Bevalling kat spoedvraag !!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mybrand2018, 17 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Niet alle dierenarts assistenten zijn hetzelfde natuurlijk. Dat zijn ook niet alle doktersassistente bijvoorbeeld. Waar de een afgewimpeld wordt met een paracetamol moet de ander meteen naar even komen.
    TO heeft meermaals contact gehad met de dierenarts(assistente) en het advies opgevolgd. Dat is een ander advies geweest dan jij zou geven. Maar wat moest ze dan, ze krijgt een overtuigende uitleg te horen, moet ze dan zeggen 'ja maar op t forum waar ik de vraag ook heb gesteld zeggen ze dat ik niet naar jou moet luisteren'. TO heeft op dat moment het lijntje met haar DA gehouden. Ze kan uiteraard, als ze er geen goed gevoel over heeft achteraf, dat nog terugkoppelen. Maar de situatie was zoals hij was. Hier op t forum verkondigen dat zij een de DA het verkeerd hebben aangepakt is ook lekker makkelijk. Net of er nooit dingen 'verkeerd' gaan, we zijn gewoon maar mensen die proberen t beste te doen op dat moment.
    Natuurlijk kun je best aangeven dat je t anders zou aanpakken. Het komt op deze manier echter eerder aanvallend over dan om te helpen.
     
    Poolvos, Zonnestralen, sprits en 13 anderen vinden dit leuk.
  2. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Kijk in de middag om 16u ben ik dus langs gegaan ze hebben weeën opwekkend gegevens
    Hij zei zitten nog 3 in toen bijgesteld naar 2 maar zeker kon hij dat niet zeggen. 2min stond ik weer buiten. Had misschien meer op mijn strepen moeten staan en een echo of foto moeten vragen maar goed een goede les

    En zeiden dat komt vast goed die worden zo geboren als dat tussen 19u en 20u niet het geval is bel je ons terug dan gaan we voor een keizersnede

    Ik naar huis terug poes ging naar zolder naar beneden toen kattenbak en weer naar haar kittens hun verzorgen en ondertussen de weeën

    Om 19u10 de dierenarts gebeld kreeg echter de Voicemail erna nog 5 x gebeld om de site stond immers open tot 19:30

    Dus meteen een mail ook gestuurd

    Nergens reactie op

    Toen om 20u zo de spoed aan lijn gehad situatie uitgelegd die zeiden wacht het nog even af ze doet haar kittens verzorgen en soms kost het tijd. Bel ons tussen 22 en 23u terug dus om 22u terug gebeld. En een afspraak voor 23u gepland. Moment dat ik wilde weg gaan keek ik nog even tussen haar poten. En zag ik dus 1 mega grote poot ik meteen terug gebeld wat nu moest doen
    Nou bij een wee proberen mee te trekken om eruit te krijgen omdat in stuit lag

    Dit lukte na een paar weeën moeders begon meteen met haar vliezen op te eten en alles zoals hoort maar kitten bewoog niet
    Waarop de assistente zei wrijf haar droog met handdoek zeker voor 30 min

    Nou ik en me man beide geprobeerd maar ze ging helaas niet ademen

    Waarop wij dus opmerkte dat 1 poot incl schouder heel veel groter was dan de andere

    Erna hebben we het kitten nog even bij moeders gelegd die wou niks van weten en wist het al dat niet leefde waarop we het begraven hebben

    Toen moesten opletten of niet nog meer ging persen of ween kwamen. Dit heb ik nog tot vanacht aangekeken maar zag niks meer

    Ze ligt nu heerlijk met haar 3 kleintjes die het vooralsnu goed doen en zei ook

    Hierna word ze ook meteen geholpen want dit wil ik haar niet meer aandoen zo zielig

    Vind jammer dat er mensen meteen zo negatief reageren hier op forum
     
    bloem82, Poolvos, Zonnestralen en 17 anderen vinden dit leuk.
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Het was niet aanvallend bedoelt, dat is dan eigen interpretatie.

    Ik vind het gewoon te afwachten. Van beide kanten. Ongeacht mn beroep. En ik vind, zolang ik niet iemand persoonlijk aanval, dat ik dit ook prima hier mag aangeven. Wie weet leert en ander er dan van.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.605
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Als ik het verhaal van ts hierboven jou lees, vind ik helemaal niet dat ts afwachtend heeft gereageerd, maar juist goed heeft gehandeld ;)
     
    bloem82, Poolvos, Zonnestralen en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dat lees ik nu net ook, dat maakt het alweer anders. Helaas wist ik dat niet toen ik vanmorgen en gisteren mn post plaatste :)
     
  6. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Ik zeg nergens dat jij in de ruimte kletst.

    Jij zou op basis van het stukje dat je hier leest een afspraak hebben gepland. De arts of assistent waar uitgebreid overleg mee is geweest heeft geoordeeld dat het niet nodig was.

    Het gaat mij erom dat ts precies doet wat ze moet doen namelijk overleggen met de dierenarts. Zij heeft vertrouwd op het oordeel dat hij of zij na overleg gaf. Vervolgens gaan allerlei leden hier het beter weten waar ts eerder op de dag nog werd verweten hier om advies te vragen. Ze doet het dus nooit goed.
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou een afspraak hebben gepland puur omdat het zo lang duurt.
    Daar zijn richtlijnen voor en die worden hier ruim overschreden.

    Dat deze dierenarts dan besluit zich daar niet aan te houden is te betreuren want dat brengt risico's met zich mee. En dat heeft het in dit geval weer bewezen. Ik vind dat jammer, erg jammer.

    En je hebt dat op een forum he. Dat iedereen zijn of haar mening geeft. Helaas is dat niet altijd hetgeen wat iemand wil horen. Zolang het met respect gaat en iemand niet persoonlijk wordt aangevallen denk ik dat dat normaal is.
     
  8. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Kijk het punt waar ik vind waar het mis gegaan is

    Dat onze eigen dierenarts ons laat komen een injectie geeft vervolgens zegt komt allemaal wel goed ze zal zeker zo bevallen

    Wanneer dit niet geval is waar ik niet van uit gaat bel je ons op tussen 19 en 20u en komt er een keizersnede

    Als hun gewoon aan hun afspraak gehouden had dan was ik daar dus geweest en dat die plaatsgevonden

    Al had ik dan nog geen zekerheid dat de kitten het overleefd heeft

    Maar dat ik altijd achteraf

    En ja idd niet elke arts is het zelfde dat heb ik meerdere malen ondervonden met mijn eigen kids

    Maar ik ben allang blij dat de poes het goed maakt en goed zorgt voor haar 3 kleintjes

    De dierenarts zelf vond het al helemaal niet gek dat er zo lang tussen de 3e en eventuele rest zat. Hij zei soms valt het stil en dan is 12u heel normaal.

    Neem dan aan een dierenarts op leeftijd dat hij ervaring heeft

    En ik heb hier om tips ervaringen gevraagd omdat ik dacht misschien heb ik er wel degelijk wat aan

    En tuurlijk iedereen mag zijn mening geven hoor

    Maar het moment dat je erin zit handel je soms anders dan dat je van afstand zit en probeerd mee te denken
     
    heidiane vindt dit leuk.
  9. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ik zal vanavond even een foto plaatsen voor jullie van de poes en haar kittens
     
  10. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Dit is de overleden kitten zoals je zien kunt echt een verschil heeft in de pootjes
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik ben in ieder geval blij te lezen dat je geen kittens meer gaat laten maken.
     
    Freijalove vindt dit leuk.
  12. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Joh, stop met je verdedigen. Je hebt het goed gedaan. Mama poes leeft nog, ze heeft drie kittens en nu is alles ok!
     
    debq, Poolvos, Gewooniemand en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Arm kleintje. Rust zacht.

    Mag ik vragen waarom je haar niet wilt laten helpen. Hoe dat ‘aandoen’? Dat snap ik niet helemaal. Mijn beestjes zijn geholpen en zien niet af hier hoor :p
     
  14. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ze bedoelt dat ze haar wil laten helpen omdat ze haar niet nog zo'n bevalling wil aandoen;)
     
  15. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ja direct als de kittens weg gaan. Zo met 10 weken gaan wij met vakantie mijn idee was om de moederpoes met 1 van de kittens mee te geven tot wij terug zijn. En erna meteen laten helpen
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  16. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Ze heeft gedaan wat je hoort te doen. Maar je kan natuurlijk altijd door blijven gaan met argumenten verzinnen zodat het lijkt of ts niet goed gehandeld heeft.
     
    KleineLai, Brinta, Strandbal en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Goed gehandeld, TS!
     
    dds en tuc vinden dit leuk.
  18. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Toen ik begon met lezen van dit topic dacht ik eerlijk gezegd ook wtf?!? Gaandeweg heb ik deze maning wel bijgesteld!

    TS: je hebt juist gehandeld! Je had vertrouwen in de arts en je hebt je poes geholpen in dit proces. Hoop dat de andere kleintjes en moeder het goed blijven doen!

    Net als bij mensen is de ene arts/assistent de andere niet. Waar ze bij de ene je altijd laten komen, wimpelt de ander je af. Je hebt altijd nog te maken met mensen (de artsen/assistenten) en geen machines.
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  19. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    327
    166
    43
    Goed gehandeld TS! Erg jammer dat er geen contact meer met eigen da te krijgen was zeg. Het vertrouwen in zo n praktijk zakt dan wel. Goed dat je maandag gaat bellen om dit na te bespreken.
     
  20. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Mijn fout!! Gelukkig :D
     
    Louise11110 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina