Uitkering en nu werken?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Kelly19, 12 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly19

    Kelly19 Actief lid

    26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    Hallo

    Heb een vraag
    Ik heb nu een jaartje een uitkering
    Mijn zoontje is nu 10maand en heb een slechte bevalling gehad
    Nu willen ze mij aan het werk hebben van de sociale dienst alleen mijn vraag is dit hoeft toch niet tot het kindje 2 jaar is?
    Want ik wil mijn zoontje echt niet naar een creche doen :(

    groetjes
     
  2. missmariska01

    missmariska01 Fanatiek lid

    volgens mij kunnen ze jou gewoon aan het werk zetten?! :(
     
  3. Keyano

    Keyano Lid

    19 okt 2007
    41
    0
    0
    Rotterdam
    Hay,


    Ja ze kunnen je gewoon aan t werk zetten.
    maar zoals er geen opvang is of geen plek is op de creche houd t op.
    Ik heb ook uitkering, nu zeggen ze om helemaal uit de uitkering te komen moet ik fulltime gaan werken, want met 3 dagen red ik dat niet :(.
    Nou sorry maar ik heb geen kindje gekregen om fulltime te gaan werken.


    Sucsses meid.
     
  4. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    mijn zus is alleen staande moeder en werkt 3 dagen in de week en de rest wordt aangevult met een uitkering, haar zoontjes zit 3 dagen op de kinderopvang en die is door hun geregeld. dus ja ze mogen je aan het werk zetten hoor
     
  5. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Tuurlijk mogen ze je aan het werk zetten. Het zal de sociale dient niet intresseren dat jij een helse bevalling hebt gehad hoor!

    Er is toch niks mis met werken? Misschien wel lekker dat je er dan tussenuit bent.
     
  6. ikkuh

    ikkuh Actief lid

    3 sep 2007
    278
    0
    0
    ja dat is iets wat ik me ook afvroeg
    ik werk nu dan.. maar straks niet meer na 3maand thuis te hbben gezeten.ze hebben genoeg redenen om mij niet meer te verlengen..
    ik wil best 20uur werken..maar echt geen hele dagen!.. dan zie je je kleine niet eens
     
  7. ikkuh

    ikkuh Actief lid

    3 sep 2007
    278
    0
    0
    oja dat wou ik nog even zeggen
    ik werkte op een KDV en daar kwamen babys van 3maand! vind dat zo zilieg.en dan nie voor 4uurtjes ma gewoon van 8tot5! en dat vind ik dus echt niet dat het kan! je hebt wel geld nodig.. maar niet een kindje te houden/nemen om het elke dag naar de KDV te brengen toch?
     
  8. Kelly19

    Kelly19 Actief lid

    26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands

    Precies !
     
  9. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik vind het nogal wat, wat jullie daar zeggen hoor.

    Full-time werken is niet ideaal, maar ook mijn kindje gaat straks van 8 tot 5 naar de creche.

    Ik heb gestudeerd, een goede baan met veel doorgroeimogelijkheden en zeker een leuk salaris. Echter, 4 dagen werken is wel gewoon noodzakelijk. Ik ben van mening dat als je er buiten de crechetijden om gewoon 100% bent voor jouw kindje, het dan niet anders is. Ik vind het wel heel fijn dat ik weet dat mijn kindje straks gewoon kan gaan studeren, omdat ik daar nu, door hard te werken, geld voor apart kan zetten.

    Verder begrijp ik prima dat jullie de keuze maken om/ of door omstandigheden een uitkering ontvangen, maar weigeren om je kind naar de creche te doen en te gaan werken, terwijl je wel kunt werken gaat mij echt te ver. Dat je niet full-time aan het werk wilt maar 3 dagen lijkt me logisch, maar beoordeel dan ajb niet de mensen die wel hard werken en Netto minder overhouden omdat jij een uitkering krijgt. Dit soort voorzieningen zijn er voor mensen die niet anders kunnen en niet voor mensen die niet anders willen.
     
  10. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik wil ook wel s iets niet, maar om nu te leven op n uitkeringkje omdat je je kind niet naar de creché wilt doen, vind ik veeeel te ver gaan. Eerlijk gezegd vind ik dat geen gegronde reden. Ik weet niet wat voor bevalling je hebt gehad maar omdat je hier voor de rest met geen woord over rept en alleen antwoordt met bovenstaande quote, denk ik dat 'wat je over hebt gehouden van je bevalling' wel meevalt en niet mee weegt.
     
  11. Maria0

    Maria0 Bekend lid

    9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Hallo

    ik heb een zoontje van 23maand 10jan word die 2
    en ik ben in verwachting
    ik heb ook een uitkering
    en paardagen geleden via me uitkering aangeboden
    gekregen een baan tekrijgen met opleiding erbij
    ik kan dit helaas niet doen omdat ik zwanger bent en
    een hernia in me rug heb
    ik heb nu een jaar uitstel gekregen omtekijken hoe het
    gaat in de zwangerschap en na de bevalling zodat ik als nog een
    beslissing kan maken

    ik wil heel graag een baan en een opleiding krijgen
    ik weet zeker dat je na een tijdje thuis gezeten hebt
    echt zoiets hebt van pff je hebt wel je kindje/kinderen
    maar de kontacten met andere mensen mis ik wel
    even lekker babbeltje maken dat soort dingen


    p.s
    mijn zoontje gaat naar de creche als die 2jaar is en die
    gaat 2dagen van half 9 tot half 12
    de creche is een harstikke makkelijk voor als ze straks
    naar school gaan dan weten ze hoe ze
    met andere kindjes om moeten gaan en kunnen ze al
    veel omdat ze het op de creche hebben geleerd

    een kinderdagverblijf is waar jij je kindje heen kunt brengen
    als je geen oppas hebt of als je drukwerkende moeder bent

    de Creche en de Kinderdagverblijft is dus echt verschillend ;)
    Sorry voor het lange verhaal
     
  12. Linka76

    Linka76 VIP lid

    14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik ben zelfs ook eigenlijk alleenstaande moeder en woon nog niet samen, ik heb al 5 jaar uitkering, toen Myrna 4 jaar was, ging ik aan de slag om te werken! Was ik al blij mee, eerder kon ik niet werken ivm depressieveteit en toen ik wilde gaan werken heb ik gewoon aangegeven om gaan te werken, ze waren verbaasd over.
     
  13. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik vind het niet meer dan normaal dat ze je aan het werk zetten. Waarom zou jij lekker thuis mogen blijven en een uitkering vangen en wij wel moeten werken voor ons geld.

    Kijk als je niet wil werken, ook prima, maar dan heb je ook geen geld!

    En GELUKKIG zijn er kDV waar je je kindje de hele dag kan brengen. En ik ben blij dat er liefdevolle leidsters zijn die heel fijn met je kindje omgaan van 8 tot 17!
     
  14. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    jeetje man, ik kan me enorm opwinden als ik dit allemaal lees....enorm aanvallend op de werkende moeders terwijl ze zelf van een uitkering niks zitten te doen....nee, da's makkelijk schieten!

    Hoe hels ook, na 10 maanden ben je echt wel genezen dus kun je aan het werk. En zo niet, dan zul je wel een WIA krijgen, toch?

    Ik wil mijn keuze niet verdedigen, want het is immers mijn keuze.
    Ik weet wel dat mijn kind het bji de opvang enorm naar haar zin heeft. En ja, ik breng haar alleen maar weg omdat ik kan werken....werken is geen vies woord hoor! En het levert ook wel 3 of 4 keer zoveel op als jouw uitkering....plus het voorbeeld wat je je kind geeft he...dat is ook nog behoorlijk anders.
    Mijn kind groeit op met de gedachte dat je voor je geld moet werken maar dat dan alles wel kan.
    Jouw kind groeit op met de gedachte dat veel niet kan want er is geen geld voor, want mama is liever lui en gaat niet werken ....
     
  15. Niet meer actief

    jemig wat een aanvallende reacties soms...

    ik snap beide kanten wel.. ik zit ook gewoon thuis (zonder uitkering) Ik ben gestopt met de opleiding toen ik danisha kreeg. Ik weet nog niet of ik straks ga werken of toch naar school.. maar ik vind het ook enorm moeilijk om de stap te nemen om te gaan werken of leren.. dan kan je mij wel lui noemen maar ik vind het gewoon ontzettend leuk om voor danisha te zorgen en het huishouden ;)

    Dat er mensen zijn die wel werken en mischien wel fulltime wil toch helemaal niks zeggen over hun moederschap.. ieder maakt zijn eigen keuze (gelukkig maar)
     
  16. Linka76

    Linka76 VIP lid

    14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ben zelfs ook blij dat ik weer ben begonnen hoor, het is heerlijk hoor, lekker voor jezelf!
     
  17. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Moet zeggen dat ik me erg verbaas over enkele gegeven reacties.

    Niemand hier zal aan kinderen beginnen om ze naar de creche te brengen.
    Daar zal tegenover staan dat geen enkele werkende moeder werkt om de uitkering van thuiszittende moeders te financieren.

    Als je per se volledig thuis wil zitten als je een kindje krijgt moet je een vermogende partner zoeken of zoveel geld bij elkaar sprokkelen dat je kan rentenieren voor je aan kinderen begint. Anders zal ik naar mijn mening gewoon als de anderen aan het werk moeten, of geen geld ontvangen. Leuk of niet leuk.

    Wil hier nog wel aan toevoegen dat ik hier niks mee bedoel tegensover de mama's die wegens medische redenen een uitkering ontvangen. Hulde aan Linka76 en Maria0.
     
  18. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Moet zeggen dat ik me erg verbaas over enkele gegeven reacties.

    Niemand hier zal aan kinderen beginnen om ze naar de creche te brengen.
    Daar zal tegenover staan dat geen enkele werkende moeder werkt om de uitkering van thuiszittende moeders te financieren.

    Als je per se volledig thuis wil zitten als je een kindje krijgt moet je een vermogende partner zoeken of zoveel geld bij elkaar sprokkelen dat je kan rentenieren voor je aan kinderen begint. Anders zal ik naar mijn mening gewoon als de anderen aan het werk moeten, of geen geld ontvangen. Leuk of niet leuk.

    Wil hier nog wel aan toevoegen dat ik hier niks mee bedoel tegensover de mama's die wegens medische redenen een uitkering ontvangen. Hulde aan Linka76 en Maria0.
     
  19. Linka76

    Linka76 VIP lid

    14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik ga binnenkort samenwonen, dus stopt uitkering ook namelijk, dus vind ik ook niet erg ga ik gewoon ietsje pietsje meer werken, ik ben dan van afhankelijkheid vanaf! Toen Myrna naar school ging en ik wilde nog even niet werken ivm depressieveteit, maar ik heb meer zelfvertrouwen gehaald en stap genomen om te gaan werken, nu vind ik hartstikke heerlijk, heb beetje spijt dat ik niet eerder heb gedaan! merk het ook al dat je niet afhankelijk wil zijn voor uitkering, maar ik wil ook niet Fulltime gaan werken ivm mijn dochtertje, ik wil ook thuis zijn als ze uit school komt, dat vind ik heerlijk en voor haar ook, het is voor haar ook allemaal vermoeiend, gescheiden ouders, vader getrouwd en nog een zoontje erbij en ik een partner, Myrna gaat elke woensdag naar haar vader tot donderdagochtend die naar school wordt gebracht en om de weekenden van vrijdag tot met maandag. Maar ze vindt daar heerlijk, dat is ook belangrijkste ;)
     

Deel Deze Pagina