bibbers in buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door elasMIEKje, 5 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elasMIEKje

    elasMIEKje Actief lid

    14 feb 2006
    152
    0
    0
    Hallo,

    Ik heb sinds een paar dagen een soort van bibbers links onder in mijn buik en dan voornamelijk als ik stil zit of lig. Het lijkt op een trilling in een spier maar heb het nog nooit op die plek ervaren. Ik heb daarnaast ook een licht menstruatie achtige buikpijn en wat slijm verlies.

    Zou het te maken kunnen hebben met de eisprong (mijn cyclus is niet helemaal regelmatig dus...) of is het gewoon een spier of is het iets waar ik nu niet aan gedacht heb.....

    groetjes,
    Miek
     
  2. elasMIEKje

    elasMIEKje Actief lid

    14 feb 2006
    152
    0
    0
    Jammer dat ik (nog) geen antwoord heb gekregen, waarschijnlijk geen relevante vraag...?

    groetjes,
    miek
     
  3. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Miek,

    alle vragen zijn relevant hoor, en worden in principe op volgorde van binnenkomst beantwoordt.
    Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van jouw klacht. Wel kan het zijn dat vrouwen rond de eisprong pijn ervaren aan 1 kant van de buik. Misschien dat dat bij jou met deze verschijnselen gepaard gaat. Dat je meer slijm verliest kan zeker een teken zijn van de eisprong. Houd het maar even in de gaten, als het weer verdwijnt nu zou ik het toeschrijven aan de eisprong. Als het aanhoudt is er misschien iets anders aan de hand en dan zou ik het even aan de huisarts vragen.

    Mirjam
     
  4. elasMIEKje

    elasMIEKje Actief lid

    14 feb 2006
    152
    0
    0
    Dank je wel Mirjam,

    ik voel de bibbers vandaag niet meer die lichte buikpijn blijft nog wel dus waarschijnlijk wel de eisprong denk ik, dus dit keer een kortere cyclus?

    maar een spier is ook niet ondenkbaar vanwege mijn bindweefselaandoening. zal daar een nieuwe vraag over stellen.

    groetjes,
    Miek
     
  5. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Miek,

    als je inderdaad ook een andere aandoening hebt zou die spier daarop kunnen reageren. Het kan trouwens zo zijn dat je een keer een kortere of langere cyclus hebt. Ook is het niet bij elke vrouw zo dat de eisprong precies 14 dagen voor de menstruatie plaatsvindt, dat kan ook eerder of later.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina