Bevallen met asherman, ervaringen gezocht!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nino12, 6 nov 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    3.194
    3.370
    113
    Vrouw
    Hoi meiden,

inmiddels bijna 22 weken zwanger en zo dankbaar dat dit toch nog heeft mogen plaatsvinden. Ik ben opzoek naar ervaringen van meiden die bevallen zijn met het syndroom van asherman. Hoe is dit gegaan? Was er een keuze vaginaal of keizersnede? Ik merk dat het mij heel erg bezig houdt omdat er ook weinig informatie over is (bevallen met asherman). Mijn eerste kindje is uiteindelijk via een keizersnede geboren omdat ze een sterrenkijker was en ze hierdoor niet door m’n bekken kon. Ik heb 2 missed abortions gehad waarbij het vruchtje niet los kwam met de medicatie. Bij de laatste keer heb ik een enorme bloeding gehad (3 liter), dit speelt uiteraard ook mee (iets wat ik liever nooit meer wil mee maken). Het is nu dus afwegen wat ik wil….. vaginaal of keizersnede.

2. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    3.194
    3.370
    113
    Vrouw
    Hopelijk is er iemand met ervaring??

3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.518
    6.078
    113
    Vrouw
    Een goede vriendin van mij heeft ervaring. 1e kindje via keizersnede (lag in stuit). Bij het 2e kindje mocht ze dan ook kiezen, vaginaal of keizersnede. Ze wilde graag vaginaal bevallen. Bij 36 weken een draaipoging gehad want ook deze baby lag in stuit. Met 40 weken vaginaal bevallen. Alles goed gegaan en geen complicaties. Enkel de placenta wilde niet geboren worden en is op de OK verwijderd. Maar buiten dat geen last gehad van de Asherman.

Nino12 vindt dit leuk.
  4. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    3.194
    3.370
    113
    Vrouw
    dankjewel voor het delen van deze ervaring! Fijn om te lezen dat het zo goed is gegaan ook na een eerdere keizersnede!

Kramertje vindt dit leuk.
  5. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    541
    491
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Ik heb asherman en ben in april bevallen! Kon gewoon vaginaal bevallen. Asherman was ook geen reden voor een Keizersnede. Ben ingeleid, maar dat kwam door langdurige gebroken vliezen. Verder een hele goede bevalling gehad!

Als goed is houden ze nu ook al je placenta in de gaten. Zo kunnen ze zien of die niet volledig aan je baarmoeder vast groeit!

Nino12 vindt dit leuk.
  6. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    3.194
    3.370
    113
    Vrouw
    wat fijn om je ervaring te lezen! En ook dus dat het ook via de natuurlijke weg kan zonder complicaties. Klopt heb al 1 echo gehad en die lijkt goed. Week 30 nog weer een echo om het opnieuw te checken.

Lauren1993 vindt dit leuk.
  7. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    541
    491
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Zeker fijn! Ik had ook veel stress. Heb graad 3 Asherman en 3 keer in een jaar ervoor geopereerd. Was een soort race tegen de klok. Maar is mij alles meegevallen! Enige is dat ik wel wat meer bloed heb verloren. 1 liter. Maar verder was echt gewoon een hele normale fijne bevalling! Kan het ziekenhuis je nog wat meer gerust stellen?

8. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    3.194
    3.370
    113
    Vrouw
    heel fijn om te lezen! Was je er tijdjes je bevalling bewust van dat bloedverlies? We gaan het in week 30 nog even goed bespreken, het ziekenhuis komt steeds met de kansberekening maar daar voel ik niet zo veel voor. Ik vind het idee van misschien weer zo veel bloed verliezen heel naar…. Terwijl ik ook weet dat het niet zo hoeft te zijn. Daarom zoek ik ook ervaringsverhalen.

9. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    541
    491
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Heb er gelukkig niets van gemerkt! Kreeg er iets voor in mijn infuus. Om het te laten stollen.

Snap je helemaal hoor. Ik vind ook altijd fijn om verhalen te horen. Je mag mij altijd een berichtje sturen!

Deel Deze Pagina