. Bij ons in de familie komt het eigenlijk niet voor dus daarom was ik daar ook helemaal niet op voorbereid. Hopelijk komen jullie er achter waar Maurits op reageert. Het is zo zielig om te zien dat ze zoveel jeuk hebben.
     
  12. calani

    calani Fanatiek lid

    31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Dag meiden, heleboel tekst weg zie ik
    En die eczeem problemen, daar ken ik niet veel van, lijkt me enorm vervelend, vind mijn meisjes al zoooo zielig als ze een muggebeet hebben... Sterkte

    Hier eerste week werk achter de rug, verrmoeiend maar ok
    Het werk op zich vind ik leuK, de meisjes afzetten, niet leuk, maar zij lijken het naar hun zin te hebben dus dat helpt mij wel
    Liefs
     
  13. mammma2

    mammma2 VIP lid

    13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Calani, kan me voorstellen dat het vermoeiend is, zeker met die 2 meiden, maar wel fijn dat ze het leuk vinden bij de opvang. Dat was toch 1 iemand waar ze thuis zijn??

    Jewel en Kleintje, wat sneu van dat eczeem! Ik heb ook geen tips, helaas.

    @ hier: we gaan niet de volgende cyclus beginnen met de cryo. Hele verhaal staat al bij Verlengde Wachtbankje. Heb weinig zin om het weer in te typen want voel me al rot genoeg..............
     
  14. Esser

    Esser Fanatiek lid

    29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Jewel en kleintje, wat een getob toch met het eczeem. Bah!
    Hier er geen ervaring mee. Wel eens gehoord dat een zemelen badje wel soms wat verlichting kan geven? Ivm jeuk/kriebels?

    Calani, de eerste week zit er op! Goed van jou!
    Wel fijn om te lezen dat de meisjes het i.i.g naar hun zin lijken te hebben.

    Suus, had je berichtjes gelezen op 't andere topic. Moet zeggen, ik schrik er wel van hoor......... Kan me voorstellen dat je je erg verdrietig en rot over voelt. Je runt samen met je vader de praktijk dus logischerwijs heb je het e.e.a. met elkaar te maken en met elkaar af te stemmen maar.............. m.b.t. de beslissingen over jullie gezinssituatie en bijhorende keuzes...........toch eigenlijk niets?! Of denk ik dan te kort door de bocht? Je vader kan jullie keuzes daarin toch niet bepalen? Ik ben er verbaasd over en snap het niet. Begrijp me niet verkeerd hoor Suus, maar snap het niet en vind het zoooooo kl*te voor je dat je dit nu gebeurd en dat je je zo rot voelt!! Kun je het binnenkort, op een ander moment, nog eens met je vader hier op terug komen? En wat vind je moeder hiervan?
    Zijn wat vraagjes maar wil je i.i.g. een heeeeeeele dikke knuffel geven!!

    liefs
     
  15. Jewel83

    Jewel83 Fanatiek lid

    22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Jeetje Suus, ik ben er ook even stil van.....Ik ben het met Esser eens, in jullie eigen huishouding maken jullie toch de keuzes? Ik snap ook wel dat de praktijk belangrijk is maar niet boven alles toch? Ik vind het zo rot voor je dat je nu in deze situatie zit, en hopelijk kun je er later nog eens met je vader over praten. Ook een hele dikke knuffel van mij! Liefs
     
  16. Jewel83

    Jewel83 Fanatiek lid

    22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Calani, alweer een week gewerkt! Goed hoor! En het belangrijkste is dat de meisjes het leuk hebben gehad. Dat wegbrengen zal vast nooit leuk worden, maar zal misschien elke keer wel wat makkelijker gaan. Hoeveel uren werk je nu?

    Het eczeem van Ruben is gelukkig al bijna over. Hij jeukt er iig niet meer aan en dat is nu even het belangrijkst. Hij slaapt nu tenminste weer goed snachts. Helemaal doorslapen nog niet maar ben allang blij dat ik er niet meer 10 keer uit hoef ;)

    Jullie nog plannen voor het weekend? Vriendlief moet vanmiddag voetballen en ik heb kantine dienst...Heb ik nu even totaal geen zin in maar komt straks helemaal goed. Ruben gaat naar mijn schoonouders dus die wordt weer erg verwend :D

    Fijn weekend iedereen!
     
  17. Waterlelie81

    Waterlelie81 Fanatiek lid

    7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Sorry heb niet alles bij gelezen...maar eff het verhaal van suus opgezocht...:( Ik denk wel aan jullie hoor!!!!

    Wat een toestand meid! Ben er even stil van. Weet eff niet wat ik moet zeggen. Ik ben er eigenlijk ook verbaasd over. Bah bah bah
    Ik dacht dat je het wel gemeld had aan je vader dat jullie weer willen beginnen met de cryo.
    En wie zegt dat het weer in een keer gaat lukken:( Dit is geen afspraak....geen geplan...dat je dan weet dat het in de zomer geboren gaat worden...maar een periode van afwachten, hopen en onzekerheid.

    Is heel dubbel...rationeel snap ik je vader wel een beetje gezien de praktijk enzo maar gevoelsmatig zou ik als vader maar een zomer NIET op vakantie gaan en het anders oplossen.

    Jullie komen er wel uit. Ik neem aan dat je al een besluit hebt genomen en het hebben verschoven naar het volgend jaar. Jammer voor je meis. Helaas zijn dit een van de risico's van samenwerken:(
    Hele dikke knuffel voor jou!!!!!Als je even wilt praten of iets zeg maar...ik kan altijd even bij je langskomen he! Zie iig zaterdag.

