Bevalling van Maryloes

Discussie in 'De bevalling' gestart door Maryloes, 12 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Zoals beloofd bijgaand mijn bevallingsverhaal. Milan is alweer een week oud en doet het hartstikke goed. Vandaag voor het laatst de kraamhulp gehad en die hebben we om 12.00 lekker naar huis gestuurd, want we waren er echt aan toe lekker met z'n drietjes te zijn.

    Bij de laatste controles bleek mijn bloeddruk wat verhoogd en had ik ook wel wat klachten zoals hoofdpijn en tintelingen, maar verder voelde ik me eigenlijk prima. De woensdag voor de bevalling kreeg ik rond 17.00 last van erge hoofdpijn, sterretjes zien en wazig zien. De verloskundige is toen langsgeweest en na een bloeddrukmeting van 100 vond zij het verstandig om mij door te sturen naar het ziekenhuis. Hier bleek uit de bloedtest dat mijn nieren niet optimaal functioneerden. Bovenstaande klachten kunnen duiden op een eventuele zwangerschapsvergiftiging, dus ik moest ter observatie 1 nachtje blijven.

    De volgende ochtend had ik nog steeds klachten, dus helaas moest ik blijven. Donderdagavond voeld ik me algeheel niet lekker en was mijn bloeddruk ook erg hoog. Vrijdagochtend heeft de arts mijn toen getoucheerd en bleek ik al 2 centimeter ontsluiting te hebben. Ze hebben toen gestript met de hoop dat de bevalling op gang zou komen, maar helaas was dit zaterdag nog niet het geval. Er was even sprake dat ik zaterdag ingeleid zou worden, maar inmiddels was mijn bloeddruk weer wat stabiel en was het erg druk op de kraamafdeling. 's Middags hoorden we echter dat ze aan het kijken waren of ik zondag ingeleid kon worden, maar toen ik 's avonds informeerde was er nog niks bekend.

    Zondagochtend was ik amper een half uur wakker of de verloskundige stond om 8.00 aan mijn bed met de mededeling dat ik mee mocht naar de verloskamer. Halsoverkop manlief gebeld en om 8.30 hadden ze de vliezen gebroken en lag ik aan het infuus. Om 11.30 waren de ontsluitingsweeen echt op gang en bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben. Daarna heb ik het als heel heftig ervaren. Ik had zowel buikweeen als rugweeen en vooral die laatste vond ik erg moeilijk op te vangen. Uiteindelijk hebben ze me onder de douche gezet en die warme straal gaf iets verlichting. Net op het moment dat ik het niet meer aankon en ik zoiets had van geef me een spuit of sla me knock-out kreeg ik persdrang. Dit was rond 14.10 en 17 minuten later was onze Milan er! Het is dus echt heel erg snel gegaan en de verloskundige noemde het een droombevalling. Ik zelf vond het vooral erg heftig, maar inmiddels zakt het een beetje naar de achtergrond.

    Nou, een heel verhaal. Op dit moment gaat het prima met me en zijn we vooral aan het genieten van ons mannetje :D
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Wel fijn dat op het moment dat het dan moeilijk begon te worden het dan toch nog snel gedaan was.
     
  3. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Dat is vervelend zeg dat je opgenomen moest worden in het ziekenhuis. Maar gelukkig is alles goed met Milan.
    Geniet lekker van hem ..
     
  4. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Jammer dat je toch naar het ziekenhuis moest...maar dat zal je wel snel vergeten nu je dat heerlijke wondertje bij je hebt.
    Geniet er maar lekker van ;)

    Liefs Linda
     
  5. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Inderdaad jammer dat je naar het ziekenhuis moest en nu lekker genieten van je mannetje!!
     
  6. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Nogmaals gefeliciteerd met Milan. Jammer dat je opgenomen moest worden, maar gelukkig was alles goed verlopen! Geniet van je mannetje!

    Gr.,
    Pamela
     
  7. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    blij dat alles toch nog goed is verlopen!!! nu lekker genieten
     
  8. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Sow, das toch inderdaad nogal heftig geweest voor je. Gelukkig dat nu weer alles goed is en je lekker kan genieten!!!!

    Liefs Angela.
     
  9. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmm wat een gedoe zeg vooral omdat je niet wist waar je aan toe was!!

    Wel komt voor ons nu ook alles dichterbij in de buurt. Dus ben zeker benieuwd hoe het ons gaat verlopen.

    Ben blij voor je dat je kleintje er al snel was toen je dacht het niet meer vol te houden!!!

    Heel veel succes met zijn drietjes hihi
     
  10. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Dat is wel snel gegaan zeg!! Kan me voorstellen dat ze het een droom bevalling noemden, maar zo wordt je als mama wel heeeeeeeeeel erg overdonderd. Als je dit allemaal had geweten had je het misschien ook wel anders ervaren, maar kan me voorstellen dat je meer even zoiets had van toen ze je mee namen naar de verloskamer van :confused:
    En vanaf toen is dus alles in een stroom versnelling gekomen zoals ik begrijp. Die buik en rugweeen die je allebei had had ik idd ook, en dat was voor mijn gevoel ook een ware hel, maar gelukkig heb je nu je kleine Milan lekker in je armen!! Nogmaals gefeliciteerd met je klien mannetje, byzonder he? Deze fantastische tijd!!

    Liefs Carry
     

Deel Deze Pagina