Biba-bad, is het Wat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door maliro, 7 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maliro

    maliro Niet meer actief

    Hallo

    Wie heeft er ervaring met een biba-bad? Voordelen en nadelen, ik wil alles weten! En tot hoeveel kilo kan een kind erin?
     
  2. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Wij hebben er eentje.
    Je moet zelf het gat in het doek knippen waar de stop in moet. Dat is best een precies werkje want iets te groot en de stop past niet en al het water loopt weg. Bij ons is dat dus mislukt haha! Wij hebben nu een andere stop en zorgen dat het gat echt op de grond zit ipv er iets boven en dan gaat het goed. Het loopt dan alleen niet leeg als je de stop eruit haalt dus hebben we een klein stukje slang die we dan daarvoor gebruiken en dan werkt het eigenlijk prima.

    Wij hebben 2 kinderen die samen ong. 40kg wegen en die gaan er regelmatig samen in. Maar vorige week is mijn man met mijn jongste erin gegaan. Dat paste nog precies en dat is samen toch wel 100kg.

    Al met al ben ik zeker tevreden maar niet lyrisch. Als hij kapot zou gaan zou ik wel een nieuwe kopen. De kinderen gaan toch wel 2x per week in bad ipv douchen.
     
  3. maliro

    maliro Niet meer actief

    Dat klinkt nog best positief. Mijn kinderen worden te groot voor hun rubberen wasmand en durven niet onder de douche. Zo'n bad leek me een goede oplossing. Goed uitkijken dus met het knippen van dat gat . Bedankt voor het delen!
     
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.364
    113
    Wij hadden met onze oudste dochters een bibabad (best lang geleden dus). Ik kan me niet herinneren dat je zelf de stop erin moest zetten. Maar buiten dat weet ik wel nog dat we er veel plezier van hadden. We hadden toen een hele krappe badkamer en zelfs de douche was een lastige plek voor een badje. Onder de wastafel was een afvoerputje. Dus wij zetten het bad zo neer dat de stop boven het afvoerputje hing. Kinderen hebben erin gezeten tot we gingen verhuizen naar een huis met bad. We hebben er zeker 3 jr intensief gebruik van gemaakt en was een prima oplossing voor ons badloze badkamer.

    Mijn oudste was 4 jr toen we verhuisden en we gebruikten hem vanaf dat ze een maand of 9 was.
     
  5. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Wij hebben ook een bibabad.
    Ben er heel blij mee. Nog best groot ook.
    Zit volgens mij geen max aantal kilo’s aan aangezien hij gewoon op de grond staat.

    Inderdaad klein gat knippen voor de stop en zorgen dat ie op de goede plek zit anders loopt ie niet goed leeg.

    Fijn ook dat het doek in de wasmachine kan.

    Enige nadeel vind ik is dat het vrij lang duurt voor hij helemaal droog is.
    Na gebruik klap ik hem op maar niet helemaal dicht zodat het kan luchten en dan blijft ie in de douche staan.
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wij hadden er 1.
    Ik vond em in principe heel fijn maar ik vond dat de doek enorm snel vies werd.
    Echt hele vieze vlekken erin en dat al na 1x in bad.
    Ik werd er gek van dus heb em verkocht.
     
  7. Jenala

    Jenala Fanatiek lid

    16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Wij hebben hem nu 6 jaar en hij wordt meerdere keren per week gebruikt. Ze zitten er vaak met zn 2en in en soms zelfs met zn 3en, maar dat is wel krap nu. Mn dochter (7) begint er nu een beetje groot voor te worden.
    Bij ons is het doek nu lek, dus hij kan niet meer zo vol. Maar ik ga wel weer een nieuwe kopen, want de jongens gaan er ook ontzettend graag in.
    Het frame is nog gewoon goed.
     
  8. maliro

    maliro Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb ons exemplaar inmiddels besteld, morgen wordt hij bezorgd en mogen de kinderen hem testen
     
  9. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

  10. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    En wat vinden ze er van? :)
     
  11. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ja hier ook een Bibabad. De meiden gaan er vaak in en ze vinden het te gek. Nadeel is dat de stof snel viezig wordt. Iemand nog tips hoe dat weer maagdelijk wit te krijgen?
     
  12. maliro

    maliro Niet meer actief

    Fantastisch haha. Als het aan mijn dochter ligt zit ze de hele dag in bad.
     
    Meiske2015 vindt dit leuk.
  13. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Haha super!
    Goede keuze geweest dus :)
     

Deel Deze Pagina