Bewaren knutselwerkjes / werkboekjes school

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mariannetje, 24 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariannetje

    Mariannetje Bekend lid

    6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Hoe bewaren jullie de knutselwerkjes en de werkboekjes die de kinderen mee uit school nemen?

    Dochter zit nu in groep 3 en brengt regelmatig iets mee vanuit school.
    De knutstelwerken gaan bij mijn eerst voorlopig in de vitrinekast, maar die raakt vol steeds..
    De werkboekjes (lezen,schrijven,rekenen) gaan bij mij in een map met insteekhoesjes, maar die map zit vol!

    Hebben jullie misschien nog een creatieve manier om ze op te bergen?
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.509
    8.358
    113
    Ik heb de mooiste teken- en knutselwerkjes en de eerste schrijfwerkjes bewaard. Alles is veel te veel. Wat ik bewaar zit per kind in een afsluitbare bak.
     
  3. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik ben nog van de 'ouderwetse' fotoalbums en de mooiste knutsels/tekeningen gaan daar bij in. Maar ik ben heel selectief, anders heb ik de zolder bomvol tegen de tijd dat ze van de basisschool af zijn...
     
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Mijn moeder had een grote mand/kist per kind. Alles aan tekeningen/rapporten enz moest daar in passen anders ging er wat weg. Speelgoed en fotoalbums had ze wel apart trouwens. Ik denk dat wij ook 1 grote kist ofzo halen tegen die tijd.
     
    lovemy2kids vindt dit leuk.
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Betreft tekeningen waar hij echt zijn best op heeft gedaan gaat eerst op naar de deur en daarna in een ringmap.

    Knutselwerk heeft hij niet mega veel. Er zit een mega verschil in zijn werk op school en thuis dus die gaan meestal bij het oud papier. Overigens is hij het daar mee eens.

    Werkboeken tja ik heb ze van vorig jaar (groep 3) nog bewaard maar zou ze deze vakantie uit gaan zoeken. Ik denk dat ik zijn eerste schrijfboekje bewaar, kern 1 taal werkboek en zijn eerste taal zon boekje.

    De tekeningen zijn wel erg leuk, hij kijkt er ook graag nog eens in terug. Overal staat ook een datum op.
     
  6. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.070
    613
    113
    Ik bewaar de mooiste knutsels en tekeningen maar echt niet al die werkboekjes hoor, niet te doen joh. Per kind van die plastic opbergbakken van Ikea, al 2 vol dus ik moet ook weer dingen gaan weggooien, weet anders echt niet waar ik al die zooi moet laten.

    Later gooien ze het vast zelf meteen weg hahaha. (Deed ik wel tenminste)
     
  7. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.070
    613
    113
    Idd eerste boekjes heb ik bewaard.
     
    owly vindt dit leuk.
  8. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik bewaar de mooiste dingen in een grote bak en elk jaar maak ik er foto's van en dan gaat het weg.
     
  9. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Zowat alles wordt hier bewaard in die bak van de gemeente, elke 2 weken komen ze die halen en leggen ze alles per kind in hun bak in een grote loods...
     
    Baileyy, Spectre, Liekje81 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    dit.,
    Ik heb 1 kist met babyspullen, eerste schoentjes, kleding etc.. foto album, krant geboorte dag, zwemdiploma’s etc..
    En 1 kist per kind met school/knutselspullen..
    als ze uit huis gaan krijgen ze die 2 kisten mee
     
  11. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Werkboekjes hebben wij nog niet, maar de mooiste werkjes bewaar ik in een afsluitbare bak.

    VOOrdat ze daarin gaan, belandt 99% gewoon bij het oud papier en 1% hangen we op aan de binnenkant van onze televisiekast (die staat het grootste gedeelte van de dag open dus dan zien we de werkjes gewoon, enkel in de ochtend dat we beneden komen oogt het rustig omdat de kast dan dicht is).
    Nou hebben wij ook wel een kleuter die net 1 jaar op school zit en een peuter dus de werkjes worden eigenlijk pas sinds kort van de oudste echt mooi soms. Vandaar dat we nu nog op 99% oud papierbak zitten, maar later waarschijnlijk wat minder ;)

    Maar goed, je vroeg om een creatieve opbergmanier....
    Scrapbooken? Of vind je dat te zonde om ze te verknippen?

    Slinger er van maken?
    En als er 10 werkjes aan de slinger hangen, dan de slinger opruimen in een bewaarbak en aan het einde van het jaar 1 opgeruimde slinger uit kiezen om te blijven bewaren?
     
  12. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Ik ben echt een ontaarde moeder want ik gooi vrijwel alles gelijk weg.
    Heel soms hangt een tekening nog een tijdje aan de deur van de meterkast.
    Werkboekjes bewaar ik ook niet.

    Van de kleuterjaren werden op school mappen gemaakt en die heb ik nog wel, denk ik. En her en der zwerft nog wel een pennenbak of fotolijstje van een vader- of moederdag rond.

    Gelukkig zijn mijn kinderen sowieso niet erg productief, en het interesseert ze ook niet dat ik alles weggooi.
     
    Spectre en Elisje vinden dit leuk.
  13. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ik ook!
    Mijn oudste heeft verzamelwoede en wil het liefst elke tekening houden. Ze maakt al gauw een paar tekeningen per dag..

    Afijn. Ik koop voor ze van die tekenboeken, die mogen ze bewaren maar werkboekjes van school.. mn schoonouders kwamen vorig jaar nog met een bak van mn vriend aan, alles is naar het blauwe archief:rolleyes:
     
  14. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.615
    367
    83
    ..
    Oudste krijgt voor iedere vakantie een stapel mee, die kijk ik even door en loop dan naar de oud papier bak . Er heeft 1 werkje wat langer gelegen, maar ook die is nu weg ☺️. Het maakt hem ook tot nu toe niet uit.
     
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.026
    17.040
    113
    Vrouw
    Uhhh niet?:oops: sommige leuke knutsels hangen in de keuken aan de koelkast, of leuke moeder/vaderdag cadeautjes bewaren we.
    En die worden dan vervangen bij nieuwe knutsels en de oude gaan dan (stiekem) de bak in. :o: Nog nooit meegemaakt dat m'n zoontje iets kwijt was. Hij kijkt niet meer naar die knutsels om.
    Mijn moeder had alles van ons bewaard.. toen ik uit huis ging heb ik alles in de bak gegooid, wat moet je er anders mee haha.
     
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik bewaar ook vrij weinig.
    Hele mooie werkjes komen een paar weken aan de deur te hangen en gaan vervolgens de kliko in.
    Veterstrikdiploma oid wil ik nog wel bewaren.
     
  17. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.136
    4.354
    113
    Home
    Hier gaat bijna alles weg
    Ze hebben alle drie een opbergdoos met spullen zoals zwemdiploma, geboortekaartje, rapporten, afscheidsboek psz
    Maar de knutslrs en werkboekjes niet hoor
    Wat moeten ze daar later mee ik heb het zelf ook weggegooid
     
  18. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Ik heb veel in een doos zitten, maar merk dat ik daar uiteindelijk toch niets mee ga doen. Mijn moeder had vroeger ook veel bewaard
    Toen ze gingen verhuizen vroeg mijn moeder wat ik mee wilde nemen. Nou.....niks dus. Alles nog eens bekeken en toen weggegooid. Uiteindelijk denk ik dat dat met de spullen van de kinderen ook gebeurd.
     
  19. thebooandtheboy

    30 sep 2016
    80
    46
    18
    Ik gooi ook veel weg, want het is massaproductie hier en ik word helemaal gek van al dat papier. Alsnog heb ik heel veel tekeningen en werkboekjes, deze leg ik op zolder. Uiteindelijk wil ik het per kind uitzoeken en in een eigen bak doen. Het zit nu allemaal door elkaar.
     
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.895
    113
    Vrouw
    We hebben ladeblokjes van de ikea. Als het schooljaar voorbij is en ze over zijn dan kunnen de werkboekjes weg. Van de knutsels mogen ze er dan drie uitzoeken om te bewaren. Dingen als handafdrukjes heb ik wel gelijk in de bewaarbak gedaan.
     

Deel Deze Pagina