Beyblade of topblade?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tupp, 9 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik voel een generatiekloofje...

    Onze zoon wil beyblades vragen aan Sinterklaas. Dat zijn blijkbaar een soort vechtende tollen. 't Zal wel. Nu zag ik dat o.a. bij kruidvat ook Topblade wordt verkocht. Die zijn een stuk goedkoper. Is er hier een moeder met een kind dat al beyblade en / of topblade heeft en die met het verschil kan uitleggen? Of maakt het niet uit?

    Onze zoon is een grote legojunk. Ik vind het leuk als hij eens wat anders vraagt. Maar zeker die bleyblade vind ik best prijzig en aangezien ik me afvraag of hij er echt veel mee gaat spelen, lijkt een kleiner setje van Topblade me wel prima om mee te starten. Of maak ik dan een beginnersfout? Hellup.
     
  2. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Geen expert maar toevallig zat ik hier met hetzelfde dilemma :) Topblade is volgens mij ecgeleid van Beyblade. Voor zover ik heb begrepen kunnen de Beyblades ook uit elkaar spatten in een gevecht, wat het natuurlijk extra cool maakt....

    Ik heb uiteindelijk een Beyblade Burst set via Amazon.de gekocht voor 29,-. Nog steeds niet goedkoop voor een stel tollen, maar wel een stuk goedkoper als bij de speelgoedwinkels hier.

    Ik las overal dat je ze er niet mee op de grond moet laten spelen ivm krassen vandaar dat ik toch voor de tollen met gevechtsarena (oftewel soort plastic afwasteil ;)) ben gegaan. Je kan ook voor een set beyblade tollen gaan en dan een Topblade arena (rond 5,-) kopen (of gewoon een groot dienblad oid gebruiken).
     
  3. sannie30

    sannie30 Fanatiek lid

    24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Oeh, hier sinds kort ook 2 jongetjes helemaal fan! Wij zijn begonnen met de originele Beyblade; super! Ze spelen er hele dagen mee. Enige nadeel: als ze er op straat mee spelen, slijten ze best hard af. Nu gebruiken ze als arena de bovenkant van een puzzeldoos of een metalen fruitschaal van Ikea, Haha. Als ze er zo intensief mee spelen, dan vind ik het niet erg om de duurdere versie te kopen. Ben met namaak toch vaak bang dat het sneller kapot is...
     
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik had inderdaad al bedacht om in het begin gewoon een dienblad te gebruiken. Ik zie wel dat bij de arena de bodem schuin is, zodat ze in het midden echt naar elkaar toekomen. Maar het is gelijk weer zo'n stom groot ding... De kamer van onze zoon staat al aardig vol. Dit weekend gaan we speelgoed uitkiezen om weg te geven. Altijd een moeilijk proces. Maar er moet echt weer even nieuwe ruimte gemaakt worden.
     
  5. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Oh ik wou net een topic hierover starten... wat heb je nou eigenlijk precies nodig voor beyblade en wat niet? Als ik de goedkoopste tol koop van 12,95... kan die dan in een teiltje draaien of moet ik nog meer aanschaffen? Dat knijpding om ze mee op te starten? No way dat ik die hele dure set ga kopen....
     
  6. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Ja je moet er ook nog een launcher van 10 euro bij kopen dan. Je kan ook een starterset kopen voor 15,99, dan heb je een tol en zo'n "koord" om hem te laten spinnen / tollen.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon heeft vanochtend zijn topblade gekregen (goedkopere merk dus, € 3,99 bij kruidvat) Hij is heel enrhousiast. Ik heb er al 1 bijgekocht.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  8. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Voor welke leeftijd is dit dan?
     
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Op de verpakking staat 6+. Onze zoon van 7 kon er meteen goed mee overweg. Ik heb 1 keer moeten laten zien hoe je de launcher precies op de tol klikt.. De jongste is net 4. Hij kan de launcher en tol op zich ook wel gebruiken, maar het kost hem duidelijk meer moeite de tol goed vast te klikken. En hij trekt het koordje en minder krachtig / snel uit waardoor de tol dan minder hard draait.
     

Deel Deze Pagina