bevruchting/innesteling; do's and don'ts

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mireille74, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mireille74

    Mireille74 Niet meer actief

    wat doen en laten jullie zoal om bevruchting en innesteling te bevorderen? mijn vriend is veel en onregelmatig van huis vanwege z'n werk en we "missen" weleens een ei zeg maar. daarom probeer ik op andere manieren de kans op een zwangerschap zoveel mogelijk te vergroten. ik bedoel dus geen ovulatietesten etc, ik voel m'n eisprong uitstekend. gaat me meer om de rest er omheen...

    zo ben ik voorzichtig met wassen onder de douche. douchegel verandert de zuurgraad daar beneden en dat lijkt me niet bevorderlijk voor de bevruchting en innesteling. nu was ik daar dus uiteraard al nooit met zeep, maar vanaf het moment dat ik voel dat m'n eisprong eraan gaat komen tot aan m'n nod komt er niet eens zeep in de búúrt. ;)

    ook heb ik eens gelezen dat dagelijks een orgasme innestelingsbevorderend zou zijn. daar trakteer ik mezelf dus ook op, vanaf het moment dat ik m'n eisprong heb gehad tot aan nod ha ha......

    hebben jullie nog meer tips? qua voedsel/drinken, seksueel, lichamelijke verzorging, wát dan ook? en vanaf welk moment in de cyclus doen of laten jullie dat? en wat is de gedachte erachter? gooi me er maar mee dood ha ha, alle tips zijn welkom!
     
  2. BlossomBaby

    BlossomBaby Actief lid

    31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk eigenlijk niet dat je echt invloed uit kan oefenen op de innesteling, maar wat betreft de bevruchting wel een paar dingetjes..
    Ik heb laatst gelezen dat de kans op een zwangerschap met een paar procenten naar beneden gaat als jij klaarkomt vòor je vriend, omdat je bmm dan wat meer dicht gaat (gedurende 5 minuten ofzo)! Dus daar let ik op ;)

    Verder... gezond eten en veel drinken, vitamines slikken, sporten etc maar dat is allemaal wel standaard.
     
  3. Miscalculated

    Miscalculated Fanatiek lid

    2 nov 2013
    1.722
    1
    38
    Overijssel
  4. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Klaarkomen bevorderd de bevruchting, als je maar komt nadat jouw man is gekomen. Zeker niet ervoor, dan sluit de bmm.
    De innestelling kun je niet bevorderen, ja met gezond eten en gewoon gezond leven.
    Foliumzuur voorkomt een open ruggetje, dit heeft met bevruchten en innestellen niets te maken.
    Pompoenpitten is bevorderlijk voor het zaad! Zeggen ze ;)
     
  5. Pearll

    Pearll Fanatiek lid

    1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Babyaspirine of tarwekiemolie is ook goed voor de innesteling, maar niet combineren dat maakt je bloed te dun. Ook is visolie goed. Zo en zo foliumzuur maar dit heeft niks met innesteling/bevruchting te maken voor zover ik weet.
    Kussen onder de billen en kwartiertje blijven liggen en een goed glijmiddel wat de zwemmers helpt zoals preseed of concieve plus boekt voor sommige meiden ook successen.
     
  6. MMarinka

    MMarinka Actief lid

    17 feb 2011
    308
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leiden
    Persoonlijk geloof ik alleen in goed eten, niet roken en op tijd klussen!
     
  7. Amoura

    Amoura Actief lid

    24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Zoals pearll al aangeeft weet ik dat tarwekiemolie idd een goede doorbloeding van de bm en dus innesteling kan bevorderen.. dit is nu de 2e maand dat ik het slik en tot mijn grote schrik had ik vandaag op 5 dpo een veegje roze/bruinige afscheiding + een temp dip, wat ik nooit eerder heb gehad.. maar toch bang voor een grote teleurstelling volgende week!

    Anyway ik wens jou heel veel succes Mireille! Hoop gauw een wondertje voor jullie.
     
  8. Brabootje

    Brabootje Actief lid

    11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Je buik warmhouden zou bijdragen aan de innesteling. Sinds 2 maanden ga ik naar een acupuncturiste, zij vond mijn buik erg koud aanvoelen. Dus nu let ik echt op mijn voeding, drinken (niet te koud) en heb ik thuis vaak een kruikje op m'n buik. Ben nogal een koukleum, dus vind het ook wel fijn. En baadt het niet.. ;)
     
  9. Pearll

    Pearll Fanatiek lid

    1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Dat kan best eens goed nieuws zijn! Ik hoop van harte dat het raak is, je bent al een hele poos bezig zie ik, jou banner en mijn banner komen wel erg overeen zo te zien hihihi
     
  10. Amoura

    Amoura Actief lid

    24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Ik hoop het heel hard.. we shall see. Haha ja dat viel mij ook al op ;) het klinkt heel gek maar door mijn miskraam het afgelopen jaar ben ik nog gemotiveerder en heb ik meer hoop op een wondertje, omdat ik weet dat het wel 'kan lukken' zegmaar. Ik wens jou ook heel veel succes Pearll en hopelijk voor ons beiden heel gauw een gezonde zwangerschap! X
     
  11. Patruusje

    Patruusje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Ik had hier ergens gelezen dat granaatappelsap de innesteling zou bevorderen... Een of 2 glazen per dag rond je ei tot aan nod. Ik had het nog nooit gedronken maar nu toch maar gehaald, en ook hier geld baat het niet dan schaad het ook niet :D

    O ja en inderdaad goed glijmiddel dat de man z'n zaadjes goed vervoert... Ook gekocht en de tijd zal het leren!
     

Deel Deze Pagina