slaapzak of dekentje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweeling, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Onze kleine slaapt onder een zomerdekentje en voor de winter zetten we de andere helft eraan en is het een winterdeken.

    maar wanneer gebruik je nou een slaapzak?
     
  2. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wanneer je bijvoorbeeld een erg beweeglijk kindje hebt. Lotte werd met 2 maanden oud zo beweeglijk dat wij een lakentje en dekentje niet meer verantwoord vonden, we hebben haar toen in een combisleeper gelegd.
     
  3. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik gebruik vanaf dat Vigo 4 weken was een slaapzak. Maar dat was puur omdat hij de dekens van zich aftrapte. Als jou meisje dat niet doet en goed onder de dekens blijft liggen is een slaapzak (voorlopig) nog niet nodig. Wel zou ik in de herfst een slaapzakje aan doen.
     
  4. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Als ze de dekens aftrappelen en dan van de kou wakker worden. dat is echt HET moment om over te stappen op een slaapzakje :)
     
  5. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    onze slaapzak heeft open mouwen dat is niet erg?
    en is een gewone katoenen slaapzak voldoende met pyama en romper of moet het deken er nog overheen? of alleen laken?

    de laatste paar dagen ligt ze op de dekens...zonders dat ze open zijn ze ligt er gewoon op haha :)

    en wat is een combisleeper :oops:
     
  6. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wat bedoel je met open mouwen?
    Alleen een katoenen slaapzak is voldoende met redelijk warm weer. Ik zelf doe alleen nog een lakentje over Vigo heen, maar dat is meer om hem 'vast' te leggen anders rolt hij zich om in bed. Voor de warmte is het hier trouwens ook voldoende want het is altijd vrij warm op Vigo's kamertje.
     
  7. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    In de winter is het hier erg koud en omdat wij amper stoken dan gebruik ik een winterslaapzak en 1 of 2 dekentjes.

    Nu is de zomerslaapzak en 1 deken in gebruik.

    De slaapzak is om ervoor te zorgen dat hij de dekens niet wegtrapt en hij blijft iets beter liggen (iets... hij kan zich wel afzetten naar boven)

    Overdag slaapt hij trouwens zonder slaapzak, alleen snachts met. Met de deken kan ik hem ook goed instoppen. Kindjes vinden het vaak fijn als ze lekker strak liggen.
     
  8. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    zonder mouwen haha
     
  9. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Open mouwen is niet erg MITS de armsgaten niet te groot zijn!

    Een combisleeper is een 4-seizoenen slaapzak, hier mag je geen dekentjes meer bij gebruiken en ze liggen altijd warm genoeg.
     
  10. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik had Glenn al heel snel in een slaapzak. De overgang was anders te groot van inbakerdeken naar 'los' liggen in bed. Nu wil Glenn zelfs geen deken meer. Hij ligt ook in een CS. Perfect, geen trammelant meer of ie te warm of te koud ligt. Dure uitgave, maar hij kan er in tot 4 jaar. Als je het dan uitrekent, is het niet duur meer.
     
  11. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kian slaapt met slaapzak zonder dekentje of lakentje. In de winter een winterslaapzak.
     
  12. Vennetje

    Vennetje Actief lid

    3 aug 2006
    261
    0
    0
    Sara slaapt onder een dekentje en een laken.
    Als het kouder wordt gaat ze een slaapzak aankrijgen. Ik heb een maat 70 liggen. Die is nog te groot en met dit weer te dik.
    Ze ligt over het algemeen stil onder de deken als ze slaapt. Pas als ze wakker wordt gaat ze zich naar boven duwen, maar dan maakt ze ook geluid, dus zo ligt ze nooit erg lang.
     
  13. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik gebruik een dekentje maar die moet ik echt goed tussen het matras en bedje stoppen anders trapt ze hem van der af. omdat ze zo beweeglijk is heb ik wel een slaapzak geprobeerd maar dit vind zij echt niet leuk ze zet het echt op het huilen dan.
     

Deel Deze Pagina