Bewust alleenstaand - 2de kindje

Discussie in 'Donorschap' gestart door kleintje85, 17 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje85

    kleintje85 Bekend lid

    5 apr 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Hoi Dames,

    Wie is er BAM en heeft een 2de kindje? Vind je het zwaar, hoe is je netwerk en wat gaf voor jou de doorslag om voor een 2de kindje te gaan? Of kies je niet voor een 2de kindje en waarom houd je het bij 1 kindje?

    Gr. Sammie
     
  2. Phloxie

    Phloxie Actief lid

    15 mei 2018
    395
    381
    63
    Vrouw
    Hallo!

    Ik ben sinds drie maanden ook moeder van een tweede dochter. Bevalt me prima! Ik het begin was het wel erg wennen en zoeken naar een nieuw ritme nu met z’n drieeen.
    Ik vind het niet zwaar, maar heb nog verlof misschien dat dat scheelt. Mijn jongste slaapt ook prima snachts dat scheelt ook.

    De doorslag voor mij gaf het idee dat het heel fijn is voor een kind om een ander te hebben die uit hetzelfde nest komt. Weet wat jij mee hebt gemaakt etc. Ik heb dus ook bewust voor dezelfde donor gekozen zodat ze dat ook delen.
    Daarnaast, mijn dochter werd al wat ouder en zelfstandiger dus ik zag het mezelf ook doen, zonder dat ik armen en energie te kort zou komen.
    Ik heb betrokken ouders, flexibel werk en enkele bevriende moeders die wel eens mijn oudste mee uit spelen kunnen nemen.

    Dit samen, en de wens om nog eens een kind op de wereld te zetten en die ontwikkeling nog eens mee te maken, heeft me voor een tweede kind doen kiezen.
     
    Linda89 vindt dit leuk.
  3. Phloxie

    Phloxie Actief lid

    15 mei 2018
    395
    381
    63
    Vrouw
    Wat zijn jouw overwegingen hierin dan?
     
  4. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik ben nu zwanger van de 2e.

    Vond dit wel enorm moeilijke keuze. Want ik ben wel bang dat ze beiden of 1 misschien mij kwalijk zal nemen dat ze geen vader hebben.
    Verder wel een beetje hetzelfde als phloxie. Kindje van dezelfde donor, expres wel gewacht tot ik hersteld was, mn leven weer lekker loopt, 1e kan lopen etc.. Ik heb ook een fijn netwerk om me heen. Maar ik vond het wel moeilijk om voor een 2e te gaan, omdat 1 kindje bij een ander onderbrengen nog best te doen is, maar iemand met 2 kinderen opzadelen toch bezwaarlijker is. En ik vind het al moeilijk hulp te vragen of vind al snel dat ik mn ouders bv te vaak vraag. Maar het is soms ook echt nodig. Met deze zwangerschap kan ik echt niet zonder oppas hulp.
     
    kleintje85 vindt dit leuk.
  5. Gilmore1980

    1 jan 2019
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hey,
    Ik heb ook twee kinderen als BAM. Ik zou het iedereen aanraden omdat ik zie hoeveel ze aan elkaar hebben. Ik wilde, zoals iemand anders ook al schreef, mijn zoontje niet alleen achter laten, moest er met mij iets gebeuren.
    Maar ik vond en vind het soms wel zwaar. De werkweek is één rush van maandag tot vrijdag. In het weekend is het wel iets relaxter, maar alles staat in het teken van mijn kids. Mijn sociale leven staat op een zeer laag pitje, zeg maar bijna onbestaand. Mijn ouders zijn mijn enige opvangmogelijkheid, maar zij geven ook geregeld aan dat ze ook genieten van de rust zonder kleinkinderen. Wat ik uiteraard begrijp. Maar een babysit betalen om gewoon even iets te gaan drinken, dat maakt het avondje wel erg duur. Dus ik ga weinig weg, probeer etentjes met vrienden/collega's zoveel mogelijk te spreiden in de tijd en geniet van de rustige avonden in de zetel .

    Maar ik zou het zeker opnieuw doen!
     
  6. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    Hier nog een bammer
    Ik heb nu 3 aardsen kindjes en inmiddels zwanger vd 5de.
    Ik ben bam geworden sinds mn jongste andere kids was ik samen met partner.
    4j rf geleden nam ik de stap om alleen een kindje te krijgen.
    Dit is super goed bevallen.
    Oudsten zijn inmiddels 12 en 9, jongste net 1.
    Nu dus zwanger van een brusje. Zelfde donor!

    Ik heb er voor gekozen
    1) altijd groot gezin gewild.
    2) ik wilde graag dat de jongste niet "alleen " zou zijn, omdat er alwel leeftijd verschil was
    3) ook een gedachte die meespeelde was dat ik een vol broertje of zusje voor hem zou willen.

    Ik moest uiteraard goed nadenken over t feit s het financieel haalbaar?
    Krijgen ze genoeg aandacht
    Hoe zit het met ruimte?
    Dus zeker niet over 1 d a g ijs gegaan.

    Maar t s het allermooiste wat er s en ja t is soms vrij zwaar in jhe eentje.
    Ook mijn netwerk s er gelukkig en ze steunen me.
    Maar ik moet ook bekennen dat er helaas genoeg mensen in mn omgeving zijn die een mening hebben over bam moederschap. Of t hebben van grote gezinnen.
     
    Mamalizzy en kleintje85 vinden dit leuk.
  7. kleintje85

    kleintje85 Bekend lid

    5 apr 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Ja precies dat.. Ik zou t natuurlijk voor mezelf doen. Maar ik vind het ook belangrijk dat mijn dochter naast mij nog een broer of zus heeft, mocht ik weg vallen. Bedankt voor je antwoord
     
  8. kleintje85

    kleintje85 Bekend lid

    5 apr 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Ja ik vind het uiteindelijk ook een moeilijke keuze. Je weet nu echt oprecht wat het moederschap in houdt, wat het met je doet ik heb de donor gereserveerd staan. Als ik niet zwanger raak van deze donor voor de 2de keer, dan stop ik er mee. Wil graag een kindje van dezelfde donor. Ik wil geen narigheid met dat de eerste wel ooit de vader ziet en de 2de niet, omdat hij bijv. Al is overleden. Dan heeft de 1 wel de donor gekend en de ander blijft met vragen zitten.
     
  9. kleintje85

    kleintje85 Bekend lid

    5 apr 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Gefeliciteerd trouwens, leuk!
     
  10. kleintje85

    kleintje85 Bekend lid

    5 apr 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Ik heb sinds deze week wel een betaalde oppas, zodat ik juist eens weg kan. Zij is toevallig stagiaire geweest bij mn dochter op de groep. Ik vertrouw haar echt! Bedankt voor je antwoord.
     
  11. kleintje85

    kleintje85 Bekend lid

    5 apr 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Wauw! Als ik dat had gekund, zoveel kindjes! Haha. 2 vind ik zelf prima, maar als je meer aan kunt, waarom niet.. er zullen altijd mensen zijn met een mening. Dat hebben we zelf ook over iemand anders zn situatie, ook onbewust. Maar ja, ik gooi mn mening nooit op straat, anderen doen dat keihard wel haha
     
    Linda89 en Elraange vinden dit leuk.
  12. kleintje85

    kleintje85 Bekend lid

    5 apr 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Hoeveel tijd tussen de kindjes is het meest praktisch als je alleen bent? Ik denk dat ik rond juni ga starten, dan is ze rond de 3 of net iets over de 3, als het 2de kindje er is.
     
  13. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Hoi!

    Hier ook een bam! Mijn oudste is wel vanuit een relatie maar de 2e bewust alleen voor gekozen dmv ZI. Mijn oudste word begin volgend jaar 4

    Ik heb niet een mega groot netwerk maar de mensen die ik heb zijn er ook volledig en kan ik altijd op terug vallen.

    Heel eerlijk ik vond de zwangerschap zwaar maar vooral omdat ik enorm last van me bekken had. Naar mijn bevalling ging het met mezelf mis en heeft de kleine naar de kraamweek opgenomen gelegen dat vond ik wel enorm zwaar omdat je echt tussen 2 kindjes in zit maar door de mensen om me heen heb ik het toch redelijk kunnen doen allemaal. Ik denk dat als je het graag wilt je er voor moet gaan! Het is echt niet altijd makkelijk maar dat is het in een relatie ook niet :)

    Mocht je meer vragen hebben mag je ze altijd stellen! :)
     
    kleintje85 vindt dit leuk.
  14. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Bedankt kleintje. Toevallig vandaag het hartje gehoord bij de 16 weken controle. Alles gaat nog goed. Maar ik vond het door vermoeidheid wel zwaar de afgelopen 5 weken. Weet ook dat het in het volgende trimester vast weer terug komt. En nu met een zieke dreumes valt het noet altijd mee, gebroken nachten en werken enz.
    Maar het is vast de moeite waard. Alleen soms denk ik wel hoe moet dat nou straks als er 2 zijn. Niet omdat ik dat niet van tevoren heb bedacht, maar gewoon omdat je soms zo moe ben en het opeens moeilijk lijkt. Het komt wel goed.

    Bij mij zit er straks net 25 maanden tussen. Ik merk wel dat een kleine die kan lopen, maar nog wel fijn opgetild wil worden best zwaar is haha. Maar goed aan de andere kant is ie ook lekker knuffelig.
     
    kleintje85 vindt dit leuk.
  15. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hier ook twee kinderen met behulp van dezelfde donor!

    Er zijn natuurlijk eindeloos veel bezwaren vooraf maar ik heb nog geen moment spijt gehad. Het was heel zwaar de eerste 2,5 jaar vanwege forse slaapproblemen maat inmiddels wordt het echt makkelijker.
    Het onderbrengen van 2 kinderen is nog lastiger dan ik had gedacht.
    Maar ook dat is tijdelijk natuurlijk.

    En ze hebben nu zoveel aan elkaar, veel samen spelen maar ook ruzie maken ;).
    Voor vragen mag je me ook pb-en.
     
    kleintje85 vindt dit leuk.
  16. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik ga deze maand starten voor een tweede. Helaas wel van een andere donor, omdat mijn donor niet beschikbaar is. De wens voor nog een kindje is te groot. De vraag is of het gaat lukken. Ik ga eerst weer beginnen met kid/iui een paar keer. Mocht het lukken dan ga ik voor een pleegkindje.

    Eigenlijk komt het nu niet uit een tweede, maar ik word er niet jonger op. Ik word in april 40 jaar. Ik heb sinds april dit jaar een nieuwe baan, mijn moeder is terminaal ziek en al sinds langere tijd tob ik met een laag ferritine/vitamine d gehalte. Maar om nog een jaar te wachten...

    Het zal de eerste jaren pittig zijn. Sociaal netwerk en familie is klein. Ik heb bij de eerste ook ingesteld op pittig, dat was het deels ook. Ik heb gelukkig een kindje dat redelijk makkelijk is en goed slaapt.

    Ik heb de kindjes juist liefst kort op elkaar, dan heb je het baby zijn maar gehad. Lijkt mij juist niks als de een bijna naar school gaat en je dan met nr 2 weer van vooraf moet beginnen.
     
  17. kleintje85

    kleintje85 Bekend lid

    5 apr 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Bedankt! Ik denk idd ook dat de eerste 1a2 jaar met 2 kinderen pittig zijn, maar lijkt me ook weer heel leuk om 2 kinderen samen te zien opgroeien :)
     
  18. kleintje85

    kleintje85 Bekend lid

    5 apr 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Ach wat heftig, sterkte met je moeder :(
    Als ik er voor ga, dan als mn dochter 2 jaar is. dan aanmelden en als het mij gegund is, dat ze rond de 3 is. T liefst als de eerste zindelijk is haha.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  19. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Bedankt! @kleintje85 Onze meisjes zijn bijna even oud zie ik :)
     
  20. Babystyle1988

    Babystyle1988 Nieuw lid

    8 okt 2019
    1
    1
    3
    Vrouw
    Goedemorgen,

    Hier ook een BAM mam. Ga deze maand ook voor een 2e kindje.
    Via een donor en zI.

    Heb een dochter uit 2008. Wens voor 2e is er al heel lang en ga dus niet meer langer wachten.
     
    aicirtap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina