Beweging, onzeker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door spotlight, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spotlight

    spotlight Actief lid

    18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Ben nu 27 w en 4 dgn zwanger. Ik maak me een beetje zorgen omdat ik mijn kindje gisteren de hele dag niet gevoeld heb. Ik ben wel de hele dag aan het wandelen geweest. Kan het zijn dat mijn kleintje een groeispurtje aan het maken is en daarom zich een dagje koest heeft gehouden, of dat het komt doordat ik de hele dag druk ben geweest?

    Heb vandaag nog maar 3 zachtje plopjes gevoeld (nu is het overdag nooit erg druk). Herkennen jullie dit en moet ik me nu zorgen maken?
     
  2. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Als je het vandaag wel gevoelt heb zou ik me niet teveel zorgen maken. Je zou natuurlijk altijd deverloskundige kunnen bellen ter geruststelling ze krijgt ws veel vaker zulke telefoontjes.

    Hier de kleine ook erg rustig als ik een hele dag druk geweest ben. Bij mijn vorige zwangerschappen heb ik het ook wel eens een dag niet gevoelt en heb toen de verloskundige gebeld. Zij stuurde me toen door voor een hartfilmpje maar alles was gewoon goed.
     
  3. spotlight

    spotlight Actief lid

    18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Krijg de vk niet op het reguliere nr te pakken en wil liever niet het noodnummer gebruiken. Ik wacht nog wel even af hoe het vanavond gaat. Meestal is het kindje dan het drukste.

    Bedankt voor je antwoord!

    Nog meer ervaringen?
     
  4. Stresskip007

    Stresskip007 Actief lid

    23 jun 2008
    154
    0
    0
    Dordrecht
    Ik heb dat vd week ook gehad...toch maar even afgewacht met bellen..
    volgende dag voelde ik haar weer volop bewegen.. ;)
     
  5. spotlight

    spotlight Actief lid

    18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Bij jouw termijn kan het nog heel goed dat je het niet elke dag voelt. Ik ben alweer iets verder en twijfel of ik het nu al elke dag moet voelen (ben nog net geen 28 wkn...)
     
  6. Stresskip007

    Stresskip007 Actief lid

    23 jun 2008
    154
    0
    0
    Dordrecht
    Ik voel mijn kindje (al zeker 3 weken) elke dag...mijn placenta ligt ook aan de achterkant..(ik heb ook gehoord dat je t vanaf 23 weken elke dag moet voelen..de ander zegt weer 28 weken..)
    Maar begrijp dat je je zorgen maakt...even bellen kan geen kwaad toch..? Als je daar door zekerder voelt.. ;)
     
  7. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik ben net 30 weken en voel de kleine inderdaad wel de hele dag druk. Niet schoppen, maar bewegen omdat het al best weinig ruimte heeft nu. De keer dat ik het minder voelde was ook een beetje aan het eind als het echt geen ruimte meer heeft. Zou dus als je je eht zorgen maakt ook gewoon bellen ookal is het het noodnummer.
     
  8. Femmetje

    Femmetje Bekend lid

    24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Ik had dat toen ook hoor. Soms voelde ik ook een dag niks. En dan ineens snachts begon het weer. Daar kwam ik dan bij toeval achter omdat ik dan even wakker was. Ik heb nu nog steeds dagen dat ik het zomaar een paar keertjes heel lichtjes voel, terwijl ik al bijna 36 weken ben. Gewoon een rustig kindje denk ik.
     
  9. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Herkenbaar hoor: hier ook rust voor een groeispurt aan en ook als ik druk ben. Dta mag ik dan meestal 's nachts bezuren, ;-( zoals afgelopen nacht... Zolang je het wel voelt, ook al zijn het kleine plopjes, is er niet zoveel aan de hand. Als het echt dagen zo aanhoudt, zou ik wel even de VK bellen...
     
  10. spotlight

    spotlight Actief lid

    18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Heb nu toch maar de vk gebeld en mocht meteen langskomen. Heb het hartje gehoord, maar vk kon idd geen reactie uitlokken. Hoefde me geen zorgen te maken en moet a.s. donderdag nog even langskomen met urine en even horen hoe het met mijn maag is (ivm al 2 weken enorme maagpijn)

    Bedankt voor jullie berichtjes!
     
  11. Stresskip007

    Stresskip007 Actief lid

    23 jun 2008
    154
    0
    0
    Dordrecht
    Gelukkig dat alles goed is..altijd fijn om te horen! :thumup:
     

Deel Deze Pagina