Bevallen met ernstige bekkeninstabiliteit

Discussie in 'De bevalling' gestart door Summerbelle, 10 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Al enige tijd heb ik last van ernstige bekkeninstabiliteit, waardoor ik nu in een rolstoel zit. Thuis lukt lopen meestal wel redelijk maar moet lang herstellen. Mede omdat we ook ver moeten reizen omdat we onder controle staan bij een academisch ziekenhuis.

    Bij de eerste twee thuis bevallen, nu dus in het ziekenhuis waar ik hoogst waarschijnlijk rond 38 weken wordt ingeleid. Naast het inleiden zie ik steeds meer tegen het bevallen op omdat geen enkele houding prettig is.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is de bevalling en t herstel verlopen ?
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik had flinke bi, en bevallen viel me beide keren niks tegen. Wel een ruggenprik, maar op mn rug beviel voor mij prima.
    Enkel met het optrekken van mn benen had ik moeite.

    Gek genoeg had ik beide bevallingen zodra de baby eruit was aanzienlijk minder pijn. Goddelijk was dat.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik (ik kon in huis ook niet lopen, leefde vanaf 30 weken eigenlijk volledig boven en kreeg dagelijks veel mantelzorg om mij aan te kleden en moest ook hulp hebben met douchen en afdrogen). Ik kon alleen op mijn zij liggen. De weeën waren dusdanig venijnig dat ik geen pijn aan mijn bekken had. Persen op de rug ging prima. Herstel na die tijd: tja. Mijn man heeft alle nachtvoedingen gedaan tot kindje zelf geen nachtvoeding meer nodig had. Ik mocht dat niet doen, ik moest mijn rust pakken. Ik ben nooit volledig hersteld ervan en zelfs volledig arbeidsongeschikt verklaard 3 jaar na de bevalling. Schade is te erg helaas en blijvend. Ik heb nog steeds mantelzorg. En na bevalling van nr 2 zal ik naar een revalidatiecentrum moeten gaan, misschien zelfs intern. Ik heb altijd bekkenfysio gehouden en ga nog steeds heen. Ik ben 1 van de unlucky few die niet herstelde

    Je kan vooraf al in het gesprek vragen of je een ruggenprik kan krijgen.
     
  4. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Bij de 1e ook erge bekkenpijn, had in een rolstoel gemoeten (niet gedaan, wou het niet). In het ziekenhuis bevallen op m'n rug, maar daar totaal geen last gehad. Ja, kon niet heel veel bewegen op het bed, net zoals thuis in bed, benen kon ik niet goed 'besturen', dus veel in 1 houding gelegen. Niet als vervelend ervaren, maar ik had ook om de 2 min heftige weeën.

    Op het bed klimmen wel, vriend moest m'n benen erop helpen en bij persen moest iemand m'n benen 'aangeven', anders kon ik ze zelf niet grijpen.

    Succes! Hopelijk heb je er weinig last van!
     
  5. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Fijn dat de bevalling op zelf goed verliep. Ik zat me al in te lezen over eventueel badbevalling, maar dan moet je goed te been zijn om er snel uit te kunnen. Dat wordt m dus niet. Ga zeker opties bespreken met de gyn.

    @GroeneBomen heftig hoor! ik probeer ook zoveel mogelijk voor- en nazorg te regelen, je hebt het helaas niet voor het zeggen hoe het gaat.
     

Deel Deze Pagina