Bevalling nr3, 8 jaar na de vorige - ervaringen gezocht met ruime tussenpoos

Discussie in 'De bevalling' gestart door Doublemom, 16 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Hoi allemaal,

    Ik heb hier op het forum eens ergens gelezen dat als je na lange tijd weer bevalt, je lichaam dit weer net zo kan ervaren als een 1e bevalling qua duur ontsluiting. Geen idee of dit echt zo is, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen als jullie lange tijd na de laatste bevalling weer een kindje kregen? Gaat de ontsluiting dan echt weer zo als bij de eerste of was je bevalling als nog wel vlotter?

    liefs
     
  2. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Wat leuk dat je weer een baby krijgt! De oudste twee schelen 19 maanden en tussen nummer 2 en 3 zit bijna 10 jaar.
    Mijn eerste bevalling duurde 9 uur en was ingeleid wegens langdurig gebroken vliezen. De tweede bevalling was spontaan en duurde 17 uur.
    De derde bevalling duurde 4 uur en was ingeleid wegens groei-achterstand en ik ging in 5 minuten van 5 cm naar baby.

    Ik heb het niet ervaren dat het weer was zoals de eerste bevalling. Wel duurde de aanloop langer, ik begon met 3 cm en 3 uur later was het 5 cm, drie kwartier later nog steeds 5 cm en toen in eens baby. Volgens ziekenhuis heeft mijn bevalling 1 uur geduurd want zij rekenen pas vanaf 5 cm actieve bevalling.
    Bij de eerste duurde de eerste cm ook het langst, maar daarna ging het 1 cm per uur en dan nog even wachten totdat baby laag genoeg was en 30 minuten persen.
     
  3. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Ik heb er niet zo super lang tussen, maar de laatste 2 schelen ruim 4 jaar. Bevalling was appeltje eitje. Ik hoefde niet eens te persen. Ze was er letterlijk al voordat ik het doorhad. De verpleging maakte nog een geintje dat ik ongeveer een cm per weer had. Ik was ook bang dat mijn lichaam niet zou weten wat het moest doen, maar het ging sneller dan ooit tevoren.
     
  4. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.334
    113
    Vrouw
    Nr 3 kwam 7 jaar na nr 2 en 8 jaar na nr 1.
    Snelste bevalling van de 3.
    Water gebroken en ik voelde direct dat we niet moesten treuzelen.
    De 2 andere kinderen weg gebracht en door naar het ziekenhuis.
    Bij aankomst 7 cm.
    Bad in en beetje later was hij er.
     
  5. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    Hier 6 jaar tussen de kinderen. 1e spontaan begonnen met vliezen breken, 7 uur later begonnen de weeën die geleidelijk opbouwde en 11 uur later was onze zoon er.
    2e werd ik ingeleid. Na 2 tabletten en 6 uur wachten zonder iets konden ze mijn vliezen breken en toen waren we 1 uur en 18 minuten verder, inclusief 9 min persen en ze was er al.
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Nr 2 was de traagste bevalling, tegen alle verwachtingen in van t ziekenhuis. Niet ingedaald, primen drama (5 dagen voor 2 cm en baarmoedermond niet verstreken tijdens vliezen breken), weeenopwekkers regelmatig omhoog pfff drama. Kindje kritiek, ok al gebeld dat ik op randje zat voor spoedkeizersnede, gyn die 'ff' laatste cm handmatig wegduwde en heb zelfs de bekkenbodemspieren doorgescheurd. Persen bij nr 1 20 minuten, bij nr 2 maar 3 minuten.

    Ik dacht echt dat mijn lijf vergeten was wat bevallen was.
     
  7. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Hier 6 jaar ertussen en ging prima en vlot. Wel inleiding dus niet helemaal te vergelijken.
    Mijn vriendin is een half jaar geleden bevallen van ook haar 3e. Daar zat zelfs ruim 9 jaar tussen. 21.00 gestart en 00.01 bevallen. Dat was vele malen sneller dan bij haar eerste 2.
     
  8. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Wat fijn al jullie reacties! Mijn andere twee kinderen zijn allebei geboren na een inleiding dus ik heb sowieso eigenlijk geen idee wat een natuurlijke bevalling zou doen. Bloeddruk is nu ook al weer een paar weken ‘om in de gaten té houden’ dus ergens zal het me niks verbazen als deze uiteindelijk ook ingeleid moet worden..
     
  9. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Ik vond het grootste verschil tussen spontaan en ingeleid, de opbouw en intensiteit van de weeën. Bij spontaan gebeurt dit geleidelijker en ik vond het na het breken van de vliezen pijnlijker dan ervoor.
     
    Doublemom vindt dit leuk.
  10. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.901
    113
    noord holland
    Tussen mijn 2e en 3e zat op 2 dagen na precies 10 jaar. De 3e was een stortbevalling van 2-2,5 uur :D.
    De 1e en 2e waren ook al vlot hoor, 4,5 en 4 uur. Maar blijkbaar wist mijn lijf nog wat t moest doen. Zo kort als de 3e was ook wel erg heftig hoor, maar goed tis zoals tis :).
     
    Doublemom vindt dit leuk.
  11. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Ik hoop echt dat ik ‘eigen’ weeën mag gaan ervaren bij deze, want ik vond de inleidingen best pittig!
     
  12. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.334
    113
    Vrouw
    De pijn van mijn weeën was bij de ingeleide bevalling niet erger dan bij de andere 2 MAAR het feit dat alles zo geregeld en best wel geforceerd is, zorgde voor een bepaalde onrust.
    En dat helpt natuurlijk niet.
    Maar wie weet, start het vanzelf e.
     
    Doublemom vindt dit leuk.
  13. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Hier 8 jaar tussen de 1e en 2e. Mijn VK zei precies het zelfde, maar m’n 2e bevalling was echt relaxed. Rond 17.30 begonnen de weeen en met 1 cm ontsluiting. Rond 19.45 had ik 4cm en om 20.10 zat ik al op 10 cm. Geboren om 20.22 dus binnen 3 uurtjes. Ik heb wel een weeenstorm gehad, dat vond ik wel echt pittig, maar ik was zo relaxed en helemaal in m’n eigen bubbel.

    De 1e duurde 9 uur incl 1 uur persen en hij was een sterrekijker. Had vanaf 5 cm al het persdrang gevoel. Vreselijk vond ik dat, uit eindelijk bij 10cm had ik geen persweeen meer.
    Mijn lichaam wist gelukkig heel goed dat ie moest doen.
     
    Doublemom vindt dit leuk.
  14. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    9 jaar ertussen.
    1e bevalling 3 uur en kwartier met een fluxus erna.
    2e bevalling 3 uur en zeer snel hersteld
     
    Doublemom vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina