Bezwaard voelen tegenover collega's ivm zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Jackie87, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Het is altijd onze grote droom geweest om 4 kindjes te krijgen. Ik ben daarom ook heel blij weer (toch wat onverwachts) zwanger te zijn. Ik voel me alleen een beetje bezwaard tegenover mijn werk dat ik weer zwanger ben. Tijdens mijn tweede en derde zwangerschap ben ik veel ziek geweest. En ik had flesweigerende baby's waardoor collega's vaak moesten invallen voor mij. Ik heb hier nooit iets negatiefs over gehoord en al mijn collega's zijn altijd blij en positief tegen mij geweest. Maar toch knaagt dit aan mij. Is dit voor iemand herkenbaar?
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Ik begrijp je gevoel, maar het is niet aan hun om te bepalen hoeveel kindjes jij wilt en wanneer. Nobody's business :) fijn dat je nooit negatieve reacties hebt gehad.
     
    Jackie87 vindt dit leuk.
  3. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Heel herkenbaar hoor! Ik heb nu verlof, voor mijn 4de, en ik voelde me al wat bezwaard... Maar nu ze met de corona-crisis alle zeilen bij moeten zetten (zorg) en ik thuis zit voelt het echt niet zo fijn. Gelukkig is er echt niemand verwijtend, zou ik zelf ook niet zijn, maar het voelt voor mijzelf heel dubbel.
     
    Jackie87 vindt dit leuk.
  4. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Dat is inderdaad de kern.

    Natuurlijk kun je nog wel even laten weten dat je hen ook ziet staan. Gewoon een keer tijdens een ontspannen moment: 'Jongens, ik hoop echt dat het deze keer soepel gaat, want ik ben er ook graag voor jullie.' Je collega's weten dan dat je aan ze denkt. En ik vermoed dat ze je vertellen dat je gezondheid, en dat van je kindje, voor gaat.
     
    Jackie87 en Spectre vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina