Hoi! Ik ben sinds januari 2021 weer ongesteld en ook gelijk regelmatig. Hiervoor 1 jaar de prikpil gebruikt en het heeft 7 maanden geduurd voordat ik weer ongesteld werd na stoppen. Destijds heeft mijn huisarts gezegd dat ik na een jaar proberen om zwanger te raken langs kon komen voor een gesprek om verder te kijken. We zijn nu 13 cyclussen/maanden verder en ik ben nog steeds niet zwanger. Volgens mijn temp en de ovulatie testen ovuleer ik wel. Nu wil ik de afspraak gaan maken voor komende week. Wat kan ik verwachten? Ga ik samen met mijn vriend of alleen? Onderzoekt de huisarts ook dingen of krijg je gelijk een verwijzing? Ik hoor het graag!
Ik zou zelf om een verwijzing vragen en verder niets door de huisarts laten onderzoeken. Dit hebben wij zelf ook gedaan voor onze eerste zwangerschap.
Als eerste zal je vriend ws een zaadonderzoek gaan krijgen via de huisarts. Als dat allemaal goed is, zal jij verder onderzocht gaan woelrden. Je geeft aan dat je al tempt, dus dat is mooi. Dan sla je die stap over en zal de huisarts na het zaadonderzoek een doorverwijzing naar de gyn kunnen maken. succes!
Waarom niet? De huisarts kan een zaadonderzoek aanvragen. Dat is vaak stap 1, dus die kan makkelijk via de huisarts. Ook bloedonderzoek naar de overgang etc kan makkelijk via de huisarts gedaan worden. Plus dat de huisarts geen lange wachtlijsten heeft, de gyn wel. Dus de simpele dingen kan je alvast via de huisarts laten doen, terwijl je de wachttijd uit zit voor de gyn
Kan misschien per huisarts verschillen? Wij kregen direct een doorverwijzing naar het ziekenhuis. De huisarts heeft niks onderzocht. Je krijgt wat simpele vragen: ben je regelmatig ongesteld, gezondheid etc. Wanneer je een jaar bezig ben krijg je gewoon een doorverwijzing. Ik stond met 5 minuten weer buiten en toen op een wachtlijst bij het ziekenhuis Inmiddels alle onderzoeken gehad en geen reden gevonden waarom het nog niet gelukt is. Blijven proberen
Ik vond het voor mijn eigen gevoel fijner om gelijk op de goede plek te zijn, maar misschien voor ons ook anders omdat ik geen eisprong had (ik temperatuurde). En de huisarts ons eigenlijk eerst weer naar huis stuurde omdat we nog maar 9 maanden probeerden. We zijn doorverwezen toen we er even later om vroegen. Als de huisarts wil doorverwijzen en tegelijkertijd die onderzoeken wil doen dan is dat idd wel fijner. Ik wist niet dat de huisarts die onderzoeken deed.
ik heb ditect een doorverwijzing gehad na gynaecoloog samen met partner. Ze gaan idd eerst zijn zaad testen. Als dit oke zit doen ze de verdere onderzoekrn bij jou. Echo etc.
Vanmorgen geweest. Inderdaad eerst sperma onderzoek bij mijn man en ik moet bloed prikken. Als hier beide niks uitkomt worden we door gestuurd naar de gynaecoloog