Bewegen baby pijnlijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dobiv, 4 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobiv

    Dobiv Lid

    21 sep 2022
    49
    42
    18
    Vrouw
    Ik vroeg me af of jullie dit herkennen. Onze kleine uk heeft het sommige periodes wel héél gezellig binnen. Dan is ze de hele dag super druk. Lekker trappen en draaien. Echter hierdoor ervaar ik op sommige momenten een soort krampende pijnscheut, gekoppeld aan het trappen. Ook dezelfde plek in de buik als waar getrapt wordt.
    Ook veranderd door het draaien de plek van trappen en het krampen gevoel regelmatig. Afhankelijk van hoe ze ligt.

    Het lijken mij geen harde buiken, want de rest van de buik wordt niet hard. Ook al voelt het dus aan als een soort kramp. En ook de plek zelf is niet super hard (hoogstens gespannen door de trap). En het duurt meestal ook maar een paar seconden. Het is dus echt actie en reactie op de beweging.

    Toch voelt het inmiddels erg vervelend.

    Ben ik de enige die dit ervaart? :)
     
  2. Padmee

    Padmee Fanatiek lid

    19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Nee je bent niet de enige. Ik heb precies hetzelfde. Vooral als ze wat lager zit en aan het keten is. Maar soms ook gewoon omdat ze zichzelf uitstrekt ofzo? Heb dan een hele bobbel wat hard aanvoelt (haar rug?) wat een beetje uitsteekt. Is niet bepaald prettig. Lijkt kwa gevoel een beetje op harde buiken vind ik. Alleen dan plaatselijk :roflmao:
     
  3. Dobiv

    Dobiv Lid

    21 sep 2022
    49
    42
    18
    Vrouw
    Precies dat! Het voelt verkrampen maar is heel kort en precies rondom de trap. :)
     
    Padmee vindt dit leuk.
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.969
    8.772
    113
    Herkenbaar, als zoon zijn billen omhoog deed zat het tegen mijn ribben.

    Waarschijnlijk van binnen uit gekneusd.
    Gelukkig een schat voor terug gekregen.

    Miet wel zeggen dat het na de bevalling even duurde voor dat het herstelde.

    Ik ben zelf niet heel groot dus daar lag het waarschijnlijk aan
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.106
    113
    Vrouw
    Yep, ik zit nu nog in de fase gezellige kleine schopjes maar zodra hij groter wordt en vooral echt draait met zn lijf brr.
     
  6. Fietje001

    Fietje001 Actief lid

    21 mrt 2021
    245
    137
    43
    Vrouw
    Hier bijna 26weken zwanger en heeeeel actieve baby en eerlijk gezegd ervaar ik de bewegingen ook niet als aangenaam.. soms echt pijnlijk zelfs!! En dan heb ik nog 3mnd te gaan en wordt hij alsmaar groter..
    Waarschijnlijk komt dat deels omdat ik niet echt een grote buik heb tot nu toe..3kg400 bijgekomen tot nu toe in de bijna 6mnd zwanger!
     
  7. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Haha heel herkenbaar!
    Check af en toe even of ik geen blauwe plek heb zitten.
    Ze kan echt goeie trappen uitdelen die op sommige plekken ook echt pijnlijk zijn.
    Gisteren lekker tegen m'n banden aan het trappen en doen en gisterenavond had ik er echt spierpijn van :rolleyes:
     
  8. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier al enkele weken het idee dat mn buik aan de binnenkant bont en blauw is, haha.
    Echt vaste plekken, en die zijn mega gevoelig nu :rolleyes:
     
  9. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    #9 xPoppetje, 2 jan 2023
    Laatst bewerkt: 2 jan 2023
    Ik vind de bewegingen ook vrij pijnlijk en kan er meer niet van genieten dan wel.
    Sinds gisteravond heb ik een beurse plek aan de binnenkant en ik zit stiekem nog te wachten op een te harde schop tegen mijn ribben.

    Ik vind zwanger zijn fantastisch, maar die pijnlijke bewegingen mis ik niet na mijn bevallingen.

    Edit: moet er nog wel bij zeggen dat deze baby enorm actief is. Voel hem al vanaf 14 weken en ook vrijwel direct al dagelijks. Hij heeft met de 20 weken echo geen seconde stil gelegen en maakt nog steeds de hele dag salto's. Echt heel schattig wel hoor, maar.. Tja, pijnlijk, dus.
     

Deel Deze Pagina