Bevalling, hoe naar ziekenhuis zonder auto?

Discussie in 'De bevalling' gestart door lila89, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lila89

    lila89 Nieuw lid

    23 mei 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben in juni uitgerekend en we hebben geen auto. Ik ben vast niet de enige in Nederland die in deze situatie zit/heeft gezeten, dus ik vraag me af hoe anderen dit doen?

    Ik neem aan dat ik niet zomaar een ambulance kan bellen als ik weeën heb, en om nou een half uur in de bus (die maar 2 x per uur gaat) te gaan zitten... met de kans dat je vliezen breken... Ik zat aan een taxi te denken, maar mogen die je wel meenemen?? Ivm kans op brekende vliezen. We willen liever ook niet afhankelijk zijn van familie.

    Om de baby weer mee naar huis te nemen kunnen we vast wel een maxi cosi van iemand lenen en een taxi regelen, maar voor de bevalling heb ik nog geen flauw idee, dus graag tips en ervaringen van anderen!
     
  2. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ik had ook geen auto en heb gewoon meerdere taxicentrales afgebeld met de vraag of het mogelijk was. De meeste deden er niet moeilijk over, wel is het handig om voor de zekerheid even zo'n incontinentie-matje mee te nemen.
     
  3. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Matje + taxi idd :) dit probleem had ik bij de eerste ook.
     
  4. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Ik ben vk en als het zo uit komt breng ik mensen zonder auto even naar het ziekenhuis. Maar ik ken ook collega's die dit niet doen omdat je er niet voor verzekerd bent. Sowieso dus goed om een andere optie te regelen en taxi is bijna nooit een probleem. Inderdaad vuilniszak en cellstof matje mee voor het geval dat. En ik zou inderdaad van tevoren even bellen zodat ze zeker niet moeilijk doen op het moment suprême.
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Inderdaad taxi. En met de verloskundige had ik afgesproken als het super snel gaat toch thuis te bevallen en dan als nog naar ziekenhuis. Ivm mijn medicatie zou mijn dochter ter observatie moeten naar ziekenhuis moeten. En ze zou mij wat eerder dan gebruikelijk insturen.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Hier afgesproken met een buurvrouwtje dat als t zo ver was dat wij dr reden als dr man nachtdienst had. Een paar andere buren waren standby voor overdag. Zo waren we met geloof ik 5 huishoudens en meerdere auto's standby.

    Ik heb zo'n universele autostoelhoes die vocht en bagger tegenhoudt. Die lag bij haar klaar. Zodat degene die reed uiteindelijk zn spullen heel hield (verzekering deed de rest evt wel maar je voorkomt t liever) Celstofmatje daar op evt kraamverband vast in en stoelen zijn veilig.
     
  7. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.444
    113
    Wij hadden dat probleem ook bij de oudste. VK gaf aan dat ze ons wel wil brengen en we hadden zelf ook gebeld naar een taxicentrale, die vond het ook geen probleem mocht het nodig zijn.

    Uiteindelijk ging het zo snel dat ik toch maar thuis bevallen ben :p
     
  8. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    Bij de eerste was het een geplande keizersnede en woonden we op loopafstand van het ziekenhuis dus dat was geen probleem.

    bij de tweede verhuisd, en een taxi gebeld. Was geen probleem. Alleen werd ik weer naar huis gestuurd door het ziekenhuis. Toen we weer thuiskwamen kwamen de buren naar buiten en zeiden dat we echt geen taxi hoefden te bellen, maar dat zij ons wel wilden brengen. Dat heeft de buurman ook gedaan.

    bij de derde bracht een vriendin me. Want de buren waren op vakantie.

    bij de vierde weer verhuisd en heeft mn schoonvader gereden. Die was ape trots en herleefden de tijden dat hij zelf met mn schoonmoeder naar get ziekenhuis reed :roflmao:

    We hebben wel altijd zelf een maxicosi gehad. Ook al hebben we geen auto.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  9. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Zelf een maxicosi en stonden vrienden stanby om ons na zhuis te brengen. Nu werd ik bij R ingeleid en bij H keizersnee. En hebben ze ons gebracht en gehaald.
     
  10. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wij hadden bij de 1e mn ex schoonouders paraat staan, en bij de 2e heb ik mn beste vriendin gevraagd, beide waren geplande keizersnedes, maar de 1e was erg vroeg op de ochtend (uiteindelijk ben ik 2 dagen eerder in het ziekenhuis gekomen door val van de trap)
     

Deel Deze Pagina