Bewegingen baby 32 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babyvijf, 15 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    #1 Babyvijf, 15 apr 2019
    Laatst bewerkt: 15 apr 2019
    Hoi

    Sinds ong 31 weken is mn kleintje al ingedaald. Dus dat de bewegingen minder worden is dan heel normaal.
    Als de baby beweegt dan is t ook goed duidelijk. Maar wat me nu dwars zit is dat de baby naar mijn idee dus nog maar weinig momenten beweegt .
    Mijn vraag is dan ook: als je bij wilt houden hoeveel je de baby voelt, gaat t dan om t aantal momenten of in totaal t aantal trapjes over de dag?
     
  2. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Ik kan je geen direct antwoord geven, maar Mijn vk zegt dat als ik wat anders merk aan zijn ‘normale’ patroon ik moet bellen, beter een x te vaak als te weinig.

    Mijn baby beweegt minder heftig, schuift nu wat meer. Moet zeggen dat ik soms zelfs Mn buik zie bewegen maar niet eens echt wat voel! (Nu ligt mijn placenta wel voor) Heb je daar al eens op gelet?
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  3. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ja dat heb ik ook dat mn placenta voor ligt. En dat is de eerste keer van al mn zwangerschapprn dus heel raar. Daarom.wil ik meer inzicht krijgen in die aantal bewegingen. Niet zo zeer omdat ik me druk maak maar omdat t nu heel anders is dan mn vorige zwangerschappen.

    Ik zie mn buik weleens savonds bewegen maar overdag eigenlijk niet echt omdat ik altijd druk ben met de kleinste.
     
  4. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Ik heb dat ook hoor volgens de verloskundige moet je 10 momenten op een dag beweging voelen wanneer je twijfeld op je linkerzij gaan liggen en dan zou je met 1,5 2 uur de kleine wel een keer moeten voelen aangezien dat schijnbaar het slaappatroon is. Echter tussen32 en 35 weken heb ik minder gevoeld bleef tot een paar vaste momenten met name na het douchen en dan op bed liggen. Na 35 weken is het weer meer geworden ook de hik voel ik vaak.
    Bij ligt de placenta ook aan de voorkant en dat was bij de eerste ook zo en het patroon was toen bijna hetzelfde.
    Bij twijfel gewoon je verloskundige bellen die vinden dat echt niet erg
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  5. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Nu net was de kleine weer heel druk. Zo druk dat ik er harde buiken van kreeg. Miss ben ik overdag gewoon echt te druk en merk ik t gewoon niet. Ga morgen ff daggie bankhangen en opletten
     
    jadie vindt dit leuk.
  6. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Fijn dat de kleine weer druk is lucht toch op.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  7. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Nou zeker opgelucht .tis deze week ook even een zware emotionele week omdat t het weekje vier jaar geleden was dat we hoorde dat t foute boel was met ons zoontje en hij na een weekje is geboren en overleden met 17,5w zwangerschap. Dus denk dat ik dan ook wat sneller ongerust ben daardoor. Nu deze ochtend voel ik de kleine weer lekker goed.
     
  8. Xivanka

    Xivanka Actief lid

    21 mrt 2017
    233
    287
    63
    Dikke knuffel voor jou!! X
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  9. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Dankjewel x
     
  10. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Elk kindje heeft een ander ritme kwa trappen.. het is vooral belangrijk om te kijken hoe jouw kindje normaal beweegt en zodra het minder is even de vk contacten. Ze kunnen altijd even wat checks doen. Ik heb een heel wild kind die de hele dag door mn buik aan het verbouwen is. En ik ken ook iemand die haar kindje helemaal niet voelde en daardoor meerdere dagen per week een ctg moest om te kijken of het goed ging vanbinnen. En dat kindje is ook kerngezond. Dus laat je niet ongerust maken als je van anderen hoor dat hun buik de hele dag te keer gaat. Vertrouw op jouw gevoel en op jouw kindje en hang bij twijfel aan de bel bij de vk.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  11. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    @Beheer dit topic mag gesloten worden
     
  12. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Babyvijf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina