Bevalling opwekken? Hoe is het jou gelukt?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mom2Be92, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom2Be92

    Mom2Be92 Bekend lid

    17 okt 2013
    520
    3
    18
    Almere
    Beste dames,

    Hier een nieuwschierige zwangere mama die ff geen geduld meer heeft!
    Hele zwangerschap zware b.i gehad met pijn sinds dag een maar we doen het voor een goed doel!
    Nou ben ik bijna 37 weken.
    Ik had gelezen dat er verschillende manieren Zijn om de bevalling op de wekken zoals seks,bitterlemon en wonder olie...
    Nou wou ik weten welke dames hiermee ervaring hebben...
    Wat had je gebruikt,voor hoe lang en wanneer of met hoeveel weken was je bevallen?

    Ik ben benieuwd of jullie leuke verhaaltjes hebben:)

    Liefs

    Een ongeduldige enthousiaste mama:)
     
  2. Kiki x

    Kiki x Lid

    15 jun 2014
    50
    0
    0
    Ik zou de natuur gewoon zijn werk laten doen en zelf laten beslissen wanneer de bevalling gaat naderen.
     
  3. Linana

    Linana Niet meer actief

    Bitter lemon: zuip ik me suf in = geen effect
    Seks: geen effect
    Ananashart: wie dat door z'n strot krijgt, verdient een lintje
    Wonderolie: doet meer kwaad dan goed
    Homeopathische middelen: geen ervaring
    Acupunctuur: geen ervaring
    Harsen/epileren: geen effect
    Orgasme: geen effect

    De baby komt wanneer hij er klaar voor is. Je kan van alles proberen, maar als de baby nog niet wil, dan komt hij ook simpelweg niet.

    Zelf weeën opwekken - Zwangerschapspagina.nl

    Succes met de laatste loodjes :D
     
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben ingeleid ;)
     
  5. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik ben heel veel gaan lopen met 38 weken.. Ik liep dan zeker 3 uur achter elkaar flinke stukken.. 5 dagen later is ze geboren
     
  6. Mamaatje81

    Mamaatje81 Fanatiek lid

    29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben idd. De late avond/nacht ervoor se.x gehad en om 6 uur in de ochtend braken mijn vliezen :) (39.3 weken)

    Dus hier hielp dat (was het ook zat..) maar blijf van mening dat het alleen werkt als je lichaam al een beetje ingesteld is op de bevalling. Ik had bv. Al een paar cm ontsluiting.

    Sterkte met de laatste loodjes :)
     
  7. Melaniejj

    Melaniejj Actief lid

    11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Hier ook gemeenschap midden in de nacht oongeveer 5 uurtjes later braken mijn vliezen met 38 weken. Mischien was het gewoon toeval
     
  8. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Niks helpt echt! De baby moet klaar zijn dan pas komt het! Heb ook vanalles geprobeerd en ben toch helaas al 40 weken.
     
  9. Purk

    Purk Fanatiek lid

    19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik legde een zeiltje op m'n bed, drie uurtjes later braken spontaan m'n vliezen...
     
  10. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38

    Dit dus!!
     
  11. TmrZra

    TmrZra Niet meer actief

    Hier ook alles wel geprobeerd (behalve de seks).. En ben helaas nog steeds zwanger.. Nu 40+2..

    Als je echt heel erg last hebt van je bekken, kun je wel om wen doorverwijzing vragen naar de gyn. Ik zit zelf lange afstanden of lange dagen weg al een tijdje in een rolstoel ivm mijn bekken, maar heb ervoor gekozen om toch door te zetten (al is dit niet makkelijk). Maar ga er maar vanuit dat ze niet inleiden voor 41 weken als het niet is omdat het kindje anders of jijzelf echt in nood komt. En anders ivm je bekken niet voor de 38 weken.

    Ben er nu wel zat van en wil dan ook met 41 weken ingeleid worden als hij dan nog niet geboren is..

    Succes met de laatste loodjes
     
  12. wondertjenr3

    wondertjenr3 Fanatiek lid

    26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Niets...
    Op het laatst bij de 2e iedere dag sex gehad in de hoop dat het zou helpen.
    Bitter lemon, ananas enz allemaal geprobeerd.
    Uiteindelijk na een paar keer strippen door de vk, 5 dagen overtijd bevallen.
    De baby komt pas wanneer hij/zij daar klaar voor is... is ook veel beter ;)
     
  13. Libra

    Libra Fanatiek lid

    2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Er zijn precies twee dingen die helpen.

    1. Strippen bij termijn van 40 weken of langer.
    2. Ingeleid worden.

    De rest is allemaal bakerpraatjes.

    - Sperma bevat inderdaad prostaglandine, maar in een dusdanig lage dosis dat het bitter weinig doet voor je baarmoedermond.
    - Tonic, ananas en bitter lemon bevatten inderaad kinine, maar in een dusdanige dosis dat je d'r niks aan hebt in je bloedbaan.
    - Springen, een orgasme, wandelen... zorgen doorgaans voor harde buiken, maar als je niet op zijn minst al klaar was om te bevallen, zijn ze alleen maar lastig en zakken ze dus weer af.
    - Homeopathische drupjes (caleophyllium ofzo?) ... Tsja, ik zou zeggen, google eens op 'homeopathie' en bepaal voor jezelf of je wilt geloven in een middel wat werkt op basis van de theorie dat als je een werkzame stof weet-ik-veel-hoevaak verdunt, dat het dan beter werkt.
    - Frambozenbladthee, ik weet niet helemaal wat de theorie hier achter is, maar even googlen levert geen wetenschappelijke onderbouwing op.
    - etc.

    Als je lichaam niet klaar is om te bevallen, beval je niet. En meis, 37 weken is misschien niet "te" vroeg, maar nog steeds wel vroeg.

    Als iedereen zich nou zou instellen op 42 weken in plaats van op 37 weken, dan waren er een stuk minder teleurstellingen. Officieel loop je namelijk pas overtijd bij 42 weken.
     
  14. hanneke7

    hanneke7 Lid

    9 jul 2012
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Inleiden werkt trouwens ook niet altijd als jij en/of je kindje er echt nog niet klaar voor zijn!
     
  15. Wachtende

    Wachtende Fanatiek lid

    29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Pff wat is dat toch met die ongeduldigheid tegenwoord.
    Al voor de uitgerekende datum er alles aan willen doen om het kind eruit te krijgen...waardeer het wonder dat je mag dragen...
     
  16. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Same here! Ik heb zelfs 3 nachten in het ziekenhuis doorgebracht vanaf 40.5 weken en 3 x een ballonkatheter gekregen en ben 4 keer grondig gestript (auuuw!)
    Ik had ook zware BI. De gynaecoloog weigerde me in te leiden omdat het alles behalve een fijne bevalling zou zijn..

    Uiteindelijk de 3e nacht spontaan bevallen dmv gebroken vliezen.

    De baby komt echt wanneer het zelf wil. De gynaecoloog had dus gelijk, ook dat strippen zinloos is.
     
  17. Dame28

    Dame28 Actief lid

    26 nov 2013
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg gisteren een mail van de AH dat ik een gratis fles Bitter Lemon mag komen halen...
    ik denk dat het een hint was hihi:D

    Nee ik geloof niet dat je het kan opwekken...
     
  18. Zeilboot

    Zeilboot Actief lid

    8 okt 2013
    396
    21
    18
    NULL
    NULL
    Hier werkte niks. Vrijen en gestript op de uitgerekende dag ;) dit had zelfs geen effect ondanks dat ik 3 cm ontsluiting had.. Volgens de verloskundige rust nemen en niks plannen. Toen ik dit deed omdat ik " straatverbod" kreeg van haar tot het opgewekt werd, was ik dezelfde avond moeder.
     
  19. icsiwonder

    icsiwonder Actief lid

    13 jan 2012
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste acupunctuur behandeling gehad.
    Snachts braken me vliezen. Was toen toevallig ook volle maan. Was toen 40,5 weken

    Bij de 2de die homeopatische middelen gebruikt.
    Met 38 weken wou de gyn kijken of hij kon strippen
    Bleek al volledig verweekt te zijn en een puntje ontsluiting. Dagen erna extra veel ingenomen en had 3 dagen later al 4 cm zonder weeen. Volgende ochtend ingeleid. Dus het voorwerk is daar wel gelukt maar het echte werk hebben ze wel geholpen.

    Ik heb dus wel positieve ervaringen met homeopathie en acupunctuur
     
  20. belliebel

    belliebel VIP lid

    11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik heb bij Dinand vanaf het begin af aan gezegd dat hij met 37 weken geboren zou worden. Later bleek ook dat dat de beste dag was waarop schoonouders, ouders en schoonzus allemaal vrij waren.

    Met 36+6 kwamen we erachter dat meneer in stuit was gaan liggen. De volgende dag zou ik een draaipoging krijgen. "die middag verloor ik al een deel van mijn slijmprop. 's avonds voor de zekerheid ons bed in staan pakken, en 's nachts braken spontaan mijn vliezen.

    Dus van te voren je kindje alvast toespreken wanneer hij/zij verwacht wordt haha ;)
     

Deel Deze Pagina