Bevalling inleiden of niet?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Krimpie, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Hé dames,

    Ik ben momenteel 40+5 zwanger.
    Ik ben al twee keer gestript omdat ik bij nummer 1 ingeleid ben en in een weeenstorm belandde. Daar zie ik enorm enorm tegen op en dus wilden ze wel op tijd beginnen met strippen.
    Twee keer strippen heeft helaas nog geen effect gehad en inleiden wordt nu besproken...
    maandag kan ik heen voor overtijdscontrole en dan wordt het besproken... ik kan alleen ook komende vrijdag mn vliezen laten breken in de hoop dat het vanzelf op gang komt. Als het alleen niet op gang komt moet ik na 4/5 uur alsnog ingeleid worden.
    Iemand ervaring met zelf weeen aanmaken na het prikken van de vliezen? Volgens mijn vk is de kans op inleiden dan best groot.
    Ik wil, naast mijn angst voor een weeenstorm, ook graag in bad bevallen. Dat kan niet als ik word ingeleid.
    Wat zouden jullie doen? Vrijdag prikken? Maandag afwachten? Nog een keer strippen? Echt wachten tot 42?

    Liefs krimpie
     
  2. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Moet ik er bij zeggen dat ik momenteel echt ongelooflijk verkouden ben... en een paar dagen extra om op te knappen lijkt me ook wel goed...
     
  3. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Ik zou echt niet voor inleiden gaan. Heb t bij mijn eerste zoon oom gehad. Dacht echt dat ik doodging. T bleef maar achteraf elkaar komen die weeen. Geen geen sec rust tussendoor
     
  4. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Met hoeveel weken ben je met nummer 1 ingeleid? Als je zon nare herinnering hebt aan inleiden en je kan nog wachten? Waarom dan niet? Hier vinden ze dat geen probleem tot de 42 weken met extra controles. Daarna dringen ze pas aan op inleiden.

    Ik heb verder nog geen ervaring. Ik ben juist bang voor te lang over tijd gaan, dus zou er persoonlijk wel voor kiezen ingeleid te worden met 41 weken, maar dat is puur vanuit angst.
     
  5. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Ik zou het strippen nog een keer een kans geven. Strippen voor 41 weken is niet bewezen effectief, ná 41 wél.

    Daarbij, waarom na 4-5 uur na het kunstmatig breken van de vliezen al inleiden? Bij spontaan gebroken vliezen is het protocol dat je doorgaans pas na 48-72 uur wordt ingeleid bij geen of onvoldoende weeen.

    Wat zegt je gevoel?
     
  6. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Wat spannend allemaal als je eerste inleiding je zo slecht bevallen is. Ik kan je niet echt tips geven alleen wou je toch mijn ervaring meegeven.

    Ik ben bij al mijn bevallingen ingeleid. De eerste was een ramp! Een weeenstorm en aan mijn kant paniek. Uiteindelijk een bevalling van 9,5 uur. De tweede inleiding dacht ik dan ook ok.. dit word weer een ramp. Echter was dit echt niet zo! De weeen kwamen veel relaxter en de bevalling was korter. 4,5 uur. De derde weer ingeleid deze was nog fijner. In 1 uur alles gepiept.

    Het is dus niet perse zo dat alle inleidingen hels zijn.

    Bij mij heeft vliezen breken nooit geleid tot spontane weeen, en ik zou dat risico dan ook denk ik niet willen nemen. Zou eerder nog een keer laten strippen.
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn inleiding was minder heftig dan mijn niet-inleiding; het verschilt echt per bevalling. Maar ik snap dat je hoopt op een natuurlijke start, en dan fijn in bad bevallen. De komende dagen lekker veel ontspannen, wie weet wat het je brengt! Ik zou dus vooralsnog wachten.
     
  8. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik zou strippen en anders vliezen breken. Houd het zo natuurlijk mogelijk!

    Mijn inleiding was ook vreselijk, van niks naar 10cm in 1 uur tijd. En met die drukte in de ziekenhuizen willen ze de bevallingen snel afwerken (=snel dosering omhoog). Dus nee, probeer het af te houden. Maar mijn schoonzusjes hebben ook prima inleidingen gehad, en je kunt ook pijnbestrijding bijbestellen.
     
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.453
    113
    Ik zou gewoon wachten, blijkbaar is de baby er nog niet klaar voor :)
     
  10. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Helaas wordt het toch inleiden... morgen om precies te zijn...
    Beeb heeft niet genoeg vruchtwater meer!
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  11. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Oh spannend voor je meid..... zie je er tegen op? Gelukkig kun je morgen je kindje in je armen houden..

    Ik zal eerlijk zeggen dat ik ook niet voor inleiden zou gaan, maar als ik zou weten dat ze niet meer genoeg vruchtwater heeft, en het moet, dan moet het maar....

    Heel veel succes morgen!!
     
  12. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

    Heel veel sterkte
    Ik ben tot 2x toe ingeleid en vond het heel erg mee vallen
    Ik hoop dat het bij jou ook vlot mag gaan!
     
  13. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Ik had inmiddels gekozen voor het breken van de vliezen. Alleen hier was nog niet genoeg ontsluiting voor!
    Maar na overtijdscontrole bleek dus te weinig vruchtwater...
    Zie er wel tegenop maar ik krijg na overleg 4 uur de tijd om zelf weeen te krijgen. Daarna pas infuus! Dus daar ben ik blij mee!

    Bedankt allemaal
     
    mxm vindt dit leuk.
  14. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Super fijn, dat scheelt alweer! Veel succes morgen!
     
  15. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Succes!

    En voor wat het waard is, mijn ingeleide bevalling was het best van alle 3 :)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Je weet niet hoe t was gelopen zonder inleiding. Misschien had je dan alsnog een storm gehad.
     
  17. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Over t algemeen is inleiden heftiger dan een natuurlijke bevallen.
     
  18. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Hoe is het gegaan??
     
  19. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is @Krimpie ! Je geniet nu vast van je kindje!

    Ik word nog 2x gestript deze week, mocht het niet helpen dan word ik maandag ingeleid. Ben dus ook erg benieuwd naar je verhaal! ;) maar doe rustig aan :)
     
  20. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Hier ook 2x ingeleid. Bij de 1e flinke weeenstorm, 1/2 uur ween zonder pauzes

    Bij de 2e hebben ze de pomp stop gezet toen de weeen eenmaal op gang was, vanwege de 1e bevalling
     

Deel Deze Pagina