Bevallen en ontlasting

Discussie in 'De bevalling' gestart door melloncollie, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik ben in het boek van Beatrijs Smulders aan het lezen. Veilig door de kraamtijd heet het.

Ik las bij het stuk over de bevalling dat de baby als het ware eerst de darmen van de moeder leeg drukt, dus dat je flink ontlast. Maar is dat nou echt voordat de weeen beginnen of voordat je volledige ontsluiting hebt en gaat persen? Ik heb ook weleens gelezen dat vrouwen tijdens de weeen moeten ontlasten.
    Ik wil zelf in bad bevallen, maar ontlasting in het bad is natuurlijk niet zo fris. Dan zou ik misschien van tevoren een klysma moeten nemen ?

2. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Hoi!

Vlak voordat de bevalling gaat beginnen maken de darmen zich vaak al schoon (dmv diaree).
    Maar tijdens de bevalling komt er ook vaak ontlasting mee. De baby druk bij de bevalling tegen je darmen aan. Bovendien druk je door de kracht van het persen ook ontlasting mee naar buiten.

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Hier is een heel topic over geweest :D

http://www.zwangerschapspagina.nl/about66095.html

Dat leek mij nu ook zo verschrikkelijk als dat zou gebeuren :(

Bij ons het zh krijg je (als je dat wil) Microlax, maakt het laatste stukje van je darm leeg. Moet zeggen dat ik heel blij was toen ik dat hoorde haha ik zag er echt tegenop...

Je kan die microlax gewoon bij de drogist kopen trouwens.

4. melloncollie

Dus je bent dan hoe dan ook nooit helemaal leeg?
    Ik lees hier namelijk niks over bij waterbevallingen....vind ik toch wat vreemd aangezien je dan in je eigen ontlasting zit. Want normaal wordt ontlasting toch gelijk weggehaald?

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Je krijgt toch altijd een schepnetje bij die baden? Das niet voor niets [​IMG]

6. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

Hahahaha.
    Maar vaak krijgen vrouwen toch diaree vlak voor de bevalling? Dat is echt smerig in zo'n bad!

Ik heb bij mijn bevalling bij de eerste perswee de VK in haar gezicht geplast, dat is pas genant!

Groetjes Jessica

7. Linda Laene

24 nov 2005
    59
    0
    0
    Tijdens een badbevalling krijg je inderdaad een netje om eventuele ontlasting eruit te halen. Bij mij gebeurde het 1x van de 4 dat er wat ontlasting mee kwam. Voor de kleine kan dit geen kwaad, hier is ook onderzoek naar geweest. Gewoon lekker in bad gaan tijdens je bevalling, heerlijk!

8. melloncollie

Oh krijg je een schepnetje erbij? Humor ! :) Heeft de partner er ook weer een leuke taak bij tijdens de bevalling....
    Ik ben van plan om pas bij 5 cm in het bad te gaan, hopelijk is dan al een groot deel geleegd...gewoon op de wc ;)

9. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Ik moest echt ook 3x naar het toilet onder de weeen door met diarree. ( leek me ook verschrikkelijk om onder het persen te moeten) Ik heb het idee dat ik wel helemaal leeg was daarna. Moest ook overgeven en ze hebben een catheter gebruikt, meer kan je niet hebben.

Een netje vangt toch geen diarree op in het water? :(

10. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Nou bij mij was het geen diaree hoor. Niet echt smakelijk, maar het was echt zwart. En ik schaamde me dood, maar de gyn zei dat het normaal was en toen vond ik het ook niet meer zo erg

11. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Ik heb ook tijdens het persen wat ontlasting verloren, de arts-ass. die de bevalling deed zei zelfs, goed zo, dan weet ik tenminste dat je op de juiste manier aan ´t persen bent. Eigenlijk pas achteraf drong het echt tot me door en toen schaamde ik me wel een beetje...haha. Maar schijnt heel normaal te zijn, door de druk die je zet.

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik was er zoooo bang voor, voornamelijk omdat ik de hele dag nog niet een grote boodschap gehad had tijdens de weeen, en die dag ervoor ook niet. Toch is het me niet gebeurd, pas een dag na de bevalling kwam alles eruit haha.

13. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

Het kan ook juist zijn dat de baby je darm dichtdrukt?

Groetjes Jessica

14. Linda Laene

24 nov 2005
    59
    0
    0
    Dat weet ik niet, nog nooit gehoord in ieder geval.

Wat betreft de diarree, het kan natuurlijk gebeuren. Gelukkig is het niet vaak het geval en worden de darmen van te voren al ver of helemaal leeg gemaakt.

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Tis heel normaal en natuurlijk dat je tijdens je bevalling wat laat gaan meiden...niet te druk om maken, hoort allemaal bij het krijgen van je kindje!
    Het zou mij een worst wezen, al sch*t ik mijn hele nest onder haha als dat kind er maar uit komt ;)
    Bij de 1e heb ik ook wat laten gaan tijdens het persen, nou en? Je vk of gyn kijkt er echt niet van op hoor, die weet dat dat juist goed is zodat ze idd kunnen zien dat je goed perst! En al is het tijdens je gewone weeen, nog geen man overboort, het hoort er allemaal bij!

16. melloncollie

Ik maakte me er eerst ook wel wat druk om. Nu lijkt het me echt zoiets wat je tijdens de bevalling absoluut niet boeit en waar je achteraf nog wel om kunt lachen :)

Ik zie wel wat er gebeurt....maar ik vroeg me alleen af hoe ze een drol onder water opvangen. Is toch anders dan bij een droge bevalling.

Ik zei gister tegen mijn vriend dat dat schepnetje erbij kwam en ik vroeg of hij wist waarvoor het was. Nou uh om de placenta er uit te scheppen ofzo. ERRRRRRRR ! WRONG ANSWER ! Aan jou de mooie taak om er eventuele drollen mee uit het water te scheppen. Haha dat gezicht :)

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Idd Mamakitty, als je je om zulke natuurlijke dingen ook nog druk moet maken tijdens zoiets...
    Ben me er niet bewust van geweest als ik al wat heb laten vallen tijdens ontsluitings of pers weeen. Wist dat t kon maar BOEIUH! Ben ff met wat anders bezig dan!

18. melloncollie

Ben je weeen aan het opvangen, word je ineens megapissig....wie heeft er hier een vieze wind gelaten ?! :evil: Uhm....

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    hahahah bij de eerste was ik er ook wel wat bang voor...is niet gebeurd overigens ;)
    ongeveer een uurje voor de bevalling moest ik oppeens enorm nodig en was de boel al leeg,..fijn als dat nu weer gebeurd..zo niet..gaan ze maar met een regenpak aanzitten bij de bevalling :)

20. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik had al een paar dagen last van obstipatie toen ik ging bevallen.
    Mijn vk heeft me toen een klysma gegeven, ik baalde als een stier, maar het is op zo'n moment gewoon niet anders......

Het komt zoals het komt!

Deel Deze Pagina