Bevallen en verloskundige

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jee, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jee

    Jee Bekend lid

    17 aug 2006
    666
    0
    0
    Hallo meiden!

    Ik heb een vraagje.
    Mijn vk doet geen thuis bevallingen.Je kan alleen in 't ziekenhuis bevallen.Nu kan ik echt niet goed met haar overweg en kom ik elke keer na een bezoek bij haar weer jankend thuis.Baalde dus wel al bij de gedachten dat zij bij mijn bevalling zou zijn,maar hoorde van mijn schoonzus dat zij daar dan helemaal niet bij aanwezig is,als je in een ziekenhuis bevalt.Klopt dat?

    Alvast bedankt!
     
  2. Vibe

    Vibe Lid

    26 aug 2007
    62
    0
    0
    Jawel, een verloskundige gaat mee naar het ziekenhuis... kun je niet alsnog een andere zoeken? Een zwangerschap moet niet op deze manier verpest worden door iemand die beter zou moeten weten :(
     
  3. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    als je niet met haar overweg kan en steeds overstuur thuis komt waarom ga je niet naar een ander toe dan?
    ik zou er dan niet blijven, als straks die vk aan je bed staat als je moet bevallen denk dat je je dan niet op je gemak voelt.
     
  4. Jee

    Jee Bekend lid

    17 aug 2006
    666
    0
    0
    Mag je nu dan nog steeds van verloskundige veranderen?Poeh,moet er inderdaad niet aandenken dat dat mens bij mijn bevalling aanwezig is... :cry:
     
  5. Vibe

    Vibe Lid

    26 aug 2007
    62
    0
    0
    Je kan/mag altijd van VK veranderen, eigen keus! Echt doen hoor!
     
  6. Jee

    Jee Bekend lid

    17 aug 2006
    666
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie snelle adviezen!
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ja hoor ik zou ook voor een andere vk gaan als ik jou was.
    Is ze een zelfstandige? of zijn er nog meer verloskundigen in die praktijk?
    Anders zou ik een klacht neerleggen als ik jou was.
    Tis toch niet normaal als je daar telkens overstuur wegkomt.

    Als je niet wilt dat ze mee gaat naar het ziekenhuis, kan je misschien in het ziekenhuis vragen of zij je andere mogelijkheden kunnen geven, kwa begeleiding.

    succes!
     
  8. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Het verschilt per ziekenhuis. Verloskundige zou bij mij niet meegegaan zijn, maar me hebben overgedragen aan een verloskundige van het ziekenhuis.
     
  9. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Wat raar dat ze geen thuisbevallingen doet!
    Vind ik echt superstom.

    Ik zou lekker een ander zoeken, waarom zou dat niet kunnen? Als je nou zou gaan verhuizen kan het toch ook?

    Vind het ook knap dat ze je zo overstuur krijgt.
    Als ik ga, is het van: Hoe is het? Goed. Praatje maken, bloeddruk meten, hartje luisteren en buik meten, nieuwe afspraak maken en 'doei'.
    Helemaal geen dingen die ze zegt of doet die mij overstuur zouden kunnen maken.
    Dus als die van jou dat wel doet, dan doet ze het gewoon niet goed hoor! Ze moet je juist weer op je gemak stellen.

    Linda
     
  10. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    balen he, dat je niet met haar overweg kan. lijkt me geen fijne gedachte als zij dan straks ook nog je bevalling doet!

    ik zou idd snel een andere verloskundige zoeken en misschien dat je dan wat vaker mag komen zodat je elkaar wat beter leert kennen.
    bij ons in de praktijk zijn nu 2 vervangers en dan wordt je gewoon een keer extra ingepland zodat je ook deze vk een keer gezien hebt. dus ook al hoef je eigenlijk niet te komen dan werd er toch een extra bezoekje ingepland.
    vond ik wel netjes, bij ons was het niet nodig, maar ik vond het wel netjes dat er rekening meegehouden werd!

    veel succes!

    joyce
     
  11. Danique

    Danique Bekend lid

    19 nov 2006
    572
    0
    0
    Gauw een andere zoeken! belachelijk dat je iedere keer overstuur thuiskomt zeg!
     
  12. Jee

    Jee Bekend lid

    17 aug 2006
    666
    0
    0
    Ik ben aan het googlen,maar valt niet meer om een andere vk te vinden... :( Maar goed,zoek nog ff verder!
    Ze heeft echt altijd van die rare opmerkingen en doet ook altijd net of je 100kg bent aangekomen,als het er maar 1 of 2 zijn en dan te weten dat ik al jaren met een eetprobleem kamp.Durf niet eens meer op die weegschaal te gaan staan! :cry:
     
  13. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    "vroeger" was het zo dat als je ging bevallen, iemand van je eigen verloskundige praktijk mee gaat als je in het ziekenhuis bevalt...


    tegenwoordig is dat dus niet meer zo, en beval je in het ziekenhuis krijg je de vk van het ziekenhuis (zal wel uit geld besparing zijn of zo)...

    maar goed dat is dus hoe het tegenwoordig gaat, ik zou liever mijn eigen vk erbij hebben omdat ik me daar wel vertrouwd bij voel net als vele andere maar jammer helaas pindakaas.. :(

    voor jou daarentegen komt het dus wel mooi uit... :)

    maar dat terzijde als je je echt zo k*t voelt bij deze vk zou ik toch echt een andere zoeken hoor, je moet je er echt goed bij voelen en niet jankend thuis komen...

    waarom is dat eigenlijk als ik vragen mag?

    gr.smoekie
     
  14. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi , klopt niet helemaal dat je als je in het ziekenhuis bevalt dat je een vk van hun krijgt. misschien dat het per ziekenhuis of vkpraktijk verschilt.
    maar wij gaan in het ziekenhuis bevallen, kraamsuites, en mijn eigen vk gaat mee en zei zal ook de bevalling doen.
    of er moet medisch iets zijn dan wordt er uiteraard een gyn bijgehaald en neemt die het over, maar ik krijg gewoon mijn eigen vlos aan mijn bedje!

    maar zoals ik al zei ik weet niet of dit per ziekenhuis of praktijk verschilt, dat zal je dan toch even aan je eigen vlos moeten vragen.

    succes!

    joyce
     
  15. Lady C

    Lady C Bekend lid

    19 jan 2007
    516
    1
    18
    Dit klinkt niet echt goed hoor. Een verloskundige die alleen maar wil dat je in het ziekenhuis bevalt. Waar denk je dat we de vk voor hebben? Niet voor de ziekenhuisbevalling; in het zh is in principe genoeg personeel, dus zou ze zelf overbodig zijn...

    Maar het belangrijkste is dat jij je niet prettig voelt bij haar. En als je door haar niet kan ontspannen tijdens de bevalling, vraag je (volgens mij) juist om problemen en complicaties. Er wordt steeds geroepen dat je het beste kunt bevallen in de omgeving en op de manier die voor jou het prettigst is (uitzonderen zoals medische indicaties buiten beschouwing gelaten). En deze vk is dus echt niet prettig, dus ik raad je absoluut aan om een andere te zoeken. Je moet er wel eentje hebben bij wie jij je op je gemak voelt. En wettelijk mogen ze je niet eens weigeren (volgens mij). Sterkte!
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij ons gaat de eigen verloskundige en de kraamverzorgster mee naar het ziekenhuis, dus dat verschilt echt per regio blijkbaar. Ik geloof niet dat er bij ons in het ziekenhuis genoeg personeel is voor een bevalling, er zijn alleen 4 gynaecologen die opgetrommeld kunnen worden, geen arts-assistenten en verloskundigen dus enzo. En verpleegkundigen doen geen bevallingen.

    Ik vind het trouwens raar dat je maar 1 verloskundige hebt, wat als er nou tegelijk met jou nog iemand anders aan het bevallen is? Ik zit bij een praktijk met 2 teams (je zit zeg maar in 1 team) en elk team bestaat uit 4 verloskundigen, die je allemaal een keer gezien en gesproken hebt voordat je gaat bevallen.

    Ik neem trouwens aan dat ze wel weet dat je een eetprobleem hebt? Zo ja, dan vind ik dat ze daar rekening mee moet houden. Ik mag trouwens altijd thuis wegen, ik weet niet hoe dat bij jou zit?

    Liefs,
    Snoopy
     
  17. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja dat heb ik gevraagd joyce en zij vertelde me dat als je in het ziekenhuis bevalt zij niet meer mee mogen je dan een vk uit het ziekenhuis krijgt... :(

    ik zit bij dezelfde praktijk als waar ik liep bij de andere 2 zwangerschappen, en ik stond ook raar te kijken dat het tegenwoordig niet meer zo is (tenminste bij ons in ieder geval niet) dat je eigen vk waar je aan gewend bent, en die jou vertouwd is niet meer mee mag als het een ziekenhuis bevalling is :(

    ik had liever anders gezien, zeker ook omdat van de 3 die er zitten 2 zijn die mijn voorgaande bevallingen hebben gedaan en schatten van vrouwen zijn....
     
  18. Lady C

    Lady C Bekend lid

    19 jan 2007
    516
    1
    18
    Ik heb het gisteren even nagevraagd op een info avond in het ziekenhuis en je thuisverloskundige is er dus wel bij als het 'gewoon' poliklinisch is, maar zodra het 'medisch' wordt dan wordt je inderdaad overgedragen een de klinisch verloskundige van het ziekenhuis (en de gynaecoloog natuurlijk).
     
  19. Niet meer actief

    Ik heb dat toevallig ook vorige week ofzo nog aan mn vk gevraagd. Ik ga ook poliklinisch in t ziekenhuis bevallen en dat gaat wel degelijk onder begeleiding van mn eigen verloskundigepraktijk. En zoals LadyC schrijft, pas als het een medische of klinische bevalling wordt, dan komt er een vk of gyn van t zh aan te pas.

    Maar misschien is dat wel per regio/zh ofzo verschillend? Best maf eigenlijk al die verschillende scenario's.
     

Deel Deze Pagina