    Ik moet er ook vandoor....straks onder de zonnebank en daarna door naar mijn moeder huis...we hebben een feestje...dusse heerlijk hapjes en prosecco's staan op mij te wachten:p

    Weet iemand ook hoe het met Sooner gaat?????

    Liefs en kussies voor jullie allemaal!!!
     
  18. Esser

    Esser Fanatiek lid

    29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Heerlijke prosecco's Lelie! Enjoy! ;) Moet goed komen. Dit weekend is het ook nog eens best lekker weer met 't zonnetje.

    Jewel, kantine dienst draaien........hopelijk straks gewoon gezellig zoals je nu eigenlijk ook verwacht. :)

    Hier vanochtend is mijn ongi doorgebroken, dus de start van onze cryo poging is nu een feit, spannend.............. Maandagochtend meteen bellen met het ZH om cd 1 door te geven en krijg dan ook meteen de eerste afspraak door voor de eerste inwendige echo. Ben benieuwd.....

    Oh, ik zal Sooner zo eens een sms sturen. Vragen hoe het met d'r is en veel groetjes en een knuf van ons allemaal doen. ;)
    Vanmiddag gaan we lekker wandelen en schieten we even het centrum hier in.
     
  19. Esser

    Esser Fanatiek lid

    29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Chips..............kan Sooner geen sms sturen.......grrrr......
    Gedoe met mijn mobieltje gehad = erg veel nrs kwijtgeraakt en nu door de crash op ZWP van de week, ben ik ook al mijn priveberichtjes kwijt met daarin jullie mobiele nrs. Balen!!
    Kunnen jullie evt jullie nrs opnieuw pb'en? Oh, en Suus jij had toch wel Sooner haar nr? Of iemand anders nog?
    Wil wel graag weten hoe het met d'r is.
     
  20. kleintjevoorons

    kleintjevoorons Fanatiek lid

    9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    #20 kleintjevoorons, 9 okt 2010
    Laatst bewerkt: 9 okt 2010
    Haaay,

    Suus, Ik heb je verhaal ook gelezen. En wat een K#$%$#T situatie. En dan te bedenken dat een cryo een kleinere kans heeft dan een verse poging als hij ontdooit...... En hier door alles weer opschuift. Ik vind het erg egoistisch van je vader om jullie gezinsplanning zo te beinvloeden. Zorg wel dat je zelf achter je keuzes staat en ze niet door je vader laat lijden.

    Calani, Fijn te horen dat je werk week goed verlopen is. Hoeveel dagen werk je als ik vragen mag?

    Esser, Wat spannend dat jullie deze maand misschien een cryo-tje terug geplaatst krijgen!!!! Ik vind het allemaal wel erg spannend. Misschien ben jij wel de gene die als eerste zwanger is van het tweede wondertje!!! Spannend spannend!!!! Ik heb helaas geen telefoonnummer van Sooner.

    Jewel, Wat fijn dat Ruben bijna van zijn eczeem af is. Ik ga maandag weer even naar de huisarts bellen. Voor een hormoonzalf en vaseline-cetomacrogolcreme. Heb even uitgezocht maar die bevat geen stoffen waarvan ik denk dat Maurits er op kan reageren. Ghihi we hebben er hier een heel wetenschappelijk onderzoek van gemaakt. En vraag ook voor een recept voor een krabpakje voor de nacht zodat hij zich snachts niet meer kan open krabben. Welke hormoonzalf heb jij eigenlijk precies voor Ruben? Wij hebben dit weekend niet veel plannen. Vanvond weer een gezellige TV avond. Hebben lekkere kaasjes in huis gehaald. En vanmiddag even op het terras gezeten was ook zo'n lekker weer. En morgen gaan we lekker wandelen in het park. Wouden eerst bij opa of oma's langs gaan maar die zijn allemaal niet thuis........

    Lelie, ben je weer lekker bij gebruind???? EN nu zeker lekker aan de prosecco.... Jammie, en jammer dat ik geen alcohol meer drink....

    nightelf, ciara, enise, sooner, confi, bright, haai zwaai!!!! Gaat het goed met jullie?

    Hier gaat het wat beter op de ziekenboeg. Ik ben zelf weer herstellende. Vandaag lekker naar buiten geweest na 4 dagen binnen zitten. Maurits is ook alweer naar de opvang geweest vrijdag. En de leidsters vonden dat zijn eczeem er goed uit zag. gelukkig maar! Ook is zijn AB kuur afgelopen. Alleen is hij nu weer verkouden, lekker snotkopje. Ik ben druk aan het googlen op allergieen en eczeem. En ook veel info bij mijn moeder vandaan aan het halen. Zij heeft 3 kinderen (waaronder ikzelf) met ernstige voedsel allergie en atopisch eczeem gehad. Wel weer wat goede tips van haar gekregen. Maar we gaan toch aan de huisarts een hormoonzalf vragen. Zodat de jeuk bij maurits wat minder wordt. Want hij slaapt daardoor niet echt geweldig (wordt vaak iedere 2 uur wakker). En we willen ook een krabpakje (met dichte voetjes en handjes en extra dik zodat hij niet kan krabben) hopelijk gaat dat allemaal helpen. Heb ook een goed nagezocht welke ingredienten er allemaal in de neutrale cremes zitten van de apotheek. Want dat incident met die koelzalf die pindaolie bevat wil ik niet meer meemaken. En je moet bij de huisarts toch zelf weten wat je precies wilt want de huisarts weet op dit gebied ook niet veel. Maar we zullen toch zo lang Maurits klein is hier mee geconfronteerd blijven. Zo ging het bij mij tenminste toen ik klein was.

    Nou ik ga weer ff verder struinen op ZP.
     

Deel Deze Pagina