Bevalling op gang brengen, welke truuks kennen jullie?

Discussie in 'De bevalling' gestart door GekkeLize, 18 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GekkeLize

    GekkeLize Lid

    17 jul 2019
    12
    0
    1
    Vrouw
    Een goede vriendin van me was overtijd en beweerde dat een orgasme de bevalling op gang kan brengen. Of het ook bij haar heeft geholpen heb ik maar niet gevraagd :) Ik heb ook al andere truukjes gehoord, maar ik heb er geen idee van wat nu volkswijsheid is, of wat echt ook zou kunnen helpen.

    Wie heeft wat geprobeerd, en wat heeft (schijnbaar) geholpen? Voor de goede orde: ik ben zelf niet zwanger maar ik vind het wel interessant om weten!
     
  2. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Mijn zus had de avond voordat de weeën echt doorzette, heel erg pittig gegeten. Schijnt ook een hulpmiddeltje te zijn:p bij haar lijkt het te hebben geholpen:roflmao:
     
  3. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Een orgasme kan inderdaad het laatste zetje zijn. Als je klaarkomt, komt er wat oxytocine vrij. Niet zoveel natuurlijk als wanneer je weeën hebt, maar het kan dus net de figuurlijke druppel zijn.

    Darmen prikkelen kan inderdaad ook samentrekkingen van de baarmoeder veroorzaken. Pittig eten, diarree hebben, ... Maar ook hier, het kan alleen een laatste zetje zijn, je veroorzaakt er geen premature bevalling mee.

    Weeën stimuleren door beweging (wandelen bijv) is ook helpend. In basis kun je wel stellen dat daarvoor reeds enige activiteit dient te bestaan.
     
    mom2be21 en nizzie86 vinden dit leuk.
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.456
    113
    Hier was het de seks die eeeeeindelijk de bevalling deed starten.

    Pittig eten, lang lopen, ananashart eten.. ik heb alles geprobeerd. Seks was mijn laatste optie (en zeker niet mijn favoriete want ik was zo ongemakkelijk en DIK!) maar het werkte. Een uur na de seks begonnen de weeën.
     
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Alledrie de keren is het gestart nadat ik me helemaal overgaf aan het gevoel dat ze vast nog tot 42 weken bleven zitten i.p.v. zo krampachtig te gaan wachten. Dat gaf zoveel rust denk ik, dat alledrie de keren spontaan die nacht of de dag erna de bevalling begon :)
     
  6. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier hielp seks bij de tweede, had al weken voorweeën die niks deden, dus dacht waag het erop. 2 uur erna verloor ik mijn slijmprop en kreeg ik gelijk onregelmatige weeën, later die dag zette het door
     
  7. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Bij ons zei de verloskundige ook zelf dat seks de enige tip was die ze had.
     
  8. GekkeLize

    GekkeLize Lid

    17 jul 2019
    12
    0
    1
    Vrouw
    Maar met seks bedoelen jullie dus ook een orgasme bij jullie? Want seks is nogal een brede waaier van activiteiten :)
     
  9. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Zowel de man als de vrouw een orgasme werkt het beste. Sperma bevat Prostaglandine, hetzelfde stofje als ze in het ziekenhuis gebruiken om de baarmoedermond te laten verweken bij inleiding. En een orgasme bij de vrouw laat de baarmoeder samentrekken wat het laatste zetje kan geven en je maakt Ocytocine aan wat weer nodig is voor weeën
     
  10. lailap

    lailap Lid

    14 apr 2017
    66
    17
    8
    Bij ons heeft seks geholpen, zowel ik als mijn man zijn klaargekomen (wat toen overigens voor mij nog een hele klus was, want eenvoudig is dat niet met zo'n buik en het orgasme zelf was overigens ook vreselijk slecht). Maar een uurtje later is de bevalling wel begonnen!
     
  11. mariekeg

    mariekeg Lid

    1 apr 2017
    60
    17
    8
    NULL
    NULL
    Mijn orgasmes naar het eind van mijn zwangerschap waren echt beroerd slecht - ik deed het eigenlijk ook niet meer - maar bij mij heeft de truuk wel geholpen. Dit is de eerste keer dat ik dit aan iemand vertel trouwens, zelfs mijn man weet het niet :)
     
  12. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik ben bij de eerste op de dag voor de uitgerekende datum een heel eind wezen lopen.
    Savonds begon de bevalling. :p geen idee of het daar aan lag ( zelf denk ik dat het onzin is )
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Bij de tweede kwam het gelijk op gang na het strippen.

    Bij de eerste heel wat keren seks gehad. Maar helaas, het hielp niet.
     

Deel Deze Pagina