Bevallen na keizersnee: hoe snel naar het ziekenhuis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door JupitR, 22 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    De vraag staat eigenlijk al in de titel: hoe snel ging jij naar het ziekenhuis bij een bevalling na een keizersnede?

    Mijn oudste is met keizersnee geboren en bij jongste belde ik zodra het begonnen was en ging er meteen heen. Ivm monitoring van het litteken. Dus heb de hele ontsluitingsfase daar gedaan.

    Voor de opvang van huidige twee kinderen tijdens bevalling en meer afleiding tijdens ontsluiting lijkt het me wel fijn om iets minder vroeg in de bevalling naar het ziekenhuis te gaan. Ik ga dit ook nog wel voorleggen bij de gyn, en navragen wat veilig/aangeraden is, maar ben nu alvast benieuwd naar andere ervaringen :)
     
  2. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik zou eens informeren bij hoeveel cm de meeste rupturen plaatsvinden. Uit mijn hoofd is de kans het grootst van 5-10cm. In dat geval zou je dus bijvoorbeeld kunnen kiezen om vanaf 5cm in het zkh te zijn.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ligt eraan of kindje is ingedaald of niet. Bij het laatste moet je gelijk plat en naar t ziekenhuis.

    En anders kun je wachten tot de richtlijn van hoe snel de weeën komen zo uit mijn hoofd (geen idee meer wat dat was, om de 3 a 4 minuten?) Dat je iig de langer durende start fase nog thuis kan doen. Maar wel in het ziekenhuis bent bij actieve ontsluitingsfase
     
    JupitR vindt dit leuk.
  4. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Hou er rekening mee dat je mondkapje op moet blijven tot ze de resultaten van je covid test hebben.
    Bij mij zou de uitslag er na 2 uur zijn, maar die kwam er pas na 8u o_O
    Je wil echt niet gaan persen met dat ding op je gezicht.

    Maar buiten dat.. werd mij ook gezegd wachten tot de weëen om de 5 minuten kwamen. ;)
     
  5. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Nee joh! Wat een narigheid. Ik ga eens navragen hoe dat hier is. Helaas wel gebied met veel covid. En ik heb niet de bijzonder hoge verwachting dat het er over 7-10 weken nou heel anders uitziet.
     
  6. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Wat belachelijk, dat is toch niet te doen.
    Ik vraag me af hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen. Ik was op het eind nl niet meer aanspreekbaar / voor rede vatbaar..dus die mezelf niet puffen met een mondkapje.
    Slecht dat het bij jou zo lang geduurd heeft.
     
  7. Ikke22812

    Ikke22812 Actief lid

    22 nov 2017
    336
    471
    63
    Vrouw
    zelfstandige
    Midden-West Brabant
    Hoi!

    Ik werd geadviseerd om meteen als t regelmatige weeën waren al te bellen en te komen. Inderdaad om via CTG alles goed in de gaten te houden. Mijn weeën waren al binnen een uur om de 4-5 min ofzo dus moest meteen komen.

    Helaas is die bevalling ook geëindigd in een ks maargoed dat maakt niet uit met het moment waarop je naar het zkh moet ;)
     
    JupitR vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina