Bevestigingsriemen autostoel kwijt. Wie helpt me denken?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door samarinde01, 25 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    54F1F25E-38DD-42CF-A084-D3B565A004AE.jpeg D62F3A89-FBA5-4B2B-8136-9EB5967D888F.jpeg Toen onze oudste over ging van zijn achterwaartse stoel naar een ruimere met gewone gordel, heb ik de achterwaartse stoel op zolder gemikt. Gemikt, want onze jongste was net geboren en het was hier nogal een chaos.
    En nu ben ik dus die verrekte bevestigingsriem kwijt. Ik heb er nog 1, maar heb er 2 nodig. En nu zie ik dat nieuwe riemen 30 euro kosten, ruim 35 incl verzendkosten. Wat een geld!

    Ik zit te kijken of ik niet een alternatief kan bedenken. Iemand ervaring?

    Je maakt dus een lus door de ‘gesp’ door de band te halen (op de plek van de witte streepjes zitten openingen) zo maak je dan de band vast aan de autostoel van de bijrijder of bestuurder. De gesp wordt vastgeklikt aan de achterwaartse kinderautostoel.

    Ik hoop zo dat jullie iets weten!
     
  2. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Een alternatief bedenken voor de bevestiging van een autostoel? Sorry, maar die snap ik écht niet.
    Niet gaan klooien daarmee, jammer van t geld, maar gewoon een nieuwe riem kopen dus.
    Je vervoert je kindje achterwaarts, dat heb je denk ik ook weloverwogen gedaan toch? Niet zelf gaan rommelen dus, vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje vreemd dat je daaraan denkt.

    Of ik begrijp je post helemaal verkeerd, dab mag je mn reactie als niet gepost beschouwen ;)
     
    Jessi79, mama079, Ysabella en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.151
    2.237
    113
    Vrouw
    Dit was ook een beetje mijn eerste reactie. Dus de zolder nog een keer goed doorspitten of anders gewoon pech voor die 35 euro..
     
  4. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik zou een nieuwe kopen! Het is zonde van het geld, maar veiligheid voorop! Als er wat gebeurd en door een zelf geknutselde oplossing gebeurd er iets met je kind.. dat risico zou ik niet nemen. Dan maar 35 euro armer.

    Of even nog goed zoeken op.zolder of in dozen met babyspul? Hij zal nog wel ergens liggen toch?
     
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    En de mijne ook. Gezien de tijd dat je de stoel gebruikt valt 35 euro ook wel mee
     
  6. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    35 euro dat valt toch wel mee. Een nieuwe stoel is duurder.
     
  7. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Jullie hebben gelijk ook. Veiligheid staat absoluut voorop. Maar ik raakte lichtelijk geirriteerd dat die dingen zo duur zijn.
    Gezien de periode is dat niet zo veel inderdaad.

    Toch kan ik me niet voorstellen dat een andere ‘band’ onveiliger zou zijn of zo.
     
  8. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Waarom niet? Deze band zit er niet voor niets bij en is hiermee getest.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  9. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Ik ga nog een rondje doen, maar ik geef het weinig kans. Ben al 2 weken aan het zoeken (en de kleine is de maxicosi zó zat!)
     
  10. Mimosa

    Mimosa Niet meer actief

    Ik ben vast de enige, maar ik zou inderdaad iets anders simpels proberen te bedenken. Iets met tie-rips bijvoorbeeld. Wij hadden een liggende maxicosi (geen idee hoe dat precies heet), die werkte ook met van die gespen, maar doordat een gesp tussen de deur had gezeten was hij kapot. We hebben toen in plaats van de gesp de stoel vastgezet met tie-rips. Lastiger, want niet los te halen (gesp kun je natuurlijk losklikken), maar ik zie niet in waarom dit minder veilig zou zijn dan een gesp.

    Ik snap niet precies hoe jouw constructie moet werken, dus ik kan je daar niet bij helpen, maar misschien Kun je kijken of je de bevestiging met iets anders kunt doen.
     
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Of kijken of je via marktplaats goedkoop een autostoeltje van zelfde merk op de kan tikken?
     
  12. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw

    :eek::eek: Een autostoel met tie-rips?!? :|
    On-be-grijpelijk ....





    @ts: ik zou voor die €35 inderdaad gewoon een nieuwe bestellen. Zonde, maar dan weet je in ieder geval wel dat het de goede is en het veilig is.
     
  13. Mimosa

    Mimosa Niet meer actief

    Waarom onbegrijpelijk? Het enige dat we gedaan hebben is een gesp van plastic, vervangen door tie-rips van plastic, die veel sterker zijn dan het plastic van een gespje. Wat is daar zo erg aan?

    Ik ben ook voor veiligheid, maar je kan ook overdrijven hoor. Gewoon je gezonde verstand gebruiken.
     
    Whysteria vindt dit leuk.
  14. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Omdat ik werkelijk waar niet kan begrijpen hoe iemand iets kan vervangen wat door de fabrikant uitgebreid getest is. Getest op veiligheid bij een ongeluk waar gigantisch veel kracht vrij komt.
    En dan een tie-rip gebruiken ....

    Ik snap het gewoon niet. Maar goed, iedereen moet doen wat ze zelf willen hoor.
     
    mama079 en Ysabella vinden dit leuk.
  15. Mimosa

    Mimosa Niet meer actief

    Tie-rips zijn sterker dan een gesp. Ik vind het werkelijk waar niet dat jij impliceert dat wij ons kind in gevaar brengen.
     
    Whysteria vindt dit leuk.
  16. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Zo sterk vind ik tie-rips persoonlijk niet. Als je er net op een verkeerde manier druk op zet, springen ze zo kapot. Ik zou het zelf dus nooit gebruiken om een autostoel mee vast te zetten.

    @ts, ik zou er geen twee keer overnadenken en gewoon die 35 euro uitgeven.
     
  17. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Idd, niet morren aan de stoel. Nog een keer zoeken en anders toch dat bandje nieuw kopen.
     
  18. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Het hangt wel van de tie-rip af he? Wij gebruikten ze altijd om de buggy aan het imperiaal vast te gespen voor lange ritten, en ook nu bevestigen we de kinderfiets aan de grote fietsen op het fietsenrek met tie-rips.

    Ik heb persoonlijk meer vertrouwen in een tie-rip dan in zo'n flimsy gespje als in de OP.
     
    Mimosa vindt dit leuk.
  19. Mimosa

    Mimosa Niet meer actief

    Gespen gaan toch ook kapot als je er op een verkeerde manier druk op zet? En ja, niet het allerdunste tie-ripje gebruiken. Wij hadden er 4 gebruikt. Zat echt goed vast, en was echt niet minder sterk dan een gespje hoor. Enige nadeel is alleen dat tie-rips wat moeilijker los te krijgen zijn. Maar dat is redelijk overkomelijk. Hoogstens wat irritant.
     
    Whysteria vindt dit leuk.
  20. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    De gesp in mijn post is van metaal! Ijzersterk ding. Ook de band is erg sterk. Ik ga geen tie rips gebruiken. Lijkt mij inderdaad toch onveilig.
    Ik heb net nieuwe originele banden gekocht.
    Toch bedankt voor het meedenken!
     
    littlemunchkin en Whysteria vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina