Bevallingsjurk

Discussie in 'De bevalling' gestart door iez, 1 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hallo,

    Zijn er dames die ervaring hebben met bevallingsjurk Granatovo?

    Zo ja, was het comfortabel tijdens de bevalling?

    Groetjes,
    Iez
     
  2. Ponyh

    Ponyh Actief lid

    1 okt 2018
    400
    425
    63
    Vrouw
    Ik had er nog nooit van gehoord!! Het lijkt me ook niet echt lekker zitten. T shirt werkte voor mij prima
     
  3. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik kende het ook niet. Ik wil alleen een jurk van mezelf waar ik een ruggeprik in kan krijgen en waar de baby makkelijk op mijn borst gelegd kan worden zonder dat ik meteen helemaal ontbloot hoef te liggen of zonder dat ik meteen in een ziekenhuisjurk hoef te liggen. Zo kwam ik deze jurk tegen. Maar ik ben benieuwd of anderen zijn die het wel kennen.
     
  4. DDara

    DDara Bekend lid

    20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Ik heb bij geen van mijn bevallingen kleding aan gehad zelfs geen bh....... ik vond het zo vreselijk heet ik moest echt alles uit!
     
  5. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hahahaha

    Ik heb het eigenlijk nooit warm gehad (misschien ook de airco in het zkh?) Mijn bevallingen gaan altijd snel (meestal in 1-3x persen binnen een paar minuten, max 8) en er zijn altijd veel mensen bij, minstens 4. Een keer waren er iets van 6-7 zorgverleners bij. Dan hoop ik niet dat ik voor zoveel mensen in mijn blootje beland hahahaha

    Bh en ondergoed doe ik sowieso niet aan. Dat bekneld alleen maar
     
  6. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Hihi ik heb uiteindelijk twee keizersnedes gehad en dan lopen er nog veel meer zorgverleners bij op de OK:rolleyes: en omdat de snee heel laag gemaakt wordt (onder je bikini broekje) lig je dan ook gewoon in je blote kont en later met je baby op je boezem:rolleyes:

    Maar even OT: mij lijkt het veel te veel stof. En bij mijn tweede bleef er veel vruchtwater ‘hangen’ in de buik waardoor dat er nog uren lang in golfjes uit kwam, dan lijkt zo een lange jurk mij zeer onprettig... ik zou echt voor iets korters gaan en voor mezelf het liefst ook zonder mouwen
     
    iez vindt dit leuk.
  7. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Whahaha je bent aan het bevallen, dan maakt dat echt niet meer uit :roflmao:

    Maar sorry, ook geen ervaring. Ik kon ook geen kleding verdragen.
     
  8. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ja je met de billen bloot hoort er uiteraard bij. Dat heb ik ook meegemaakt, maar ik ga liever niet nog bloter als het niet hoeft dat is het meer. Maar als het moet dan doe ik uiteraard op dat moment ook niet moeilijk over.
     
  9. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Ik ken de jurk niet. Ik hield niet van bloot lopen, dus ik heb elke keer een groot shirt/nachthemd met korte mouwen aangehad. Zelfs nog tijdens het persen. Pas toen de baby er uit was ging het shirt omhoog en baby erop. Toen kon het me gek genoeg ook niks meer schelen.
     
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik zou een uitverkoop jurkje zoeken die aan alle kanten erg elastisch is.
     
    iez vindt dit leuk.
  11. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik heb een goedkope zwarte slaapjurk maat xl gekocht voor mn bevalling en dat vond ik top. Heb er ook een ruggeprik in gehad (jurk werd aan achterkant omhoog gerold). Na de bevalling heb ik mn omhoog gedaan zodat mn dochtertje op mn borst kon liggen en er ligt dan ondertussen toch een deken bij je benen waardoor je niet te koop ligt maar je baby toch lekker bloot op je buik ligt.
     
    iez vindt dit leuk.
  12. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    iez vindt dit leuk.
  13. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hee, die heb ik ook! :D
    Maar wordt bij ons eerder gebruikt bij baby maken ;)


    Hier bevallen in een nachthemd met korte mouwen, vind dat heerlijk
     
    Raaf92, Schuurpapier, Koektrommel en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Dat is een sexy bevaloutfit :D

    Hier 1e keer in een ziekenhuisjurk en 2e keer bloot.
     
  15. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Haha eerste keer had ik echt wat gekocht maar het ging zo snel dat ik onder de douche uitkwam en een zwart hemdje aangetrokken heb. De tweede keer daarom niks gehaald en toen ging het zelfs zo snel dat ik mijn weeën opving onder de douche en gewoon naakt was (vond ik overigens toen de baby eruit was super ongemakkelijk en ik had echt zoiets van had niemand even kunnen zeggen dat ik wat aan moest doen? Maar ja, heb er zelf ook niet aan gedacht toen :roflmao:)
     
    meelanor en water27 vinden dit leuk.
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik heb bij de bevalling van de eerste trouwens een elastische rok en een zomervestje ingepakt gehad. Dat tilt makkelijk op en maak je je borst makkelijker vrij mee. Puntje bij paaltje helemaal niet aan gedacht om aan te trekken.
     
    iez vindt dit leuk.
  17. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    En wat is je plan bij de komende bevalling?
     
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik verwacht niet dat ik genoeg tijd ga hebben om mij daar druk om te maken. Mocht ik dat wel hebben dan trek ik een lang vest zonder knopen, rits of ander harde stukjes aan.
     
  19. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Ik had speciaal een goedkoop zwart topje gekocht voor tijdens de bevalling: nooit aangehad. Mijn bevalling ging vrij rap en ik heb echt geen seconde mezelf om willen kleden.
    En ik had een nachtjurkje (zwart van de Hema, echt prima!) voor na de bevalling: nooit aangehad. 2,5 uur na de bevalling was ik alweer uit het ziekenhuis.

    Toch zou ik het nét weer zo doen. Kan me voorstellen als je bevalling langer duurt of je langer in het ziekenhuis moet blijven, dit namelijk een ander verhaal is.

    Voor mijn bevalling vond ik het raar dat er zo weinig aanbod was in dergelijke kleding. Nu snap ik waarom ;) Het is toch zonde om €60 aan iets uit te geven als je ook met €10-€15 klaar bent? Zou ik liever nog iets leuks voor de baby kopen...
     
  20. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Wat veel geld voor een jurk die mij echt vreselijk onhandig lijkt zitten.

    Ben je zelf een klein beetje handig met de naaimachine? Knip aan de achterkant, twee knippen aan de voorkant. Omzomen, paar stukjes klittenband of knopen en je maakt van een xxl nachthemd van een tientje zo zelf die jurk.
     
    iez vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina