Bevalling van derde kindje

Discussie in 'De bevalling' gestart door ambertje1105, 3 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambertje1105

    20 feb 2015
    66
    52
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af hoe is de bevalling van jullie derde kindje gegaan? Ging dit echt sneller? Of juist niet? Had je al eerder ontsluiting of juist helemaal niet?

    Ben wel benieuwd. Dit keer hoop ik natuurlijk te mogen bevallen. Bij mijn zoontje en dochtertje ben ik beide keren ingeleid met 39+1 weken zwangerschap. Wel was het zo dat ik bij mijn dochter al aan het bevallen was schijnbaar (vond al dat ik zo'n rare rugpijn had) maar kon niet doorzetten door mijn obstipatie....

    Nu ben ik toch wel benieuwd hoe het deze keer gaat lopen. Hij of zij mag nog wel eventjes blijven zitten (nu 33 weken zwanger) maar begin wel nieuwsgierig te worden
     
  2. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Geen idee nog ;) ik lees graag jouw ervaringen over een paar weken ;)
     
  3. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Mijn 3e ging wel sneller. De 2e duurde ongeveer 8 uur, de 3e duurde 4 uurtjes. Ik liep in ieder geval al vanaf 38+1 met 4 cm ontsluiting en ze is met 39+4 geboren.

    Ik ben nooit ingeleid.
     
  4. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik ben ook benieuwd :)
     
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Tja, je hebt 3 opties: het gaat soepeler, het gaat ongeveer hetzelfde of het valt tegen :cool:

    Mijn 3e viel helaas in de laatste categorie. Wat ongelukkige samenloop van omstandigheden, waardoor het mijn langste (8 uur) en meest vervelende bevalling werd. Niet ingedaalde baby, spontaan gebroken vliezen, platte bedrust, niet genoeg vorderende ontsluiting en weeenstorm met daarna stortbevalling, is een beetje de samenvatting :rolleyes:. Maar goed. Dat is relatief, want de eerste 2 waren behoorlijk soepel en snel (4 en 2 uur) en er is niets 'engs' gebeurd, mijn derde is gewoon zonder complicaties thuis geboren. In verslaglegging van VK staat het ook te boek als een soepele thuisbevalling. Alleen voor mij persoonlijk viel het gewoon tegen...:oops:
     
  6. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.458
    2.274
    113
    Mijn derde bevalling ging sneller dan de eerste, maar helaas langzamer dan de tweede. Bij de eerste twee had ik een ruggenprik gekregen en dacht bij de derde, doe mij nog maar zo eentje. Helaas ging het feest niet door omdat ik te lage bloedplaatjes waarde had (dan heb je een risico op bloedingen) en dat hoorde ik pas op het moment Suprème.uitslag kwam bij 3 cm en dus moest ik zelf aan de bak. Uiteindelijk vanaf echt goeie weeen tot aan persen heeft bijna negen uur geduurd Grr. Toen ik hoorde dat ik mocht persen, was hij er wel meteen uit.
     
  7. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Oh ja ik ben ook zo benieuwd! Kan alleen maar erger worden vrees ik. Nr 1 5 uurtjes, nr 2 2 uurtjes (thuis). Als deze er maar niet zomaar uitvalt :p. Nee zonder dollen, ik ben echt erg benieuwd en ook wel beetje angstig hoor. Het kan zo anders zijn als het zo lees...
     
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.951
    7.880
    113
    Vrouw
    45 minuten weeën en 3 min persen en ze was er. Ik had een ruggenprik. Ze hebben mij uren laten liggen. Vergaten de katheter en zo. Toen die gezet was was het zo gepiept. Ik starte met 3 of 4 cm. Maar bij de tweede had ik al weken 4 cm zonder dat er wat gebeurde.
     
  9. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik ben ook heel erg benieuwd. Bij de eerste 6 uurtjes, de tweede 2 uurtjes. Beide thuis geboren.
     
  10. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Gelopen tot 40.4 toen gestript want had blijkbaar al 5 cm ontsluiting. Ze wisten zeker dat de weeën kwam omdat ik al 5 cm had. Helaas niets gebeurd. Dag erna vliezen thuis laten breken en binnen 1,5 uur (4 min persen) was hij geboren. Andere gingen ook snel maar iets minder 3 uur (sterrenkijker) en 2 uur over gedaan. Alle drie thuis geboren. Vind bevallen echt het mooiste dat er is!!
     
  11. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hij moet zij zijn :roflmao:
     
  12. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Sneller. Nog steeds wel zeven uur bezig geweest maar ging in een minuut van 7 cm naar volledig en door naar persen. Mijn vriend heeft personeel van de gang gehaald want men dacht dat het nog wel even ging duren. Vier minuten verder was ze er.
     
  13. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Minder snel, ook qua persen, maar hij lag scheef dus ontsluiting krijgen en persen kostte wat meer moeite.
    Maar wel de meest relaxte bevalling, doordat ik bij de derde precies wist hoe en wat ik wilde waardoor ik me totaal kon ontspannen
     
  14. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Hier sneller. Eerste bevalling duurde 8 uurtjes waarvan 30 minuten persen, tweede duurde 4,5 uur waarvan 11 minuten persen en derde duurde 4 uur waarvan 1 minuut persen. Het leek er even op dat de derde wel weer langer ging duren. Ik bleef heel lang op 3/4 cm ontsluiting zitten. Toen ik het gevoel had er bijna te zijn zat ik pas op 5/6 cm ontsluiting dus ik voelde de bui al hangen... 5 minuten later lag mijn dochter op mijn borst.
     
  15. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Hier viel het ontzettend tegen. De eerste twee waren er met ongeveer 5-6 uur en over de derde heb ik 11 uur gedaan geloof ik. Kwam geen einde aan.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.946
    1.040
    113
    Vrouw
    Hier ging de derde bevalling sneller dan de eerste (15 uur), maar duurde wel weer langer dan de tweede bevalling (3,5 uur).

    Het kwam dat de ontsluiting van de eerste centimeters lang duurde (6 uur). Maar van 3 cm tot geboorte was maar 50 minuten.
     
  17. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Hier ging de 3e supersnel.
    Ik werd aan t infuus gelegd om de bevalling op te wekken. Dat deed eerst niks, Ik kreeg er geen weeën van.
    Om half 3 leek ik iets te voelen, om 5 over 3 was hij er.
    Ik was echt in shock!

    Mn 1e bevalling duurde bijna 12 uur, mn 2e duurde 3 uur. Allebei ook ingeleid.
     
  18. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Mijn derde duurde met inleiding ontzettend lang, maar dat is een apart verhaal met 17+5 weken.
    Mn vierde is dus mijn derde uitgedragen zwangerschap en die ging belachelijk snel. Vliezen braken en precies uurtje later had ik haar in mn armen .
    Nr 2 was 4u. Nr 1 18u.
     
  19. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dit stemt mij hoopvol over inleiding. Deze keer zal de eerste keer inleiding zijn voor me. Een positieve noot is fijn om te lezen :)
    Ga er niet vanuit maar het kan dus wel meevallen.
    Mag ik vragen of jij al ontsluiting had of verwerking van tevoren?
     
  20. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Ik ben 5x ingeleid.
    1e x ontsluiting, gelijk aan infuus, duurde 12 uur.
    2e x geen ontsluiting, gel ingebracht, na andeehalf uur weeën gekregen en 2 uur daarna bevallen.
    3e x ontsluiting, zie verhaal hierboven.
    4e x ontsluiting, gelijk aan infuus, langdurige bevalling ivm ruggenprik en ernstige bekkeninstabiliteit.
    5e x ontsluiting, vliezen spontaan gebroken, geen weeën, daarom infuus. Binnen 1.5 uur bevallen.
     
    paula1984 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina