Bevallen en aambeien

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dubbeltje82, 30 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Nou, voor het eerst in mijn leven een aambei sinds een paar dagen....

    Ik ben bijna 36 weken zwanger en verwacht niet dat ie voor de bevalling weg is.

    Hebben hier dames ervaring met bevallen terwijl je aambeien hebt? Zaten ze erg in de weg of viel het mee?

    Ik verwacht zelf vaginaal te bevallen.
     
  2. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ik had ook 1 mini aambei aan het einde en die is niet groter oid geworden tijdens de bevalling. Daarna vrij snel weggegaan.
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  3. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.639
    3.012
    113
    Vrouw
    Tijdens het bevallen schoten de aambeien ter plekke uit mijn kont. :confused:Ongelooflijk (ook niet gek na ruim 4 uur persen) maar na een weekje zalf en curanol pilletjes was het weg.
     
    Mapje en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  4. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Zalf en pillen heb ik nu ook, dus ik hoop dat het alsnog voordietijd wegtrekt.

    Was het extra pijnlijk of viel het mee? @jvsd92 en @Prettykitty
     
  5. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.639
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik was daar echt niet mee bezig, viel echt in het niet bij mijn bevalling. :p
    Was wel iets ongemakkelijk qua kraamverband, maar ik had ook hechtingen dus was allemaal sowieso geen pretje.
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  6. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Neee. En mijn bevalling was alles behalve prettig, maar van die aambei heb ik echt 0,0 last gehad. Ik weet nog dat ik na de bevalling toen ze mijn temperatuur wilde opnemen vroeg hoe erg het was. Ik dacht echt; dit kan niet anders dan dat die mini aambei enorm is geworden na alles. De verpleegkundige moest lachen en zei; neehoor het is niets veranderd. Heb er niets van gemerkt verder.
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Thnx dames!
     
    jvsd92 vindt dit leuk.
  8. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.010
    5.098
    113
    Je kan eventueel aan de vk vragen om tijdens het persen een beetje tegendruk te geven op de aambei(en). Dat kan prettiger voelen of een fijn idee zijn. De meeste vrouwen hebben er tijdens het persen niet zoveel last van. Na de bevalling wel maar dan geneest het vaak ook weer snel. Succes!
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  9. roever

    roever Niet meer actief

    Hier bij de eerste ernstige aambeien overgehouden na bevalling.. ik kreeg zalf vd huisarts, kon absoluut niet zitten of lopen oid! Kan t voor je opzoeken, werkte super snel.

    tijdens bevalling zal je er sowieso niets van merken lijkt me :)
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  10. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    misschien een rare vraag, maar ik had na de eerste niets,maar na de tweede bevalling wel. Ik zie dat iedereen spreekt over dat het weg is. Maar aambeien blijven toch altijd? Ik heb namelijk nog steeds als ik weer wat harder moet persen als ik paar dagen slecht gedronken heb en nu na in het begin van de zwangerschap (zo'n leuk kwaaltje obstipatie) dat het tijdens het persen weer opzwelt. Doet niet zo'n pijn als toen, maar ik voel het dan toch wel echt zitten
     
  11. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Hier zitten ze ook nog. Al doen ze door de curanol en de macrogol niet meer zeer.
     
  12. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.639
    3.012
    113
    Vrouw
    Ja, maar bij mij zitten ze gewoon "binnen" na ontlasting soms wel een aambei maar is echt niets vergeleken met wat ik had na de bevalling.
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  13. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    aah owkej dus dan is het wel normaal wat ik heb haha. Ik ben ook best wel bang hoe de schade straks na deze bevalling gaat zijn. Want ja dan moet ik ook weer persen natuurlijk. Nou ja het is wat is en we kunnen er niet zoveel aan veranderen.
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  14. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Hier bevallen met aambeien. Totaal geen last van gehad, niet eens gemerkt dat ik aambeien had. Misschien omdat de bevalling op zichzelf heel traumatisch was, een beetje aambei pijn kon er wellicht bij haha.
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  15. Zwennie

    Zwennie Bekend lid

    25 jun 2015
    736
    479
    63
    Ik heb heel de zwangerschap last gehad van aambeien. D.m.v. curanol elke keer weg kunnen smeren binnen enkele dagen maar kwamen constant terug. Tijdens mijn bevalling waren ze weg (gelukkig) en ook geen nieuwe gehad. Helaas bij de eerste ontlasting na de bevalling weer last van een aambei, maar deze verdween weer binnen 2 dagen en was niet pijnlijk.

    Ik was ook bang voor wat de bevalling zou gaan brengen maar achteraf was er dus niks aan de hand en heb ik me voor niks druk zitten maken :rolleyes:
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik ben sowieso wel eens bekend met aambeien en tijdens de zwangerschap al helemaal. Neusspray, curanol tabletten en crème in combinatie met elkaar gaven zeker verlichting. Goede trouwens. zal ik allemaal weer even op mijn lijstje zetten ;)
    Volgens mij ging ik mijn bevallingen niet in met aambeien en zo wel, dan kon het mij niets schelen en had ik er ook geen last van.
    Na de bevalling wel enorme druiventrossen.
    Afschuwelijk. Sowieso was alles natuurlijk hartstikke opgezet. Ik voelde me vreselijk. Maar echt waar, met crème en lekker vaak de boel spoelen / koelen ervaarde ik zeker wel snel verlichting. Weet nog dat ik tegen de kraam zei ‘dit komt nooit meer goed.’ Waarop ze moest lachen en zei dat ze echt wel erger had meegemaakt en dat ook dat gewoon altijd goed kwam.
     
    Dubbeltje82 en Afua32 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina