Bevallingsnachthemd

Discussie in 'De bevalling' gestart door Spritsmetmelk, 26 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Hi!

    Ik had het idee dat ik iets heel makkelijks zocht, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. :) Ik zoek voor mijn bevalling een nachthemd. En ik kan 'm niet vinden (ja, voor 66 euro, dat vind ik dan weer een beetje overdreven). Wat ik zoek?

    - Een nachthemd / big shirt dat niet te strak zit en ik met mijn buik aan kan
    - Zwart zodat je het bloed niet teveel ziet zitten
    - Een zachte niet zweterige stof, gewoon pyjamastof dus ;)
    - Aan de voorkant een knoop of drukknoop sluiting VOLLEDIG van boven naar beneden
    - Geen 66 euro (ja voor twee, ik weet het... maar ik vind het best een uitgave dan en had gehoopt voor 20 euro ofzo wel iets te vinden), het is alleen voor de bevalling namelijk..

    Ik vind wel 'bevallingsnachthemden en voedingsnachthemden' met knoopjes bovenaan, maar ik wil graag van boven naar beneden, zodat ik iets heb waarbij ik in het begin niet cònstant in mijn blote kont loop, maar ik wel redelijk snel volledig open kan trekken bij de geboorte, zodat de baby direct volledig op mijn blote buik en borst kan i.p.v. op mijn nachthemd of ik met een opgekropt nachthemd in m'n nek zit.


    [​IMG]
    https://www.bellyfashion.nl/2-pack-voedingsnachthemd-gemma-black
    of zoals deze https://www.bonprix.nl/product/voedings-nachthemd-zwart-943160 met een fijn prijsje, alleen dan met meer knoopjes, deze kan wat mij betreft niet ver genoeg open. Dan ligt de baby alsnog op m'n nachthemd.. toch?



    Is dit nou zo'n stom idee? :roflmao: Waarom bestaat dit amper? Is toch best praktisch? Als ik foto's kijk van geboortefotografen zie ik allemaal kindjes half op een shirt liggen of een opgekropt shirt (als sjaal, haha) bij de moeder in d'r nek. Dan is het toch super praktisch als je nachthemd wat verder open kan zodat je baby lekker op je blote buik kan? :rolleyes:
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    Heb je al gekeken naar een rekbare viscose jurk met spaghetti bandjes?
     
  3. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Zo jurk van het plaatje had ik bij H&m zal ff zoeken.
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  4. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  5. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Zoiets was inderdaad helemaal prima geweest! Maar korte jurk in XXS ga ik in deze toestand inderdaad niet inkomen denk ik, haha. Loop ik denk ik alsnog in m'n blote kont de hele tijd! Heb ook al op wikkeljurkjes gezocht, maar hebben vaak 'wikkellook' en zijn vanaf onderaan je borst/taille vaak vast... Haha, zo stom. Ik ben al de hele avond aan het zoeken. Erg hè :roflmao:
     
  6. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Hmm ja dat is denk ik niet echt wat ik zoek. Viscose lijkt me niet echt een lekkere zachte stof om in te bevallen en moet zeggen dat ik sowieso weinig kan vinden met knoopjes aan de voorkant. Maar mocht je een goede weten, dan houd ik me uiteraard aanbevolen ;)
     
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    Kleding met viscose erin is vaak juist heerlijk zacht. Het moet alleen niet te synthetisch worden. Als het gaat om de feeling dan zou ik naar de winkel gaan om te voelen. Als het goed rekt dan zijn knopen niet per se nodig zolang het niet te moeilijk is om het van de armen af te krijgen. Als je een klein hummeltje op je hebt liggen dan zijn harde stukjes als knopen ook niet echt fijn.
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  8. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Bij mijn eerste bevalling had ik ook bedacht een fijn bigshirt aan te doen, maar op het moment zelf vond ik dat teveel gedoe.
    Ik wilde juist niet teveel stof om me heen, resultaat is dat ik in een zwart (langer model) hempje met voedingsbh eronder ben bevallen. (Voedingsbh ivm grote borsten wat anders heel vervelend hangt/plakt) Vanaf m'n navel naar beneden was het niet bedekt met kleding, wat ook niet kon omdat mijn bevalling medisch was en ze met apparatuur ons kindje in de gaten hielden. Wel iets om rekening mee te houden mocht je in het ziekenhuis bevallen. Ik lag trouwens niet bloot hoor, zo lang als kon lag ik gewoon onder een laken vanaf m'n middel. En dat was tijdens de bevalling ook wel het laatste waar ik me druk om maakte...
    Na de bevalling de bandjes van mijn hemd naar beneden en lag de baby op mij en daaronder mijn buik enigszins bedekt door het hempje wat ik naar beneden had geschoven.

    Mijn bevalling nu zal weer medisch zijn (nu zelfs 2 kindjes die ze willen monitoren), dus waarschijnlijk ga ik weer voor een langer hemdje.
    Wel trouwens een fijn nachthemd (met een reeks knoopjes) mee voor na het douchen/opfrissen na de bevalling. Ik deed de knoopjes altijd zover als mogelijk open en dan legde ik ons kindje op mijn borst, deels bij mijn nachthemd in.
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  9. Lazuli

    Lazuli Actief lid

    19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Ik had gewoon een pyjama bij de zeeman gehaald. Uiteindelijk niet aangehad want ik kon niks aan mijn lichaam verdragen tijdens de bevalling. Bij de eerste had ik alleen een topje aan, maar dat was in het ziekenhuis en ik vond dat fijner met inloop van artsen. Ik zou bij de zeeman kijken, of de primark heeft ook vaak zulke pyjama’s
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  10. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.945
    12.419
    113
    Vrouw
    Spritsmetmelk en LoveShineALight vinden dit leuk.
  11. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.039
    2.168
    113
    Eerste keer had ik een oud shirt van mijn man aan, met het idee dat het voorgoed verpest zou zijn en weggegooid kon worden. Het is uiteindelijk gewassen en hij draagt het nu nog, haha.
    De andere keren had ik gewoon een nachthemd van mezelf aan, zo'n groot uitgevallen t-shirt. Die draag ik nu ook nog steeds.

    Nooit echt nagedacht over voedingsmogelijkheden of zo. Na de bevalling kreeg ik een groot badlaken over me heen voor de warmte en dan trok ik dat shirt gewoon omhoog om de baby op me te kunnen hebben liggen. En daarna ging ik douchen en dan trok ik toch iets anders aan.
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.103
    113
    Vrouw
    #12 GroeneBomen, 27 aug 2020
    Laatst bewerkt: 27 aug 2020
    Maakte niet uit wat ik droeg, mijn shirt kon ver genoeg open (voedingspyjama van bon prix gaf echt ruimte genoeg) maar zuster drukte t gewoon omhoog haha
    Maar helaas geen huid op huid contact, hij stopte met ademen dus geen gouden uur gehad. Wel levend kindje goddank.
    Eenmaal weer terug bij mij drukte ze weeeer mijn schone voedingspyjama omhoog haha. Ik zei nog, zitten knoopjes op! O nee niet gezien haha

    Of je laat gewoon je shirt open knippen.
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  13. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.945
    12.419
    113
    Vrouw
    Ik had een gewoon t shirtje aan nooit weer zoooo warm! Helaas zat ik aan infuus dus kon die niet uit haha...
    Deze keer iets zonder mouwtjes.. en miss is idd iets met knoopjes wel fijn en dan bij persfase al open doen..
     
  14. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Ik had bij Zeeman twee pyjama jurkjes gekocht in een maat te groot. Goedkoop, kan weg als t niet schoon wordt, loop niet in je blote kont en na de bevalling omhoog gedaan zodat de kleine bij me kon liggen. Dat duurde toch maar kort want ik moest gehecht worden en toen lag de kleine bij manlief huid op huid. En na t douchen wat anders aangetrokken.
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  15. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ik had ook echt mijn hele tas vol met zulke nachthemden die ik zorgvuldig had uitgezocht. Uiteindelijk ben ik bevallen in een witte top omdat het vanaf moment 1 heftig was dat ik 0 seconde over kleding switch heb nagedacht en ook geen puf had om me om te kleden. :roflmao: Maargoed, het voorwerk was wel leuk dus snap je volkomen!

    Ik had overigens een grijs nachthemd gekocht en in mijn tas zitten van Calvin Klein, omdat ik die stof zo super fijn vond en ik niet in het zwart wilde bevallen. Beetje bijgeloof denk ik .
     
    Spritsmetmelk en Loveischocola vinden dit leuk.
  16. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Zoek eens op badjas katoen. Dan krijg je ook varianten te zien van dunne shirtstof.

    Zou me niet te druk maken om bloed op shirt, als je toch voor iets goedkoops gaat kun je het weggooien daarna als het niet schoon wordt. En tijdens / na de bevalling maak je je echt niet druk om een beetje bloed.
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  17. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    ik had uiteindelijk zkh hemd aan xD
    niks uit mijn vluchtkoffer gebruikt xD had lang zwart shirt voor de bevalling bij maar liep allemaal beetje anders dan verwacht:o:
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  18. so blessed

    so blessed Bekend lid

    1 jun 2015
    683
    440
    63
    Ik had voor tijdens de bevalling een heel licht en luchtig simpel wijd shirtje van de Hema. Die kwam vervolgens toch onder het bloed enzo (is eruit gewassen) en toen vond ik het heerlijk vrij snel daarna juist iets schoons aan te doen. Ik heb voor nu het bevallingsjurkje gekocht, die kan open tot de navel. Tijdens de bevalling draag ik datzelfde shirtje weer :)
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik had speciaal voor de bevalling een nachtjapon gekocht.

    Resultaat: bij de 1ste bevalling ben ik bevallen met een bh,hemd en een strak shirt aan. :roflmao:

    Bij de 2e bevalling bevallen in een hemd en shirt.
    Door het douchen had ik daarna geen bh aan, anders had ik die gerust ook aan gehad.

    Misschien een lang (omslagvest) zodat je de bovenste knoopjes los kan doen

    En de nachtjapon is nieuw de zak ingegaan voor Roemenië.
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  20. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.665
    113
    Vrouw
    Bij de eerste heb ik me daar ook echt druk om gemaakt. Tot ik ging bevallen en daar werkelijk geen seconde over heb nagedacht.
    In de eerste bevallen van zo'n basic katoenen stretch singlet van de Hema. Was helemaal prima, niet te warm en niet te strak om m'n buik.

    Van de 2e in m'n blootje in bad :p
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina